Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kinkkukiusauksen perunat?

Vierailija
14.10.2016 |

Mitä perunoita käytätte, kaupan valmiita pakaste vai kuoritteko/viipaloitteko ne itse?

Parempaa tulee kun itse tekee homman, mutta välillä laiskottaisi kun niitä pottuja pitää sitten kuoria ja viipaloida, tai tikuttaa, n.1,5kg..
Entä mitä käytätte nesteenä/mausteina? juustoraasteta päälle?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama käyttää pakastettua perunasipulisekoitusta, jos pitää ostaa perunat. Silloin kuorin ja leikkaan kun on oman maan perinoita. Ei siinä niin hirveän kauan mene aikaa. Ensin halki ja sileä puoli leikkuulautaa vasten, siitä ensin leikkaan siivut yhteen suuntaan ja sitten toiseen, ja tikut ovat valmiit.

Nesteeksi käytän yleensä kermaa, usein ruokakermaa kun on halpaa ja säilyvää, toisinaan kuohukermaa jos sattuu olemaan. Juustoraastetta päälle ja painelen sitä vähän perunoitten ja kinkun sekaan.

Ei ole meillä mikään suosikkiruoka. Siksi sitä tulee tehtyä silloin, kun kotona on joku sellainen, joka siitä pitää tai kun sattuu olemaan liikaa kinkkua ja vähän ruuanlaittointoa.

Pihi ihminen?

Vierailija
22/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiehauta itse siivuttamiasi/suikaloimiasi perunoita kattilassa ensin noin 10 minuuttia hellasta riippuen.

Hellasta riippuen? Luulisi kyllä, että olennaista on kiehuvan veden lämpötila eikä hella.

Eikö kiehuva vesi ole aina 100-asteista? Tai painehan taisi jotenkin siihen vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiehauta itse siivuttamiasi/suikaloimiasi perunoita kattilassa ensin noin 10 minuuttia hellasta riippuen.

Hellasta riippuen? Luulisi kyllä, että olennaista on kiehuvan veden lämpötila eikä hella.

Eikö kiehuva vesi ole aina 100-asteista? Tai painehan taisi jotenkin siihen vaikuttaa.

Yli 100-asteinen ei siis kiehu? Hyvä tietää.