Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perhegallup!!!!!! ****kartoitan tilannetta ollaanko valmiita lapseen:)

Vierailija
07.03.2006 |

1)siviilisäätysi?

2)onko lapsia?

3)asumismuotosi?

4)koulutus/ammatti/tulo/kk?

5)autoa?

6)säästöt?

no juuh mä:

1)kihloissa,avoliitossa eli NAIMATON

2)ei ole

3)omistusasunto, kaksio, kylläkin miehen nimis

4)lääketieteen opiskelija, tulot opintotuki 200e/kk :(

5)auto miehen maksama ..hpmff..

6)ei ole

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me puhutaan eri asioista. (Ja kuten huomasit en vastannut gallubin kysymyksiin vaan lähinnä muistikuvista lääkkisopiskelijana ja sitten valmistuneena) Lapsista on menoja ja pitäähän se ottaa huomioon. Olen kuitenkin nähnyt sen rumban minkä ainakin lääkärit kokevat valmistumisen jälkeisinä vuosina. On päivätyö ja sitten vielä paljon päivystyksiä, joista ei saa vapautuksia mitenkään helposti. Monet katuvat, että lapset jäävät niin myöhäiselle iälle. Opiskelujen aikana kannattaa mitettiä mitkä arvot ovat tärkeitä. Onko valmis tinkimään esim elintasostaan vai ei??

Niin olenhan nyt töissä (osapäiväisissä), mutta olen pitkään ollut miehen elätettävänä kotona lapsen kanssa. Mies ei ole lääkäri. Niin ja naimisissa olen ja ehdottomasti suosittelen sitäkin ;))) Ja lapsia olisin alkanut toivoa aikaisemmin, jos olis vaan olis se kestävä parisuhde ollut.

ps mukava keskustelu

Vierailija
22/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa, 3 lasta ja pari koiraakin ja kax pupua!!! Mies töissä, mä opiskelen, tulot noin 4000-5000e/kk, autoja kaksi. säästöjä ei paljotta ehdi kertymään kun tuhlaavaista sakkia olemme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

1)siviilisäätysi? Naimaton, avoliitossa

2)onko lapsia? 1, tyttö 7kk

3)asumismuotosi? vuokralla, 3h+k

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? th-opiskelija, minimiäitiyspäiväraha 304e/kk

5)autoa? Isoisän auto käytössä, isukki avustaa maksamalla vakuutuksia, ym.

6)säästöt? ei niin mitään!

Vierailija
24/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi? Naimisissa (vuoden verran)

2)onko lapsia? Ei, suunnitelmissa aloittaa yrittäminen puolen vuoden päästä

3)asumismuotosi? Vuokralla, oma haussa

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? FM/opiskelija (luen toista tutkintoa), tulot opintotuki + n. 1000 euroa palkkaa/kk

5)autoa? On

6)säästöt? yhteensä n. 240 000 euroa

Itse olen sitä mieltä että naimisiin ennen lasten yrittämistä, mutta korosta että ITSE olen sitä mieltä, mielestäni aivan yhtä hyvä mennä naimisiin lapsen syntymän jälkeen tai ei ikinä jos asia ei ole sitoutumiskammosta kiinni.

Opiskelun ja äitiyden voi mielestäni yhdistää hyvin, itse haluan valmistua ensin, tosin sinunhan ei tarvitse huolehtia siitä pahamaineisesta " isosta G:stä" , eli gradusta... (Teillä on taatusti tarpeeksi tekemistä muissakin opinnoissa, tarkoitin vaan että gradu jää ehkä helpommin roikkumaan kuin kurssit). Paljolti riippuu siitä millainen opiskelija/typpi olet, itsestäni tiedän että jos lapsi tulisi kesken opiskelun niin saisin heittää varmaan gradulleni hyvästit seuraavaksi viideksi vuodeksi... :)

Tätä asiaa on meilläkin tullu pohdittua enemmän kuin tarpeeksi. jotenkin tuntuu että sitä aina löytää jonkun asian joka pitää hoitaa/hankkia/muuttaa ennen kuin on lapsen aika. Omasta mielestäni lapsen aika on silloin jos molemmat sitä haluavat ja jos nyt talous on edes jotenkuten kunnossa, esim. miehelläsi suht ok-palkkainen työ. Ja sinulla se hyvä asema että vaikka nyt joutuisitte lainaa ottamaan, niin saathan sitten tulevaisuudessa hyvää palkkaa (reppufirmalle töihin vaan heti valmistumisen jälkeen! :D)

Täällä siis kohtalotoveri joka miettii joka ikinen päivä että koska pitäisi jättää ne pillerit pois...

Vierailija
25/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?

AVOLIITOSSA

2)onko lapsia?

1

3)asumismuotosi?

VUOKRALLA (kohta omaan asuntolainalla)

OPISKELUT AMIKSESSA KESKEN

5)autoa?

