Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua ryhmä on aauennut facessa

Vierailija
14.10.2016 |

Siellä on jo kerjuu pyyntöjä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas siis alkaa "köyhien" mielettömät vaatimukset ja pyynnöt lahjojen suhteen.

Vierailija
2/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eivät saa mitään. Ärsyttää tuollainen kerjääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tee mieli auttaa pummeja jotka tehtailee lapsia eikä saa elätettyä niitä vaan kerjää joululahjat muilta kaikenmaailman nyyhkytarinoilla.

Vierailija
4/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos joku wt-pummi heti alkoi alapeukuttaa.

Vierailija
5/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa te ihania ihmisiä.

Vierailija
6/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän sitä apua saada kun monessa kaupassa on jo joulusuklaat kyörätty esille. Tässä on ennen joulua myös vietettävä monet pikkujoulut ja kaikille kuudelle lapselle pitää ostaa suklaajoulukalenteritkin...

Vierailija
7/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissäajoin kun pyytää voi kerätä paljon roinaa ja myydäkin ne pois hyvään hintaan

Vierailija
8/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni haki jouluapua seurakunnalta, kun olin pieni. Isäni oli pienipalkkaisessa työssä ja äiti pitkiä, kalliita hoitojaksoja sairaalassa tuolloin. Meitä oli kolme lasta ja äidin sairastuminen romahdutti perheen talouden. Muistan ikuisesti kun seurakunnan työntekijä toi kaksi 50 euron lahjakorttia kotiin, ja äitini alkoi itkemään onnesta. Saimme ihanan joulun ja olen siitä ikuisesti kiitollinen.

Vierailija
9/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen kyllä muuten jouluihminen, tykkään auttaa, tehdä ja antaa joululahjoja, mutta hei, 7 lasta ja niille itketään lahjoja. Ok, näytti olevan suht järkeviä toiveita mutta välillä näkee niitä jotka toivoo kalliita leluja ja esim. puhelimia ja sitten valitetaan jos toive ei toteudu. Jos ei ole varaa, voi voi, sitten ei osteta. Aina ei tarvitse olla tavaraa. -3

Vierailija
10/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun pyytäminen ei ole mitään kerjäämistä, sietäisitte hävetä kun pitää haukkua ihmisiä, jotka pyytävät apua heikolla hetkellä.

Vierailija
11/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun perheeni haki jouluapua seurakunnalta, kun olin pieni. Isäni oli pienipalkkaisessa työssä ja äiti pitkiä, kalliita hoitojaksoja sairaalassa tuolloin. Meitä oli kolme lasta ja äidin sairastuminen romahdutti perheen talouden. Muistan ikuisesti kun seurakunnan työntekijä toi kaksi 50 euron lahjakorttia kotiin, ja äitini alkoi itkemään onnesta. Saimme ihanan joulun ja olen siitä ikuisesti kiitollinen.

Seurakunnan apu meneekin aina oikeesti apua tarvitseville.

Vierailija
12/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kyllä muuten jouluihminen, tykkään auttaa, tehdä ja antaa joululahjoja, mutta hei, 7 lasta ja niille itketään lahjoja. Ok, näytti olevan suht järkeviä toiveita mutta välillä näkee niitä jotka toivoo kalliita leluja ja esim. puhelimia ja sitten valitetaan jos toive ei toteudu. Jos ei ole varaa, voi voi, sitten ei osteta. Aina ei tarvitse olla tavaraa. -3

Joo olet varmasti ihana ihminen, täällä haukut avuntarvitsijoita, vaikka et tiedä heidän taustoistaan mitään. Kaikki tuolla ryhmässä eivät todellakaan toivo puhelimia. Toivon että sinäkin saisit vähän lämpöä sydämeesi, ja miettisit mitä on oikea välittäminen.

Vierailija
13/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon että jokainen tässä ketjussa pääsisi vihastaan eroon. Mitä te tuolla negatiivisuudella saavutatte?

