Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten suojelun aihetta..!

Vierailija
14.10.2016 |

Kertokaapa omakohtaisia kokemuksia, miksi olette ottaneet yhteyttä lastensuojeluun tai millaisissa tilanteissa olette sitä harkinneet. Täällä oli joskus ketju siitä, miten eräs äiti näki aina iltaisin pihalla pienen pojan istuskelemassa yksin.. Myös huomasi että pojan äiti on vähän poissaoleva jnejne..kaikenlaista. Itse kuulen välillä naapurista kovaäänistä riitelyä ja vauva itkee taustalla. Olen joskus soittanut poliisit kyseiseen asuntoon, kun riitelyn äänet muuttuivat pahaksi.. Kai poliisit ovat tehneet lasun.
Oli myös eräs uutinen siitä kun aineissa oleva nainen tuli pienen vauvan kanssa Helsingin kattilahallin kirpputorille ja ehti kuitenkin häipyä ennen poliisien tuloa..toivon sydämestäni että heidän perheensä on saanut apua.. että tällä vauvalla on nyt turvallinen ympäristö ja turvallisia tasapainoisia aikuisia ympärillään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua.. Mun asperger poika haluaa nimenomaan leikkiä ulkona yksin. Seurailen välillä ikkunasta hänen touhujaan. Usein näyttää istuvan kivellä ja järjestelee pieniä keppejä, käpyjä ja muuta haluamallaan tavalla. Täytyykö nykyään pelätä jo siitäkin lasua, että lapsi leikkii ulkona yksin?

En voi ymmärtää mihin tää on menossa. Ei ihme, että kaikki muuttuvat vainoharhaisiksi ja stressataan normaaleja asioita jos kerran lasut tehdään kaikesta.

Riitelykin kuuluu jossain määrin normaaliin elämään. Lapset oppivat kotona myös riitelyn mallin.

En ole ikinä tehnyt lasua, mutta kerran sanoin neuvolassa, että asiakas X näyttää joka ilta istuvan vastasyntyneen kanssa ulkona myöhään kavereiden kanssa ja rööki palaa ja kalja maistuu. Asuimme siis samassa talossa ja terkka oli meillä sama. Terkka tehnyt omat valintansa sitten.

Mä olen kerran ilmaissut huoleni kouluterkkarille yhdestä lapsen kaverista. Sanoin, etten halua itse tehdä ls-ilmoitusta, koska perheen äiti taatusti minut siitä tunnistaa. Kerroin terkkarille ja hän kuraattorilta varmistamisen jälkeen kertoi, ettei he voi tehdä lasua mun kertoman perusteella (siis vaikkakin kertoessani terkkari sanoi moneen kertaan, että kyllä tuossa lasun kriteerit täyttyy), vaan mun on tehtävä itse...en uskaltanut....sitä en tiedä, onko koulu ryhtynyt minkäänlaisiij toimiin...

Vierailija
22/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin surullinen, kun nyt juuri tälläkin hetkellä...joku pieni lapsi itkee/on peloissaan kotona, kun äiti ja isi ovat kamoissa. Eivät pysty olemaan läsnä lapselleen ja jo nuorena lapsi oppii tekemään kaiken itsenäisesti, jopa iltasadun lukemaan yksin.. Pihalle yksin leikkimään, kun äiti ja isi ovat vähän "kipeenä" (vierotusoireissa).. Miten heillä ramppaa epämääräistä porukkaa ja miten väkivallan uhka on läsnä. Ei oo turvallista lapsuutta. Tää sattuu sydämestä asti! Miksi te narkit ette suosiolla vaan anna lapsianne parempaan kotiin...miksi pilaatte viattomien lapsuuden.

Olen nähnyt sellasia äitejä ja isiä... suututtaa. Miten voikaa ihminen olla noin itsekäs ja vailla todellisuutta. Onneksi eräs äiti on tehnyt joskus todella suuren teon! Jätti narkki isän ja antoi lapselleen turvallisen lapsuuden!<3 Mutta aina ei käy niin onnellisesti..jotkut elää sen kaiken piikkirumban keskellä...

Miksi enemmän alapeukkua. :o Minä ainakin haluan lapselleni turvallisen lapsuuden ilman isin ja äidin huumeiden, alkoholi tai väkivallan käyttöä. Ja viihdekäyttö asia erikseen..

Koska täytyyhän sitä nyt lapsella olla oikeus molempiin vanhempiin! Sama millaisia narkkareita, juoppoja tai hulluja ovat kunhan ovat biologiset heterovanhemmat. Lapsella on siihen oikeus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu minä tein ilmoituksen naapuristani. Vei ilta kymmenen jälkeen roskia. Lapset kuitenkin kotona. Huolestuttavaa minusta. Kävin penkomassa roskikset ettei ollut vaan mitään tölkkejä!

Siis mitähän vittua??? :0 onko sulla kaikki ihan kunnossa? :0

Vierailija
24/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua.. Mun asperger poika haluaa nimenomaan leikkiä ulkona yksin. Seurailen välillä ikkunasta hänen touhujaan. Usein näyttää istuvan kivellä ja järjestelee pieniä keppejä, käpyjä ja muuta haluamallaan tavalla. Täytyykö nykyään pelätä jo siitäkin lasua, että lapsi leikkii ulkona yksin?

En voi ymmärtää mihin tää on menossa. Ei ihme, että kaikki muuttuvat vainoharhaisiksi ja stressataan normaaleja asioita jos kerran lasut tehdään kaikesta.

Riitelykin kuuluu jossain määrin normaaliin elämään. Lapset oppivat kotona myös riitelyn mallin.

En ole ikinä tehnyt lasua, mutta kerran sanoin neuvolassa, että asiakas X näyttää joka ilta istuvan vastasyntyneen kanssa ulkona myöhään kavereiden kanssa ja rööki palaa ja kalja maistuu. Asuimme siis samassa talossa ja terkka oli meillä sama. Terkka tehnyt omat valintansa sitten.

Mä olen kerran ilmaissut huoleni kouluterkkarille yhdestä lapsen kaverista. Sanoin, etten halua itse tehdä ls-ilmoitusta, koska perheen äiti taatusti minut siitä tunnistaa. Kerroin terkkarille ja hän kuraattorilta varmistamisen jälkeen kertoi, ettei he voi tehdä lasua mun kertoman perusteella (siis vaikkakin kertoessani terkkari sanoi moneen kertaan, että kyllä tuossa lasun kriteerit täyttyy), vaan mun on tehtävä itse...en uskaltanut....sitä en tiedä, onko koulu ryhtynyt minkäänlaisiij toimiin...

Kyllä varmaan näin onkin. Mutta osaavat pitää silmällä kyseistä lasta ja puuttuvat varmasti heti kun tarve olisi. Ei he viran puolesta voi tehdä jos heillä ei ole ihan oikeasti aihetta, mutta osaavat jäädä seuraamaan tilannetta.

Vierailija
25/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lasua tehnyt mutta kiertotietä järjestänyt lapselle apua. Kyse on mun lapsen kaverista joka alkoi jossain vaiheessa kertoa mulle kotioloistaan. Piti jostain syystä mua luotettavana aikuisena ja mä tietysti kuuntelin ja keskustelin. Tilanne kuulosti oikeasti ikävältä (uskoin tätä lasta, ei esimurrosikäinen poika huvikseen itke kaverinsa nähden) ja sanoin lapselle että juttelee koulukuraattorille. Jutteli ja asiat lähtivät paranemaan. Vieläkin on kyllä ongelmia mutta sosiaaliviranomaiset ovat perheen arjessa mukana. Onneksi lapsi avautui mulle ja sitä kautta myös ammattilaiselle.

Kyseessä oli ainakin laiminlyöntiä sekä henkistä ja fyysistä väkivaltaa sisältävä tapaus. 

Vierailija
26/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin surullinen, kun nyt juuri tälläkin hetkellä...joku pieni lapsi itkee/on peloissaan kotona, kun äiti ja isi ovat kamoissa. Eivät pysty olemaan läsnä lapselleen ja jo nuorena lapsi oppii tekemään kaiken itsenäisesti, jopa iltasadun lukemaan yksin.. Pihalle yksin leikkimään, kun äiti ja isi ovat vähän "kipeenä" (vierotusoireissa).. Miten heillä ramppaa epämääräistä porukkaa ja miten väkivallan uhka on läsnä. Ei oo turvallista lapsuutta. Tää sattuu sydämestä asti! Miksi te narkit ette suosiolla vaan anna lapsianne parempaan kotiin...miksi pilaatte viattomien lapsuuden.