-87 NISSAN

6)säästöt?

n.200e

Vierailija
26/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?Naimisissa

2)onko lapsia? 2

3)asumismuotosi? vuokralla

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? toisen asteen koulutus, en töissä tällä hetkellä. Kotihoidontuki ~400 ¿ kuussa + lapsilisät

5)autoa? 1

6)säästöt? ei

Vierailija
27/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi? naimisissa

2)onko lapsia? esikoista odotellaan

3)asumismuotosi? kaupungin vuokra-asunto

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? yliopistokoulutus, 1800e/kk

5)autoa? ei

6)säästöt? ei

Vierailija
28/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun (nyt 9-v.) esikoinen syntyi:

1)siviilisäätysi naimisissa

3)asumismuotosi vuokra

4)koulutus/ammatti/tulo/kk opiskelijoita, tulot opintotuki jne.?

5)autoa? oli, Volvo vm -71

6)säästöt? ei pennin hyrrää

Nykyään:

1) edelleen naimisissa (10,5 vuotta)

2) kolme

3)omistusasunto, paritalo (velkaa maksellaan vielä pitkääään)

4)mies it-alan töissä, minä pk:ssa, tulot nettona yht. n. 3000¿ (vaihtelevat)

5)auto on (ja siitä velkaa)

6)säästöt tällä hetkellä aika vähissä, menneet remonttiin ym. oman pesän rakentamiskuluihin (remontoidaan siis vanhaa taloa..)

[/quote]

Vierailija
29/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko siinä pilkkuvirhe?

T: eräs joka haluaisi saada vinkin millä voisi kerätä tuollaiset säästöt!

Vierailija
30/46 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan vetele huippuliksaa vaan kitkuttaa pienellä palkalla määräaikaisuuksissa.. Toisaalta voihan se työnhaussa olla etu, että lapset on tehty eli ei ole tiedossa äitiyslomia ja hoitovapaita. Vastavalmistuneiden juristien keskuudessa kilpailu on kova eikä varmaa työpaikkaa ole, toisin kuin lääkäreillä.

Vierailija
31/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi? Avoliitto

2)onko lapsia? 3+2 (omat ja miehen, uus- tai kierrätysperhe..)

3)asumismuotosi? Omistusasunto, rivaria pätkä

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? hevostenhoitaja/myyjä/el.työnt./ Tulot nykyään työttomänä liitosta n 1300

5)autoa? On joo, jos sitä autoks voi sanoo

6)säästöt? Ei ole. Tai jos on niin en kerro.

Vierailija
32/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1)siviilisäätysi?

2)onko lapsia?

3)asumismuotosi?

5)autoa?

6)säästöt?

1. avioliitossa. lapsi " tehtiin" kun oltiin avoliitossa

2. yksi

3. kerrostalo

4. amk/hoitovapaalla

5. löytyy

6. juu ei.. kaikki menee mitä tulee.

Vierailija
33/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi? Yksinhuoltaja.

2)onko lapsia? 1 lapsi.

3)asumismuotosi? Vuokralla.

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? Ammattikoulu/ kotihoidontuki.

5)autoa? Ei autoa.

6)säästöt? 10000e pahan päivän varalle.

Vierailija
34/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi? Naimisissa

2)onko lapsia? Kyllä

3)asumismuotosi? Omakotitalo

4)koulutus/ammatti/tulot? AMK, n 2300 ¿/kk

5)autoa? On

6)säästöt? Säästöjä löytyy, joita ei kylläkään käytellä lainkaan.

Siitä naimisiinmenosta: Mielestäni häät voivat olla ikimuistoinen juhla ilman suurta rahantuhlaustakin. Toki ymmärrän, jos molemmilla osapuolilla on paljon läheisiä sukulaisia ja halutaan mahdollisimman moni jakamaan suurta päivää.

Tärkeintähän naimisiinmenossahan on kuitenkin se tuleva avioliitto, ei ne häät! Itse ihmettelen kuinka jotkut raaskivat laittaa kamalankin isoja summia rahaa yhteen päivään. Häiden tunnelma tulee onneksi ihan muista tekijöistä kuin rahasta, talkoovoimin saa hyvää ruokaa jne.

Vielä kysymykseesi oheinen pointti: Lääkiksessä opiskellessasi olet varmasti tullut tietoiseksi siitä, että mikään muu elämässä ei ole varmaa kuin se, että kaikki on epävarmaa. Tarkoitan siis, että pahimmillaan kuolet nuorena joko tapaturmaisesti tai vakavan sairauden seurauksena, vaikkakin " elät kunnollista elämää" .

Vierailija
35/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?avoliitto

2)onko lapsia?1

3)asumismuotosi?vuokra kolmio

4)koulutus/ammatti/tulo/kk?ei ammattia/700e kuussa

5)autoa?ei

6)säästöt?ei

Vierailija
36/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?

2)onko lapsia?