Vierailija
14/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno kuin viime vuonnakin... Yksinhuoltajalla seitsemän lasta, joista neljä erityislapsia. Mamman vaatekoko 58...

Olen edelleen sitä mieltä, että noita ihmisiä ei saa autettua kuskaamalla heille ilmaista tavaraa kotiovelle.

Vierailija
15/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avun pyytäminen ei ole mitään kerjäämistä, sietäisitte hävetä kun pitää haukkua ihmisiä, jotka pyytävät apua heikolla hetkellä.

Se heikko hetki vaan tuppaa noilla venymään kuukausiksi, vuosiksi ja vuosikymmeniksi. Siipeily on noille elämäntapa.

Vierailija
16/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeimpiä ovat nämä vanhemmat jotka toivovat vaatteita kokoa XXL ja miehelle XXXL. Viime jouluna näitä oli paljon.

Vierailija
17/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ryhmä oikein toimii?

Siis joku kertoo elämäntilanteestaan (?), ja sitten mitä? Toivotaanko sieltä rahaa vai lahjoja ja kuka päättää saako joku jotain.?

Vierailija
18/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo ryhmä oikein toimii?

Siis joku kertoo elämäntilanteestaan (?), ja sitten mitä? Toivotaanko sieltä rahaa vai lahjoja ja kuka päättää saako joku jotain.?

Voi toivoa jouluruokia ja/tai lahjoja. Lahjoittaja päättää itse, ketä auttaa vai auttaako ketään.

Vierailija
19/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa täky moneen paikkaan, niin voi onnistaa hyvin. Kaapit notkuvat herkuista ja tavaroista ja pojat ihmettelevät, että onko nämä kaikki meille

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000852653.html

Syksyllä Vaittinen laittoi Facebookin Avustuksia vähävaraisille -ryhmään ilmoituksen avuntarpeestaan. Arjen hyväntekijöiden määrä hämmensi naisen, sillä tuntemattomat ihmiset lahjoittivat heille muun muassa vaatteita, ruokaa ja leluja.

-Ihmisten avokätisyys yllätti minut täysin. Auttaa nyt täysin ventovieraita ihmisiä näin ruhtinaallisesti, Vaittinen hehkuttaa.

Viime viikolla laitoin Facebookin Jouluapu, Koko Suomi -ryhmään viestin ja sieltä sain taas todella paljon apua joulua varten. Erään yrityksen työporukka otti yhteyttä. He kertoivat, että olivat keränneet rahaa avustusta varten ja päättivät auttaa juuri meidän perhettä, Vaittinen kertoo.

Avokätiseen lahjoitukseen kuului kaikille pojille uudet talvivaatteet. Lisäksi yrityksen puhemies aikoi toimittaa Vaittisen perheelle kaikki jouluruuat.

-Pomo sanoi vielä, että hän henkilökohtaisesti paistaa kinkun meille itse, koska on siinä kuulemma niin hyvä! äiti-Vaittinen nauraa.

Hyvät teot eivät loppuneet tähänkään, koska Titta Vaittinen oli laittanut ilmoituksen myös paikallisen korttelikirppiksen Facebook-sivulle.

-Kysyin, josko joltakulta olisi löytynyt halvalla vanhoja joulukoristeita, että voisin luoda vähävaraisen perheen pojille vähän joulutunnelmaa. Yhtäkkiä sain kymmeniä yhteydenottoja ihmisiltä, jotka halusivat auttaa meitä ja tarjosivat lahjoja, ruokaa ja koristeita.

Nyt perheen kuusi on koristeltu lahjoitetuilla koristeilla, ikkunoita somistavat lahjoituksena saadut jouluverhot ja kynttilät, ja kaapit notkuvat lahjoista ja jouluherkuista.

-Pojat ihmettelivät, että onko tämä kaikki todella vain ja ainoastaan meille! Tämä on ihan uskomatonta.

Vierailija
20/38 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 5 lapsen YH. Miksi 5 lasta ja yh oma syy