Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maustetta teillä käytetään eniten? Rehellisesti mammat!

Vierailija
16.10.2016 |

Mikä mauste tai sekoitus?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Nyt on googletettu lipstikkasuoloista lähtien että kuulostaa originelliltä. Paljastan totuuden; mausteryhmän myydyin on.....grillausmauste. Ihan virallinen tieto ja katsaus halpuutusketjusta. Kukas siellä rismassa käy ostoksilla?

Vierailija
62/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savupaprika! Se on mun heikkous ja sitä menee määrällisesti eniten. Toki kaikki ruoka maustetaan esim. suolalla, joten käyttökertoja eniten sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkosipulijauhe <3 laitan leivänkin päälle. Miinuspuolena että pitää aina tarkistaa muistaa peittää hengityksen haju ennen kun poistuu kotoa.

Pitäisi näköjään tarkistaa muistaa viestitkin ennen lähettämistä :D

Ei mennyt vieläkään putkeen :D

Vierailija
64/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippureita (musta, mauste, valko, viher, rose - ei mitään valmissekoitusta kuitenkaan).

Yrteistä rosmariinia, basilikaa ja timjamia.

Valmiista maustesekoituksista käytetyin on varmaan tacomauste ja miehen lempparina riisimauste. Samoin liemikuutiot sujahtaa yleensä keittoon.

Suolaa laitan vain hyvin harvoin ja vain muutamaan ruokaan. Alunperin siksi, että vauva söi samoja ruokia kuin me ja nyt en osaa suolaa enää itsekään kaivata mausteeksi. Oikein hirvittää tuleva joulu vanhempieni luona, luulen kaiken ruuan maistuvan omaan suuhun vain ällöttävän suolaiselta. Heillä kun sitä suolaa tungetaan keitinvesiin ja kaikkeen (mikä aika yleinen tapa onkin).

Vierailija
65/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee näitä ylivoimaisesti eniten:

1.curry

2.pizzamauste

3.oregano

Vierailija
66/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola (lähes kaikkeen), mustapippuri (lähes kaikkeen), kaardemumma (kana + letut/pannari), chilijauhe (satunnaisesti liha + kana), kurkuma (satunnaisesti kana), vaniljasokeri (leipominen + rahka/maustamaton jogurtti).

Lisäksi ruan maustamiseen valkosipulia ja oliiviöljyä.

Tuorepuolelta usein basilika ja persilija, satunnaisesti tilli ja rucola.

Vierailija
67/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun onkin pitänyt tehdä tämän tyylinen kysely kans aikoja sitten.

Ostin 6kpl söpöjä pikkupurkkeja mihin oon ajatellut laittaa mausteita. En oo kummonen ruoanlaittaja, joten siksi oon miettinyt mitä niihin laittais. Jotain mitkä kävis useisiin ruokiin. Suola ja sokeri pysykööt omissa isoissa purkeissa.

Täällä on vastattu usein ainakin

paprika (savu?)

mustapippuri (rouhittu, jauhe, kokonainen?)

pippurisekoitus

chili

hmm.. mitäs muuta

Vierailija
68/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten käyttämäni mausteet yleisyysjärjestyksessä:

Santa Marian pippurisekoitus

cayennepippuri

valkosipulijauhe

yrttisuola

valkopippuri

mustapippuri

paprikajauhe

Vierailija
69/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mauste tai sekoitus?

Chili, mustapippuri, paprika

70/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli esimerkki siitä mikä suomessa "mättää".

Suurin osa on mielestään lukutaitoisia, mutta 99% ei ymmärä lukemaansa.

Kysymys oli ihan selvästi: Mitä maustetta käytätte eniten ?

kysyjä ei halunnut tietää (kysymyksestä päätellen) mikä on toiseksi käytetyin jne.

Oppikaa ymmärtämään mitä luette !

Vierailija
71/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa, rouhittua mustapippuria, valkosipulia. Näitä menee eniten.

Sitten tuleekin timjami, persilja, basilika, currya ja chiliä.

Savupaprika mainittiin täällä jo niin monta kertaa, että sitä täytynee hakea kaupasta ja maistaa! :D

Vierailija
72/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillausmauste...

Vierailija
73/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustapippurirouhe.

Vierailija
74/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola, kurkuma, jauhettu paprika jos minä teen ruokaa. Miehellä pippurisekoitus ja grillimauste suolan lisäksi. 

Vierailija
75/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola, mustapippuri, maustepippuri.

Vierailija
76/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja chili. Suolan käyttö lisääntynyt huomattavasti lääkärin määräyksestä.

Vierailija
77/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippureita (musta, mauste, valko, viher, rose - ei mitään valmissekoitusta kuitenkaan).

Yrteistä rosmariinia, basilikaa ja timjamia.

Valmiista maustesekoituksista käytetyin on varmaan tacomauste ja miehen lempparina riisimauste. Samoin liemikuutiot sujahtaa yleensä keittoon.

Suolaa laitan vain hyvin harvoin ja vain muutamaan ruokaan. Alunperin siksi, että vauva söi samoja ruokia kuin me ja nyt en osaa suolaa enää itsekään kaivata mausteeksi. Oikein hirvittää tuleva joulu vanhempieni luona, luulen kaiken ruuan maistuvan omaan suuhun vain ällöttävän suolaiselta. Heillä kun sitä suolaa tungetaan keitinvesiin ja kaikkeen (mikä aika yleinen tapa onkin).

Mitä on riisimauste (en ole koskaan kuullut) :D

Vierailija
78/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikajauhe, wtf? Eihän se edes maistu miltään.

Vierailija
79/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa ja mustapippuria. Rakastan mustapippuria ja lisään sitä aina itselleni ihan liikaa ruokiin. Minä vain rakastan sitä makua! Laitan leivän päälle, salaattiin, kaikkiin ruokiin.

Paprikaa käytän myös paljon. Poikaystäväni tykkää timjamista niin sitä käytän, olen oppinut itsekin tykkäämään siitä paljon.

Sitten jos en jaksa oikeaa valkosipulia pilkkoa niin laitan valkosipuli jauhetta. Basilikaa ja oreganoa käytän myös, ja aika usein teek curry cuscusia koska se valmistuu niin nopeasti. Tykkään käyttää rielusti mausteita, tykkään siitä kun ruoka maistuu kunnolla.

Mielestäni monet suomalaiset karsastavat mausteita eivätkä osaa käyttää muuta kuin suolaa ja pippuria. Poikaystäväni on sellainen että laittaa todella vähän mausteita jos tekee ruokaa, vaikka tykkää minun tekemästä mausteisesta ruoasta. Käyn aina salaa lisäämässä mausteita hänen kokkailuihin. Ihmisten pitäisi maistella ruokaa ja saada rohkeutta kokeiluihin.

Vierailija
80/84 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola, mustapippuri, basilika ja cajun-mausteseos on eniten käytössä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan