Jouluapua ryhmä on aauennut facessa
Kommentit (38)
Täällä oli viime joulunakin kamalia juttuja, kun toiset anto vähästään ja lahjan saajat pilkkas saamiaan lahjoja. Mun hyväntekeväisyys loppu siihen.
Hyvä että vähävaraisia autetaan. Mutta tulipa tässä aikaisemmilta vuosilta mieleen jonkun kertomus siitä, kun hän meni viemään apua pyytäneelle perheelle lahjoistusta, mutta asunnon perusteella perheellä oli asiat paremmin kuin hänellä itsellään.
Tykkäisin itsekin auttaa "oikeasti" köyhiä, mutta vähän huolettaa onko apua pyytävillä kuitenkin esim. paremmat tulot kuin itsellä :D Olisi kiva auttaa sellaista joka ilahtuisi jouluruuista ja koristeista ja pienistäkin lahjoista lapsille.
Heti pisti silmään useampi monen lapsen YH jotka ovat viimeisillään raskaana ja tulevalle vauvalle olis kiva saada tavaraa. Äitiyspakkaus ja aiempien lasten tavarat ei riitä??
Vierailija kirjoitti:
Hyvissäajoin kun pyytää voi kerätä paljon roinaa ja myydäkin ne pois hyvään hintaan
Mua ärsyttää just tämä! Kun ne sitten myydään toisessa ryhmässä "kun meidän viivi-veetillä nyt olikin jo tämä pokemon" tai "ei meidän nico-jessica 7v nyt tarvinnutkaan tuttipulloja". "Myydään edullisesti (=100€ + postikulut) "
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli viime joulunakin kamalia juttuja, kun toiset anto vähästään ja lahjan saajat pilkkas saamiaan lahjoja. Mun hyväntekeväisyys loppu siihen.
Mulla on tällainen kokemus ihan omasta siskostani. Hänellä on kolme lasta joista vanhin on vuoden nuorempi kuin oma lapseni. Neljäs lapsi hänelle on tulossa. Joka talvi valittaa kun ei ole talvivaatteita itselleen eikä esikoiselle ja minä sitten kaivelen kaapista omiani ja lapseni vanhoja. Sitten nämä vaatteet päätyvät roskiin kun "ei ollut sopivia". Tänä vuonna päätin että en kuskaa sinne enää yhtään mitään. Tiedän että samalla tavalla pummii myös kavereiltaan ja sukulaisilta. Sitten vielä äitini ruikuttaa kuinka siskollani on rankkaa neljän lapsen yh-äitinä. Meidän lapsuus oli juuri tuota mitä siskoni elämä nyt. Päätin itse jo lapsena että minun lapseni ei tule kokemaan samaa. Siksi minulla on pitkäaikainen parisuhde, työpaikka ja vain yksi lapsi.
Miten on mahdollista, että heillä kaikilla valtava lapsiluku, usein äiti yh, joka joko opiskelee/työtön. Sitten haluavat lahjaksi prinsessamekkoa, käyntejä Hoplopiin jne sellaista, mitä en itsekään katsoisi järkeväksi, vaikka minulla vain yksi lapsi ja käyn työssä. Voisin avustaa heitä kyllä niin, että saavat tunnelmallisen joulun; ruoat ja joulukuusen jne - mutta että toivotaan jotakin tuollaista extraa, joka helppoa jättää pois, jos rahat on oikeasti tiukassa?
Meinasin auttaa ja etsinkin jo sopivaa perhettä. Kunnes törmäsin perheeseen, jossa 6 lasta (pienin 2v), 2 aikuista, isä sairaseläkkeelle ja äiti vanhempainvapaalla ja taas raskaana. Siihen loppui minun auttamishalut. Miksi tuohon yhtälöön täytyy vielä tehdä lapsi?
Itselle pisti silmään joskus, kun apua kyseli yh-äiti joka opiskeli tai oli työtön, 5 lasta iältään 25, 23, 21,19 ja 10. Siis lahjoja pyydettiin toki vain nuorimmalle, mutta ihmettelin miksi aikuisetkin lapset mainittu vai olivatko hekin äitinsä elätettävinä...
Mä en anna killinkiäkään wt-kerjäläisille. Tänäkin vuonna lahjoitan rahaa mieluummin paikalliselle eläinkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en anna killinkiäkään wt-kerjäläisille. Tänäkin vuonna lahjoitan rahaa mieluummin paikalliselle eläinkodissa.
KodiLLE.
Surettaa lukea näitä kommentteja, kun tiedän, että vain härskeimmät ihmiset vedättävät auttajiaan. Voi, kun avustukset pystyisi jotenkin kanavoimaan vaikkapa sosiaalitoimen kontrollin kautta suomalaisille köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Hirveä kritisointi oli, kun ei ollutkaan mieluisa/merkkitavara/tarpeeksi kallis.
Muistan vieläkin kommentin, kun joku oli saanut mielestään liian halvan lahjan ja tuli tänne ihmettelemään, miksi pitää osallistua koko keräykseen jos antaa sellaista, ilman sitä lahjaa olisi voinut saada jonkun paljon paremman joltain toiselta...
Eli jos et osta vähintään 50e lahjaa, parempi olla ostamatta lainkaan; päätin olla ostamatta jatkossa.
Älkää nyt hyvät ihmiset antako näille kerjäläisille mitään! Miksi ihmeessä pitäisikään? Jokainen elää varojensa mukaan. Tai keksii itse keinoja taloutensa kohentamiseen. Ei pidä mennä mukaan siihen, että jotkut porskuttaa eteenpäin vain kättä ojentamalla "anna mulle, anna mulle"-tyyliin ja toiset raataa niska hiessä elatuksensa eteen. Ilmaiseksiko kaikki pitäisi saada? Köyhille sama elintaso kuin työssäkäyvillekin? Ei mitään järkeä! Suomessa yhteiskunta tulee kuitenkin niin monella tapaa näitä "köyhiä" vastaan, että perusturva on kaikille taattu. Jos ei ole varaa joulukinkkuun, riisipuuroon tai siihen kaupan isoimpaan lego-pakettiin (!), niin sitten ollaan ilman. Tämä kerjäläisten lahjomisen motiivi lienee monella se, että halutaan itselle vain parempi omatunto ja sädekehä pään päälle pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa lukea näitä kommentteja, kun tiedän, että vain härskeimmät ihmiset vedättävät auttajiaan. Voi, kun avustukset pystyisi jotenkin kanavoimaan vaikkapa sosiaalitoimen kontrollin kautta suomalaisille köyhille.
Joulupuu- ja Hyvä joulumieli -keräykset toimivatkin juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupuu- ja Hyvä joulumieli -keräykset toimivatkin juuri noin.
Kiitos tiedosta!
Vierailija kirjoitti:
Avun pyytäminen ei ole mitään kerjäämistä, sietäisitte hävetä kun pitää haukkua ihmisiä, jotka pyytävät apua heikolla hetkellä.
Se heikko hetki tulee kun rahat on käytetty tupakkaan,kaljaan ja muuhun yhtä tarpeelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeimpiä ovat nämä vanhemmat jotka toivovat vaatteita kokoa XXL ja miehelle XXXL. Viime jouluna näitä oli paljon.
Syövät suruunsa kun elämä on paskaa. Monelle köyhälle ruoka on ainoa ilo elämässä.
Ja tuntemattomat maksavat pizzalähetykset vai?
Syövät suruunsa kun elämä on paskaa. Monelle köyhälle ruoka on ainoa ilo elämässä.