perhegallup!!!!!! ****kartoitan tilannetta ollaanko valmiita lapseen:)
1)siviilisäätysi?
2)onko lapsia?
3)asumismuotosi?
4)koulutus/ammatti/tulo/kk?
5)autoa?
6)säästöt?
no juuh mä:
1)kihloissa,avoliitossa eli NAIMATON
2)ei ole
3)omistusasunto, kaksio, kylläkin miehen nimis
4)lääketieteen opiskelija, tulot opintotuki 200e/kk :(
5)auto miehen maksama ..hpmff..
6)ei ole
Kommentit (46)
Vierailija:
1)siviilisäätysi? naimisissa
2)onko lapsia? 2 lasta
3)asumismuotosi? oma 5h+k
4)koulutus/ammatti/tulo/kk? opistotaso/2000¿/kk
5)autoa? 1
6)säästöt? säästöjä n. 8000¿, asuntolainaa yli 200 000¿!!
1) et ole naimisissa
2) tällaisia mietit
Pilke silmäkulmassa tietenkin gallupoit, joten pilke silmäkulmassa vastaan minäkin: sitoudu ensin mieheesi tarpeeksi menemällä naimisiin, sitten alkakaa harkita lapsia. ;)
Vierailija:
1)siviilisäätysi? naimisissa
2)onko lapsia? 1
3)asumismuotosi? OK-TALO
4)koulutus/ammatti/tulo/kk? LAPSILISÄ+KOTIHOIDONTUKI
5)autoa?2 KPL
6)säästöt?ON
Ei todellakaan tarvita papin aamenta sitoutumiseen. Kaksi aikuista ihmistä sitoutuu toisiinsa ilman kolmansia osapuoliakin. Tietysti, jos on epävarma toisen tunteista, on sitten rynnättävä vihille, vaikeampihan sen toisen on avioliitosta lähteä kuin avosellaisesta.
1)siviilisäätysi? naimisissa 7 vuotta
2)onko lapsia? 5-vuotias, toinen toiveissa
3)asumismuotosi? vuokralla, kesällä oman osto edessä
4)koulutus/ammatti/tulo/kk? ylioppilas, myyntisihteeri, 2300e brutto
5)autoa? on
6)säästöt? ei paljon mitään, muutama tonni pahan päivän varalle
Lisähuomautuksena sanon, että mieheni on vielä tämän kevään opiskelija ja ulkomaalainen sellainen ja hyvin meilläkin on monta vuotta pyyhkinyt, vaikka olimme nuoria lapsemme syntyessä ja paljon, paljon varattomampiakin kuin nyt. Kyllä elämä suttaantuu ja pikku hiljaa sitä varallisuuttakin kertyy, eikä se lapsi edes sitä rahaa ensisijaisesti tarvitse, vaan rakkautta. :o)
tai muuallakaan miettiä mitä on varaa ostaa. Noh, sitten ensimmäinen lapsi sai alkunsa, isompi asunto ja asuntolainaa tietysti sitä varten, toinen lapsi ja nyt lasketaan hyvin tarkkaan onko varaa ostaa noita broilerin rintaleikkeitä vai ostettaisko kuitenkin niitä koipia, jotka on halvempia... Ikinä ei olla näin tiukilla oltu, mut ei kyllä näin onnellisiakaan. En vaihtais tätä siihen aiempaan tilanteeseen jolloin oli varaa syödä ulkona ja matkustellakin. Eli pointti oli että lapsien kanssa sitä rahaa on vielä vähemmän käytössä kuin ennen, mut on se sen arvoista.
no joo sinä joka sitä naimisiinmenoa vinkuat... 200 e kk-tuloilla ei paljon häitä järkkäillä ja mä haluan ehdottomasti kirkkohäät, vaikka pienemmätkin mut kyllä nekin vaan maksaa...
ap
Mutta ainakin toistaiseksi Suomessa lainsäädäntö on sellainen, että avoliitto on aika turvaton järjestely, jos on lapsia. Siksi suosittelen vakavasti harkitsemaan avioliittoa ennen perheen perustamista.
Joillain on tiukka periaate, etteivät koskaan halua naimisiin, ja vaikka vankka avioliiton kannattaja olenkin, ymmärrän kyllä tällaisia ihmisiä, vakaumuksensa kullakin. Mutta jos kuitenkin jossain vaiheessa aikoo naimisiin, vastuullisinta on mielestäni tehdä se ennen lapsia. Sillä sitähän vanhemmuus ennen kaikkea vaatii, vastuullisuutta..
7
.. varsinkin pian lääkäriksi valmistumisen jälkeen olet niin kiinni töissäsi, että olet vaan tyytyväinen, jos lapset on jo tehtynä.. Ja ei kolkuttele nuo gynen kurssin tiedot iästä ja lapsista..
Meidän kurssilla monet saivat lapsia eikä paljon sitten kuitenkaan opiskeluja viivästyttäneet. Se on sitten toinen asia onko parisuhde sillä mallilla ja vakaa, et siihen voi ottaa lapsen. Oletteko todella sitoutuneita toisiinne? Yksinhuoltaja ja lääkäri ja äiti, siinä on yks palikka minusta liikaa useimmille. Toiset jaksaa senkin, mutta kannattaa miettiä tarkkaan.
t. lääkäri ja yksi tenava ja ikää jo liikaakin..
Ettei nyt vaan olisi kyse siitä, että on pukannut vauvakuume, ja vauvahan on niin helppo saada alulle, ei tarvitse tehdä mitään.. Sen sijaan naimisiinmeno vaatii kaikenmaailman aikaa ja energiaa vieviä järjestelyjä eikä siihen voi ihan kaksin ryhtyä..
" se naimisiin menoa vinkunut" ;)
Kritisoitte minua, etten ymmmärrä avioliiton ehkä olevan rahakysymys. Joo, voipi olla, mutta ihanko vakavissanne suosittelette hankkimaan lapsia, jos ihminen huolissaan, ettei häihinkään ole varaa?!
En ymmärrä. :/
7
Moni työnantaja tyytyväinen kun saa valmiin paketin jne.
Mutta niinpä niin hyvä 16, mistähän sitä hurjia varallisuuksia tosiaan kertyisi jos nuo kk-tulot ovat tällä hetkellä tosiaan tuon 200e? Sanopa sinä se! Kaikille ei meinaan pappa betala...
ap
1)siviilisäätysi? Avoliitto
2)onko lapsia? 1, minun aiemmasta suhteesta
3)asumismuotosi? Aso-asunto
4)koulutus/ammatti/tulo/kk? Fil. yo/-/ 650 e/kk,
puolisolla n. 1800 e(netto)/kk
5)autoa? 1
6)säästöt? on (lapsella eniten)
lapset opintojen loppupuolella... Samalla gradua jne. Ne 7 vouhkaamat häät voi sitten pitää kun vetelee huippuliksaa lekurina/juristina.
NÄIN.
En sinänsä ottanut kantaa tulotasoosi mitenkään, kunhan pisti silmään se, että harkitset perheen perustamista, vaikka mielestäsi teillä ei ole varaa järjestää edes häitä. Etkö ole ajatellut, että kyllähän lapsestakin koituu kuluja.. Tätä omissa vastauksissasi ollutta ristiriitaa vain ihmettelin, ihan sopuisassa mielessä. ;)
Jos nyt unohdetaan tuo avioliittoasia, minun neuvoni kyllä olisi, että kannattaa katsoa ensin työelämää jokunen vuosi. Äitiyslomallakin on kivempi olla, kun saa kunnon päivärahat.
15, joka myöskin elättää ihan itse itsensä eikä käy isin kukkarolla ;)
Kun sanoin, että on ihan mahdollista saada lapsia opiskeluaikana, niin tietysti talousasiat on aina yksilökohtaisia. Ja usein saattaa riippua myös puolison työtilanteesta.
Ai miten niin vedin herneet nenään? Putosin kyllä nyt niin kärryiltä tästä keskustelusta kun vaan pudota voi.. ;)
Eli poikani syntyessä olin 21v. ja ensimmäinen tutkinto kesken, jonka suoritin loppuun vuonna 2000. Tämän jälkeen olin muutaman vuoden töissä, kunnes pääsin yliopistoon ja jatkoin opiskeluani ( enää lopputentti jäljellä).
Hyvin olemme pärjännyt ja nykyisen " avokin" kanssa olemme olleet kimpassa jo 4 vuotta. Mielestäni opinnot eivät ole mikään este lapsen saannille, jos vain parisuhde kunnossa...
T: nro19
siisti kaunis koti on, mutta en minä ainakaan voi sumeilematta hankkia kaikkea mitä tahtoisin...koko ajan puutelista valtava...henk. koht juttuja, kotiin uusi kahvinkeitin yms. joten en haluaisi pohtia et mistäs nyt rahat lastenvaunuihin.. sitä vain pohdin....
t.ap