Niskakipu vie järjen
Olen kokeillut kaikenlaista, yöksi rentoutuksen tuo Sirdalud. Kipulääkkeitä yritän välttää viimeiseen saakka ettei elimistö totu liikaa.
Niskaa ja hartioita särkee koko ajan. Jönnitän niitä, ja tietoisesti rentouttamalla saan itseni rentoutumaan mutta sitten minuutin päästä taas jumii.
Mulla on kaularangassa virheasentoa. Sit on Tos-syndroomaa ja jännityspäänsärkyäkin kai. Triptyliä kokeiltiin viimeks, siitä tuli allerginen reaktio. Alan olemaan niin väsynyt tähän!!!
Mikä avuksi?
Kaulan lihaksia yritän vahvistaa ja toisaalta myös venyttelen. Kipeytyy vaan :(
Kommentit (22)
Itselläni auttaa kombona tenssilaite, tiikeribalsami ja back on trackin niskalämmitin. Ilman näitä niska menee viikossa niin jumiin, että oksentelen pää kivusta. Hieronnasta ei apua kuin hetkeksi ja tuntuu hyvältä, kuivakuppaus sattuu pirusti, mutta sillä saa jänteet vähän heltymään. Parhaimmalta vaikuttaa silti itsehoitona tuo ekana mainittu yhdistelmä. Päivällä töissä kauluri niskassa paidan alla osan aikaa, illalla kotona tenssillä pari kertaa niskojen möyhyytys (omronissa teho 10-12) ja yöksi tiikeribalsami.
Olen kokeillut vaikka mitä lihasharjoituksia ja venytyksiä niskakipuihin, otsan jännittäminen viimeisimpänä kokeiluna.
Eli otsan jännittäminen ja pito jännityksessä.
Vaikuttaa ainakin paremmalta kuin esim. kuminauhajumppa tai isometriset niskaharjoitukset, jotka tuntuvat kuin umpikujalta.
On se vaan hankala alue tuo niskan seutu kun se on päässyt jämähtämään huonoon lihasbalanssiin.