3)asumismuotosi?

5)autoa?

6)säästöt?

1)naimisissa,ennen toisen lapsen tuloa mentiin vasta naimisiin.silloin yhteiseloa 5v

2)siinähän se tulikin että 2 on

3)oma rivari(tai pankinhan se vielä on)

4)pph/1500ekk ja miehen tulot 2200ekk

5)ihan uusi auto ostettii kuukausi sitten

6)ei ole eikä ole tarvinnutkaan.menot tulojen mukaan ja aina pari euroa jää pussiin.

Vierailija
37/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?- Naimaton, avoliitossa. Mies kosi TAAS eilen, mutta sai rukkaset

2)onko lapsia? - kohta kolme

3)asumismuotosi?-vuokra

4)koulutus/ammatti/tulo/kk?- ylioppilas, 480e netto työkkärikorv.

5)autoa?- kaksi löytyy talosta, itsellä ei ajokorttia

6)säästöt?- pelkkää velkaa vain 16 000e

Vierailija
38/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi? NAIMISISSA

2)onko lapsia? 1, TOINEN TULOSSA

3)asumismuotosi? JUURI MUUTETTIIN OMAAN RIVARINPÄTKÄÄN

4)koulutus/ammatti/tulo/kk? YLEMPI KORKEAKOULUTUTKINTO, 1900E/KK

5)autoa? LAINALLA OSITTAIN OSTETTU FARMARI

6)säästöt? EI OLE, LAINAA 130 000 EUROA

MUUTA: Esikoinen syntyi kahden opiskelijan talouteen, yhteen lasketut tulot silloin 900e/kk kaikkine tukineen... Ja hyvin pärjättiin. Vuokralla asuttiin. Lapselta ei ikinä ole puuttunut mitään tarpeellista, turhakkeita ei tietenkään hankittu. Niin ja toki omista menoista piti pihistellä, mutta niin pitää nytkin kun on iso laina maksettavana. Mies tienaa nyt vähän enemmän kuin minä.

Vierailija
39/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?

Avoliitossa

2)onko lapsia?

On, 2.

3)asumismuotosi?

omakotitalo, oma

kokki, jäin juuri hoitovapaalle, muistaakseni saan reilu 300e/kk

Mies vakitöissä, saa noin 1200e/kk

5)autoa?

On, mutta romu. Ostettiin parilla tonnilla, nyt tästä sais ehkä 50e...

6)säästöt?

Minulla on muutama tonni säästössä ja lasten tileillä on noin tonni/lapsi.

Mutta, mutta... lapset pitää minusta tehdä silloin kun siltä tuntuu. Jos odottaa jotain oikeaa hetkeä, sitä ei ehkä tulekkaan. Ja sitten v***ttaa.

Vierailija
40/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)siviilisäätysi?

Naimisissa

2)onko lapsia?

esikoinen 1v8kk, toisen laskettu aika kesällä

3)asumismuotosi?

vuokrakolmio

lääketieteen opiskelija, tällä hetkellä tulot opintotuki+laina + lapsilisät, kohta minimiäitiysraha+kotihoidontukea vähäsen + lapsilisät. Mies on duunarinhommissa väliaikaisesti, mutta jatkaa opiskeluja taas syksyllä.

5)autoa?

vm -90

6)säästöt?

no eipä niitä ole, opintolainaa sen sijaan löytyy

Eli sun tilanne vaikuttaa paremmalta taloudellisesti meihin verrattuna, ja silti me pärjätään kyllä ihan hyvin. Onhan tämä välillä vähän pihistelyä, varsinkin jos tulee jotain isompia menoeriä kuten autovakuutusmaksuja tms., mutta silti lapsella on kaikkea mitä hän tarvitsee, ja toisella lapsella myös tulee olemaan, olemme siitä varmoja.

Lääkisopinnoista olen minäkin samaa mieltä, on helpompaa saada lapset tässä vaiheessa, kuin joskus erikoistumis- tai uran alkuvaiheessa, ja sen jälkeen alkaa tosiaan ikä monella painaa. Opinnot eivät kylläkään kauheasti jousta, joten alkuraskauden pahoinvoinnissa ja väsymyksessä, samoin kuin loppuraskauden vaivoissa koulunkäynti voi olla todella rankkaa. Toisaalta sitten lapsen kanssa on itsellä vaikeuksia joustaa ja päästä lapsettomien opiskelukavereiden tavoin muuttuviin opetuksiin päivän varoitusajalla... Mutta työelämässä taitaa jousto olla melkein yhtä vähäistä, ja vähäisempääkin jossain suhteessa, päivät ovat koulussa lyhyempiä, ja ihan kaikki opetukset eivät ole pakollisia.

Rohkaisen siis sinua ja miestäsi tekemään oikean päätöksen, kaikkeahan voi sattua, mutta ainakin meille nyt on juuri oikea aika tähän elämäntilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä