Ostin teinille 199€ maksavan talvitakin kun entinen jäi pieneksi.
Käsittämätöntä. Kirpparitkin kolusin mutta ei löytynyt sopivaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin itselleni 449 maksaneen untuvatakin ja lämmin on. Viime talvi meni siinä aivan hyvin ja niin menee tulevakin.
T: Mies 28
Ei kun hups, hinta olikin enemmän. 529. http://www.fjallraven.fi/greenland-no-1-down-jacket
T: Mies 28
Tuon hintainen takki saisi olla käytössä vielä ainakin viiden vuoden päästä. Siis jos itse törsäisin noin kalliiseen takkiin. 100 e/ vuosi on sekin aika paljon, ja pitäis olla tarpeeks kylmiä talvia, et tulis paljon käyttöä.
Mutta mikäpä mä olen sanomaan, jos jonkun mielestä yli 500 e on ihan käypä hinta takille.
Vierailija kirjoitti:
Omani maksoi yli 800, CG. Alle 200 talvitakista on aika vähän, sellaiset tekokuituroippeet ei kauheesti lämmitä. Onneksi itselläni varakkaat vanhemmat.
T: N18
Voi herranjestas kai tää on provo. Mullakin on varakkaat vanhemmat, mutta ei ne nyt mulle, aikuiselle ihmiselle, ostele mitään 800e takkeja. Ihan itse saan ostaa, jos haluan noin kalliin takin. Äitini on kyllä luvannut auttaa, jos rahan kanssa on tiukkaa, mutta 800 euroa takista on kyllä ihan liikaa. Miten voit vaatia vanhempiasi ostamaan sinulle noin kalliita vaatteita? Olet kuitenkin täysi-ikäinen, joten sinun tulisi itse romppeesi hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toissa talvena ostettiin meidän teini-pojalle myöskin parka-takki, jolla sama ovh kuin ap.n pojan takissa.
Alenneuksessa maksoi ainoastaan 95e muistaakseni, poika oli kaupassa mukana, sovitti takkia ja sanoi tykkäävänsä. Piti sitä tasan kaksi kertaa päällään ja sen jälkeen hylkäsi kaappiin. Painaa kuulemma liian paljon, joten ei voi sitä pitää:(.
Paljonkohan tuosta voisi huutonetissä pyytää...takin merkkiä en nyt muista ulkoa.
Kiitos rehellisyydestäsi! Kaltaisiasi huono-onnisia vanhempia on paljon, mutta sinä olet (toistaiseksi) ainoa, joka on uskaltanut tunnustaa, että näin kävi. Olis huippua, jos kaikki teinien vaatteet sais ostaa jollain avokaupalla, niin ei tulis niin paljon huteja.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan ostit. Se kuitenkin varastetaan viikon sisällä. (näin meillä viime vuonna). Hanki hyvä kotivakuutus.
Joo tää lapsi onkin tarkka tavarastaan. Ei jättele mitään mihinkään valvomatta. Edes musiikkiopiston naulakkoon vasn vie mukanaan luokkaan, keneen lie tullut.. Ei minuun.
Ap
Pari sataa euroa takista ei ole paljon. Tuo ei ole edes leuhkimisen arvoista. Mä ostin 2kk sitten omakotitalon, hinta 400 tuhatta, järven rannalla, iso tontti. Ostin myöskin talvitakin, tosin vuosi sitten. Maksoi 300euroa. Revi siitä, AP.
Viekö talvella aina luokkaan, vai jättääkö naulakkoon, kuten kuuluu. Helkutti, miten pahalta ja tunkkaiselta luokassa haisee, kun siellä on kolmattakymmentä kosteaa palttoota esim. kaksoistunnin ajan. Kun kehottaa viemään takin naulakkoon, niin mitään ei tapahdu, koska palttoo on niin kallis, ettei sitä voi laskea silmistään hetkeksikään. Hurskas toive koulun puolelta: Ostakaa hyvät vanhemmat sellaisia käyttövaatteita kouluun, että ne eivät kelpaa rosmoille! Ja tulkaapa vaikka sellaisella mukavalla räntäkelillä tutustumaan kullanmurujenne kouluun ja opetukseen. Saatte ihan ilmaiseksi haistella tuulettamattomien ja pesemättömien palttoiden lemua luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Pari sataa euroa takista ei ole paljon. Tuo ei ole edes leuhkimisen arvoista. Mä ostin 2kk sitten omakotitalon, hinta 400 tuhatta, järven rannalla, iso tontti. Ostin myöskin talvitakin, tosin vuosi sitten. Maksoi 300euroa. Revi siitä, AP.
En leuhkinut, lähinnä päivittelin vaatteiden hintoja. Minusta pari sataa on iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Viekö talvella aina luokkaan, vai jättääkö naulakkoon, kuten kuuluu. Helkutti, miten pahalta ja tunkkaiselta luokassa haisee, kun siellä on kolmattakymmentä kosteaa palttoota esim. kaksoistunnin ajan. Kun kehottaa viemään takin naulakkoon, niin mitään ei tapahdu, koska palttoo on niin kallis, ettei sitä voi laskea silmistään hetkeksikään. Hurskas toive koulun puolelta: Ostakaa hyvät vanhemmat sellaisia käyttövaatteita kouluun, että ne eivät kelpaa rosmoille! Ja tulkaapa vaikka sellaisella mukavalla räntäkelillä tutustumaan kullanmurujenne kouluun ja opetukseen. Saatte ihan ilmaiseksi haistella tuulettamattomien ja pesemättömien palttoiden lemua luokassa.
Koulussa oppilailla on tilavat lokerot. Usein lapsi menee koulusta suoraan harrastuksiinsa milloin mihinkin, ei käytä mitään " kouluvaatteita" erikseen.
Ap
Mikäs siinä jos on varaa, toivottavasti on kestävä ja lämmin.. ja oikeasti mieluisa!
Mulla ei ois varaa pistää takkiin noin paljoa rahaa, mutta ehkä tää 60e parka kestää vielä ainakin tän neljännen talven :D
Mun teinipoika on tänä syksynä hukannut kaksi takkia. Juu, en viitsi ostaa kovin kalliita :D
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä äiti ei osta tuon hintaisia takkeja, ellei ole rikas. Sinä ilmeisesti haluat korostaa olevasi?
Aijaa. Mä ostin just viime viikolla 16-v pojalle 199 euroa maksavan talvitakin. Menee todennäköisesti ainakin 2 talvea, on lämmin ja kestää. Veljelleen ostin 3v sitten Didriksonin vastaavanhintaisen talvitakin, ihan käyttökelpoinen vieläkin.
Pidän itseäni ihan järkevänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toissa talvena ostettiin meidän teini-pojalle myöskin parka-takki, jolla sama ovh kuin ap.n pojan takissa.
Alenneuksessa maksoi ainoastaan 95e muistaakseni, poika oli kaupassa mukana, sovitti takkia ja sanoi tykkäävänsä. Piti sitä tasan kaksi kertaa päällään ja sen jälkeen hylkäsi kaappiin. Painaa kuulemma liian paljon, joten ei voi sitä pitää:(.
Paljonkohan tuosta voisi huutonetissä pyytää...takin merkkiä en nyt muista ulkoa.
Kai poika joutuu edes itse maksamaan uuden takkinsa? Vai mitä hän pitää, jos ei tuo takki kelvannut?
Turhaan ostit. Se kuitenkin varastetaan viikon sisällä. (näin meillä viime vuonna). Hanki hyvä kotivakuutus.