Pytyttekö omakotitalossa asuvat olla kerrostalo asujien ystäviä? Ite en koska elämän taso on niin erillaista!
Esim yks 60v tuttava erosi miehestään. Siis nainen joka asui miehen omakotitalossa.
Nainen muutti yksinään vuokralle kerrostalo yksiöön!
Siis kämppä on oikeasti vain yksi huone jossa on samalla keittiö tehty nurkkaan.
Eli pieni eteinen jossa on vessa ja sitten yksi iso neliön muotoinen huone jossa yhdessä kulmauksessa on samassa keittiö. Tai no keittiön kaapit ja uuni. Ei siinä mitään keittiötä ole vaan samaa huonetta se on.
Siis meidän elämämme taso nykyään jtn niin kaukana toisistaan. Itse asun taas hienolla omakotitalo alueella ja tuon tuttavan yksiö sijaitsee huonomalla kerrostaloalueella.
No toisaaltaan hänen kämppä on kyllä tosi hyvässä kunnossa. Parkettilattiat ja kaikki.
Mutta en silti pysty olemaan ihmisen ystävä jonka elin olot poikkeavat noin paljon minusta!
Kommentit (19)
Kaikilla on ongelmansa. Jotkut eivät pysty olemaan sellaisten ihmisten ystäviä, jotka eivät osaa kirjoittaa yhdyssanoja yhteen.
No tottakai voin ja toivottavasti kerrostalo kaatuu päähäsi
Asun kerrostalossa, enkä pysty olemaan omakotitalollisen kanssa ystävä. Minä olen onnellinen mutta omakotitalossa asujat ovat kireitä kuin viulunkielet ja täysin onnettomia sen omakotitalonsa kanssa. Ehkä heillä on pakollista materiaa enemmän, mutta se juuri tuo sitä onnellisuuden puutetta.
vai on elämän taso niin erilllaista :D
Kyllä on elämänasenne kohdillaan! Tietysti okt on tuhat kertaa hienompi kuin kerrostaloasunto.
Mitä siitä, että okt on purkukuntoinen läävä haja-asutusalueen reunamilla ja kerrostaloasunto arvotalossa, vastaremontoituna Helsingin keskustassa. Kyllä okt-asuja voi tuntea ylemmyyttä.
0/5
No en vaikuta asumismuoto mitenkään :D itse asun ok-talossa, mutta ystäviä löytyy myös kerros- ja rivitaloista. Yksiössä asumista en itsekään kyllä ymmärrä, tai siis itse en ikinä pystyisi, mutta se että muut voivat sellaisessa asua, ei vaivaa minua.
Näköjään meni läpi. Mun mielestä tämä oli todella huono.
Mä en pysty olemaan noin tyhmien ihmisten kaveri, jotka kirjoittavat "kerrostalo asujien", "erillaista", "kerrostalo yksiö", "omakotitalo alue". Oletko ikinä poistunut sieltä omakotitalostasi opiskelemaan tai edes lukenut yhtä kirjaa elämässäsi?
No olihan tässä yritystä, mutta 0/5 silti.
Vähän EriLLainen provo tällä kertaa.
Juu ja ajattele, mä pystyn olemaan ihan kodittomankin ystävä. Pitkäaikainen ystäväni jäi nimittäin asunnottomaksi eron tultua ja asusteli melkein vuoden kaverien nurkissa ja jopa autossa!! Silti meidän ystävyys ei katkennut!
Ei kai ystävyys ole asumistavasta kiinni:) Omat tyttäret asuu kerrostalossa, hyvä ystävä Lauttasaaressa kerrostaloasunnossa joka on saman hintainen kuin meidän 250m2 talo. So?
Vierailija kirjoitti:
Esim yks 60v tuttava erosi miehestään. Siis nainen joka asui miehen omakotitalossa.
Nainen muutti yksinään vuokralle kerrostalo yksiöön!
Siis kämppä on oikeasti vain yksi huone jossa on samalla keittiö tehty nurkkaan.
Eli pieni eteinen jossa on vessa ja sitten yksi iso neliön muotoinen huone jossa yhdessä kulmauksessa on samassa keittiö. Tai no keittiön kaapit ja uuni. Ei siinä mitään keittiötä ole vaan samaa huonetta se on.
Siis meidän elämämme taso nykyään jtn niin kaukana toisistaan. Itse asun taas hienolla omakotitalo alueella ja tuon tuttavan yksiö sijaitsee huonomalla kerrostaloalueella.
No toisaaltaan hänen kämppä on kyllä tosi hyvässä kunnossa. Parkettilattiat ja kaikki.
Mutta en silti pysty olemaan ihmisen ystävä jonka elin olot poikkeavat noin paljon minusta!
Tuohon ei ole paljon muuta sanomista kuin että sääliksi käy ne ihmiset joilla ihmis-suhteet tulevat kakkos-sijalla verrattuna asumistasoon.
Se ei oikeastaan enää yllätä kuinka täällä Suomessa ihmisen arvomaailma eroaa muusta maailmasta.
Itse olin pois täältä liian kauan ja sain "pahoja vaikutteita" !
Kerrostalot on ahdistavia rakennuksia,en ihmettele miksi kaupungeissa on niin paljon kaikenlaisia hulluja.
Vierailija kirjoitti:
vai on elämän taso niin erilllaista :D
Vastaa nyt sinäkin kysymykseen, eli pytytkö vai etkö pyty? Ja onhan se erilllaista, se on totta. Mulla taas on palatsi, jonka partsilta vilkutan omakotitalollisille, samalla kun valvon, että allaspoika tekee työnsä kunnolla. Tässäkin erilllaisuuden huomaa hyvin. ohis
Vierailija kirjoitti:
Vähän EriLLainen provo tällä kertaa.
Näitä eriLLaisia lueskelee miellelllään.
Asun itse yksin kivassa yksiössä 40 m2 ja joka neliö on omassa käytössäni.
Toisin taas ystävälläni, joka asuu omakotitalossa. Kaikilla muilla siellä asuvilla on on omat huoneet (miehellä autotalli harrastuskäytössä), mutta rouvalla on ainoastaan keittiö ja kaikkien yhteinen olohuone omille harrastuksilleen ja olemiseen! Eli tunnen olevani todella onnekas. Ei tarvitse olla siivooja/keittäjä muulle sakille vailla omaa tilaa.
Ainaista narinaa joka vuodenaikana kun on niin paljon hommia pihan ja talon kanssa.
Reissulle kun lähtee sen on vain ovi perässä kiinni ja terve. Kämppä täsmälleen samassa kunnossa kuin lähtiessä. Piha-alueet siistittynä ja posti oven sisäpuolella palattaessa.
Just