Mistä sairaalasta ja osastolta osaava lähihoitaja saisi töitä?
Olen työskennellyt vanhustenhuollossa pitkään, ja haluaisin kokeilla jotain muutakin.
Kommentit (5)
Akuuttiosastot tarjoaa haasteita enemmän osaamisen kehittämiseen. Tai sitten kotihoito. Helsingissä ainakin lähihoitajat (osaavat sellaiset) saavat tosi paljon vastuuta vanhuksen kokonaishoidosta- sisältäen hyvin paljon myös sairaanhoidollista työtä
niinkuin ei muutkaan yliopistolliset sairaalat, en tiedä miksi?? kysäseppä kaupunginsairaalasta. Nekin kyllä ottavat sitten vain pitkäaikaisosastoille, eli ei akuuttiin hoitoon.
T: sh/klö
eli kyseiset perushoitajat ovat jo iäkkäämpiä henkilöitä, jotka olleet työssä jo monta vuotta. Yliop.sairaalat ovat tehneet yhteisen päätöksen, että lh:t eivät ns. " kuulu kalustoon" , koska koulutettuja sh:kin on erittäin paljon työttömänä. Sairranhoitajilla on parempaa tietoa/taitoa sairaan ihmisen hoidosta, kuin lh:lla. Mm. pistolupa, lääkkeenjakolupa, ompeleet jne...
missä niitä työttömiä hoitsuja on?
Kun kokoajan on auki virkoja, joihin ei aina tule edes yhtä hakemusta... varsinkin pitkäaikaispaikoissa on huutava pula sairaanhoitajista!
Itse olen saanut tehdä hommia siitä kun olin vuoden alaa opiskellut, ja jaan lääkkeet, pistelen jne vastaan siis omien potilaitteni hoidosta, opiskelijanakin.
Ei mua varmaan sinne otettais, jos tarjolla ois valmiita hoitsuja;))
pitkäaikaisosastoilta...