Olen nähnyt sellasia äitejä ja isiä... suututtaa. Miten voikaa ihminen olla noin itsekäs ja vailla todellisuutta. Onneksi eräs äiti on tehnyt joskus todella suuren teon! Jätti narkki isän ja antoi lapselleen turvallisen lapsuuden!<3 Mutta aina ei käy niin onnellisesti..jotkut elää sen kaiken piikkirumban keskellä...

Miksi enemmän alapeukkua. :o Minä ainakin haluan lapselleni turvallisen lapsuuden ilman isin ja äidin huumeiden, alkoholi tai väkivallan käyttöä. Ja viihdekäyttö asia erikseen..

Koska täytyyhän sitä nyt lapsella olla oikeus molempiin vanhempiin! Sama millaisia narkkareita, juoppoja tai hulluja ovat kunhan ovat biologiset heterovanhemmat. Lapsella on siihen oikeus!

No mulla on omakohtaista kokemusta tästä ex puolison "isän" narkkaamisesta. Lapsi syntyi, hän valitsi huumeet. Ei ole ottanut apua vastaan, ei vielä myönnä ongelmaa.. Kaikkea on yritetty. Muutettiin erilleen ja sossut on nyt kuvioissa, auttamassa. Ja tällä kertaa on kyllä niin hyvät sossut ja perhetyöntekijät, olen onnellinen että oikeesti saan apua ja multa ei aleta lasta viedä pois tai mitään muutakaan outoa. No ollaan sovittu että näkee lasta välillä.. Ei ole pitänyt sopimuksista kiinni, joko tulee päihtyneenä tai ei tule ollenkaan. Sitä jatkunut niin kauan, joten nyt valvotut tapaamiset. Ja miten ihmeessä hän voi edes olla lapselle se toinen vanhempi, kun on aina niin sekasin!!!? Miten hän sekavana vois hoitaa kunnolla pientä vauvvaa?? Vauvaki sen jo aistii että isi on outo.. En halua että hän sylittelee viinalta haisevana huumeissaan meijän lasta. Olenko nyt huono äiti, kun en anna hänen tulla tapaamaan lastansa huumepäissään!? Joskus vaan pitää rajottaa tapaamisia tälläsissä asioissa, kun ei tapaamiset toimi. Tottakai voi nähdä lastansa SELVINPÄIN! Sitä se lapsi tarvitsee, ei se tarvi elämäänsä sitä sekavaa iskä mikä välillä käy kattomassa.

Vierailija
27/29 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja teki 13 täyttävästä lastensuojeluilmoituksen. Ei ollut ulkohousut jalassa. Koulukiusattu tyttö muutenkin. Meillä kävi perhetyöntekijät sen jälkeen joka viikko kello 15 yhtenä päivänä. Kerittiiin just töistä kotiin.. Mitään eivät puhuneet, tyly lausunto saatiin jälkeenpäin... Kutsuivat eläinsuojeluviranomaisen koska koiria pidettiin häkissä (koska yksi työntekijä pelkäsi koiria) ja järjetön lausunto, kävi myös terveystarkastaja heidän pyynnöstään..  Meille eivät epäkohdista mitään puhuneet.. No eläinlääkärin mukaan koirat terveitä, lihaksikkaita ja kiiltäväkarvaisia, terveysviranomaisen mukaan ainut miinus oli pesutornin päällä oleva pöly.. Mutta näin toimi sossu ts perhetyö.

Enpä usko, että ulkohousujen puute oli ainoa syy. En todellakaan! Se on sitten eri asia, jos lapsi on näyttänyt palelevan ja on sanonut koulussa, että vanhemmilla ei ole varaa ostaa hänelle kunnon varusteita tai jos on varaa, eivät suostu. Jos lapsi on koulukiusattu, niin on voinut myös vaikuttaa masentuneelta tai jotain. Kummallisia käsityksiä ihmisillä lastensuojelusta. Lehdissähän on näitä väitteitä, että perhe otettiin lastensuojelun asiakkaaksi väärin tehdyn makaronilaatikon takia (jauheliha laitettu yhtenä kerroksena eikä sekoitettu) tms. ja sitten jotkut pöntöt uskovat noita juttuja ja mielipideosastot täyttyvät "hullujen sosiaalitanttojen" parjaamisesta :o

Vierailija
28/29 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha lasu, pysykää kaukana!

Vierailija
29/29 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan kiusata ketään, lapset kärsivät kaikesta liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan