Tuttu löi kissaani
Pari viikkoa sitten kävi vanha koulukaverini kylässä. Otti minun kissani syliin ja yritti pitää sitä väkisin sylissä, kissa alkoi rimpuilemaan ja pääsi pois sylistä ja tämä tuttu löi kissaa avokämmenellä. Tilanteessa menin aivan shokkiin ja en kyennyt kuin hiljaa tuijottamaan. Kissan otin välittömästi syliin turvaan, mutta se meni nurkkaan mököttämään. Kissa on todella ihmisystävällinen ja utelias, mutta lyönnin jälkeen koko iltana se ei edes kehrännyt ja näytti apaattiselta. Kyseistä tuttua en enää ikinä päästä meille.
Mietin vain että miksi yli kaksikymppinen ihminen tekee noin? Yrittää aina muutenkin seurassa halveksua minua ja kun huomautan tästä, olen kuulemma aina kuvitellut kaiken. Päihderiippuvainen hän ainakin on, mutta ei sekään selitä kissan lyömistä. Mitä persoonallishäiriötä veikkaatte?
Kommentit (37)
Koirat puolestaan ovat sen verta jänteviä ja omaavat sosiaalista älykkyyttä, että niitä pitääkin aina välillä kojauttaa, että pysyvät ruodussa ja pysyy selvänä kuka on isäntä talossa.[/quote]
Vähä niinkuin lapsiakin. Eivät rupea turhaan silmille hyppimään. Kuri olla pitää....
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Eikö tutun mahdollista persoonallisuushäiriödiagnoosia keskeisempää olisi se, että saisit nyt ko. henkilön poistettua elämästäsi ja unohdettua hänet? Ei tuollaisia ihmisiä kannata jäädä vatvomaan ja etsimään syitä heidän käytökselleen, sillä tavalla joutuu vaan vuosikausiksi heidän "otteeseensa", kun voisi vaan jatkaa elämäänsä ja etsiä parempia ihmissuhteita. Puhun nyt kokemuksesta.
Tuo on kyllä totta. Pahinta on että aina kun näemme saan häneltä vain pahan olon. Olen vain ollut niin kovin yksinäinen ja tämä henkilö on samassa kaveripiirissä, joten olisi katkaistava välit monen ihmisen kanssa.
Viittasin omalla kokemuksellani erääseen nuoruudenystävääni, joka käytti hyväksi, valehteli ja manipuloi. Olin silloin pitkälti samassa tilanteessa kuin sinä, eli hyvin yksinäinen, eikä minulla ollut "varaa" jättää ketään ystäväpiiristäni pois. Ongelmana olivat myös kotikaupunkini ja -kouluni pienet piirit sekä se, että kyseinen henkilö oli kavereita joidenkin muidenkin ystävieni kanssa, mm. toisella paikkakunnalla asuvan parhaan ystäväni.
Lohdutukseksi voin kuitenkin sanoa, että tämän nuoruudenystäväni todelliset raidat paljastuivat pikku hiljaa kaikille, ja pikku hiljaa niinikään kaikkien ystäväpiiriini kuuluvien välit katkesivat häneen. Aika keskeistä tässä oli se, että uskalsin ottaa tämän henkilön ongelmallisen käytöksen puheeksi muidenkin kanssa. Suosittelen sinullekin samaa. Veikkaan, että jos tutullasi on päihdeongelmia ja niin puutteellinen empatiakyky että hän lyö eläimiä, niin huonosta käytöksestä osansa ovat saaneet varmaan aika monet muutkin henkilöt kaveripiirissäsi. Voi vain olla, että muut ajattelevat tällä hetkellä samaa kuin sinä, eli kaveriporukan säilyvyyttä, eivätkä uskalla ottaa asiaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Menit shokkiin?
Ilmeisesti kissalle ei käynyt kuinkaan? Toki moitittavaa käytöstä ja ei ilmeisesti ymmärrä mitään tämä tuttusi eläimistä.
Jos haluat jatkaa tuttavuutta, teet selväksi, ettei kissaan kosketa. Nämä poliisin perään huutelijat voit jättää omaan arvoonsa. Ihan oikeasti poliisi ei ota tutkittavakseen kissan läpsäisyä... voiko joku tosissaan luulla niin?
Näin aivan punaista hetken kun näin lyönnin ja olin jo nousemassa tarttumaan kiinni tuttuun. Kissa näytti kuitenkin niin pelästyneelle että otin sen syliin enkä pelästynyt kissa sylissä voinut riehua. Tutun miesystävä on minulle vähän vieraampi ja ajattelin että en voi käydä tuttuun käsiksi, kun mies olisi katsonut että mitä helvettiä. Todennäköisesti tuttu olisi myös kiistänyt lyöneensä kissaa ja selitellyt että vähän vain tönäisi ja minä olin näyttänyt väkivaltaiselta hullulta. Menin jotenkin sitten aivan sanattomaksi yhtäaikaa pettyneenä, vihaisena ja surullisena.
Ei käynyt onneksi kissalle kuinkaan, jos olisi käynyt niin silloin olisi tuttu kärsinyt. Ikinä en enää päästä häntä kylään.
Vierailija kirjoitti:
Kissahullut velat ovat heränneet jo toisilta päikkäreiltään kissan vierestä. Ei tätä kommentointia muuten voi ymmärtää.
Normaalille ihmiselle kissa on eläin. Eläintä toki kohdellaan hyvin. Mutta nämä, jotka suunnilleen olisivat valmiit hirttämään tämän läppäisijän. Ei mene jakeluun..
Minulle kissa on kuin lapsi. Puolustuskyvytön, viaton pieni, jota yritän kaikkeni suojella. Minä olen sitä mieltä että ihminen joka lyö pientä kissaa, on niin sairas että käyttää väkivaltaa muihinkin. Väkivaltaa ei pidä hyväksyä missään muodossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kissa ei saanu tarumoja..että inhoon tollasia ihmispaskoja jotka satuttaa eläimiä :( paljon helliä silityksiä kissallesi...
Ei saanut onneksi mitään traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kissa ei saanu tarumoja..että inhoon tollasia ihmispaskoja jotka satuttaa eläimiä :( paljon helliä silityksiä kissallesi...
Ei saanut onneksi mitään traumoja.
Puhuin nyt tarumoista.
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Eikö tutun mahdollista persoonallisuushäiriödiagnoosia keskeisempää olisi se, että saisit nyt ko. henkilön poistettua elämästäsi ja unohdettua hänet? Ei tuollaisia ihmisiä kannata jäädä vatvomaan ja etsimään syitä heidän käytökselleen, sillä tavalla joutuu vaan vuosikausiksi heidän "otteeseensa", kun voisi vaan jatkaa elämäänsä ja etsiä parempia ihmissuhteita. Puhun nyt kokemuksesta.
Tuo on kyllä totta. Pahinta on että aina kun näemme saan häneltä vain pahan olon. Olen vain ollut niin kovin yksinäinen ja tämä henkilö on samassa kaveripiirissä, joten olisi katkaistava välit monen ihmisen kanssa.
Viittasin omalla kokemuksellani erääseen nuoruudenystävääni, joka käytti hyväksi, valehteli ja manipuloi. Olin silloin pitkälti samassa tilanteessa kuin sinä, eli hyvin yksinäinen, eikä minulla ollut "varaa" jättää ketään ystäväpiiristäni pois. Ongelmana olivat myös kotikaupunkini ja -kouluni pienet piirit sekä se, että kyseinen henkilö oli kavereita joidenkin muidenkin ystävieni kanssa, mm. toisella paikkakunnalla asuvan parhaan ystäväni.
Lohdutukseksi voin kuitenkin sanoa, että tämän nuoruudenystäväni todelliset raidat paljastuivat pikku hiljaa kaikille, ja pikku hiljaa niinikään kaikkien ystäväpiiriini kuuluvien välit katkesivat häneen. Aika keskeistä tässä oli se, että uskalsin ottaa tämän henkilön ongelmallisen käytöksen puheeksi muidenkin kanssa. Suosittelen sinullekin samaa. Veikkaan, että jos tutullasi on päihdeongelmia ja niin puutteellinen empatiakyky että hän lyö eläimiä, niin huonosta käytöksestä osansa ovat saaneet varmaan aika monet muutkin henkilöt kaveripiirissäsi. Voi vain olla, että muut ajattelevat tällä hetkellä samaa kuin sinä, eli kaveriporukan säilyvyyttä, eivätkä uskalla ottaa asiaa puheeksi.
Olen yrittänyt puhua muille, mutta eivät usko tai sanovat "sellainen se on aina ollut, ei kannata ottaa henkilökohtaisesti" tai "kuvittelet, miksi hän käyttäytyisi sinua kohtaan". Tämä henkilö ei koskaan mollaa muita kuin minua. Yleensä kaikki on käännetty aina hänen hyväkseen ja minua koko porukka pitää herkkänä. Olen pikkuhiljaa ottanut koko porukkaan etäisyyttä, tuntuu silti pahalle olla yksin.
Hullut psykopaatit ovat heränneet jo toisilta päikkäreiltään ruumiin vierestä. Ei tätä kommentointia muuten voi ymmärtää.
Normaalille ihmiselle kissa on lemmikki. Lemmikkiä toki kohdellaan hyvin. Mutta nämä, jotka suunnilleen olisivat valmiit hirttämään tämän psykopaatin. Menee jakeluun..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ei fantasioi sexistä Kissojen kaa pitäisi nylkeä ja paloitella! Anteeksi jos olen jyrkkä, mutta Eläinten huono kohtelu sattuu muhun syvästi!!!!
Nyt meni övereiksi, yritä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Olen yrittänyt puhua muille, mutta eivät usko tai sanovat "sellainen se on aina ollut, ei kannata ottaa henkilökohtaisesti" tai "kuvittelet, miksi hän käyttäytyisi sinua kohtaan". Tämä henkilö ei koskaan mollaa muita kuin minua. Yleensä kaikki on käännetty aina hänen hyväkseen ja minua koko porukka pitää herkkänä. Olen pikkuhiljaa ottanut koko porukkaan etäisyyttä, tuntuu silti pahalle olla yksin.
Todella hankala tilanne, siis. Olet minusta tehnyt ihan oikein ottaessasi etäisyyttä tähän porukkaan. Voi joko toivoa/odottaa, että tuttu tekee jonkun källin niin, että todistajana on muitakin, jolloin hekin toivon mukaan heräävät, tai sitten etääntyä porukasta ja etsiä muita ihmisiä ympärilleen. Onko sinulla harrastuksia, mukavia ihmisiä työ- opiskeluympäristöissä, tms?
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Todella hankala tilanne, siis. Olet minusta tehnyt ihan oikein ottaessasi etäisyyttä tähän porukkaan. Voi joko toivoa/odottaa, että tuttu tekee jonkun källin niin, että todistajana on muitakin, jolloin hekin toivon mukaan heräävät, tai sitten etääntyä porukasta ja etsiä muita ihmisiä ympärilleen. Onko sinulla harrastuksia, mukavia ihmisiä työ- opiskeluympäristöissä, tms?
Eipä ole jäin syksyllä työttömäksi enkä päässyt opiskelemaan. On mulla kyllä tuo ihana avopuoliso, etten ihan yksin ole.
Minä vihaan sitä että eläimiä kiusataan. Meillä on lehmiä ja kissoja ja ajattelukin niiden vahingoittamisesta sattuu sydämeen.
Sanoisin että tuotettu teksti ja tuo fantasia kertoo ap:sta paljon.
Nimi lienee veeti, ikää ehkä 12... max 14 jos lapsellinen.
En varmaan enää olisi kuin moikkaus kaveri tuollaisen jälkeen.
Kissahullut velat ovat heränneet jo toisilta päikkäreiltään kissan vierestä. Ei tätä kommentointia muuten voi ymmärtää.
Normaalille ihmiselle kissa on eläin. Eläintä toki kohdellaan hyvin. Mutta nämä, jotka suunnilleen olisivat valmiit hirttämään tämän läppäisijän. Ei mene jakeluun..