Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ole maininnut minusta vanhemmilleen

Jenna123
14.10.2016 |

En oikein tiedä mitä ajatella, ihan mielenkiinnolla kyselen, että mitä te muut mietitte.

Olemme olleet yhdessä yli vuoden päivät. Olen avoimesti kertonut omille vanhemmille, että minulla on joku tai jos he soittavat kun olen miehen luona, voin sanoa että missä olen ja mitä kuuluu. Mies ei ole vanhemmillani käynyt, mutta koen että on hyvä hänestä mainita ennen "näytille" viemistä.

Mies ei minusta ole omilleen edes maininnut. Kerran kaksi hänen äitinsä on soittanut ja kysyi ihan yleisesti missä mies menee, niin hän vastasi, että kaverilla :D

Miehen sisarukset ja ystävät tietävät kyllä olemassa olon, mutta niin he ovat tietäneet myös miehen edellisestä lyhyemmästä suhteesta.

Olisin itse ihan halukas tapaamaan jo kumppaniin perhettä ja hän minun, mutta tuntuu vähän oudolta että hänen vanhempansa eivät tiedä ja mun tietävät.

Olenko vähän hämilläni turhaan?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut poikani satunnaisista naisystävistä, joten hämääntyisin, jos hän toisi näytille jonkun random-naisen tai edes kertoisi, että tämmöinen on nyt lakanoissa. Oletan, että naisystävä esitellään minulle siinä vaiheessa, kun hääpäivästä on sovittu, sitä ennen en ole erityisemmin kiinnostunut poikani seuraelämästä. Silloinkin riittää se yksi esittelykäynti, poika hoitakoot ihmissuhteensa jossain muualla kuin mamman valvovan silmän alla.

"Silloin kun hääpäivästä on sovittu..."? Eli jos poikasi haluaa elää puolisonsa kanssa koko elämänsä avoliitossa ja hoitaa juridiikan muita reittejä (mm. keskinäinen testamentti ja edunvalvontavaltuutus), puolisoa - ja mahdollisten lasten äitiä - ei tarvitse esitellä? Ei hyvää päivää.

T. Kihloissa sopimatta hääpäivää

Vierailija
22/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut poikani satunnaisista naisystävistä, joten hämääntyisin, jos hän toisi näytille jonkun random-naisen tai edes kertoisi, että tämmöinen on nyt lakanoissa. Oletan, että naisystävä esitellään minulle siinä vaiheessa, kun hääpäivästä on sovittu, sitä ennen en ole erityisemmin kiinnostunut poikani seuraelämästä. Silloinkin riittää se yksi esittelykäynti, poika hoitakoot ihmissuhteensa jossain muualla kuin mamman valvovan silmän alla.

Sulla on varmaan todella hyvät välit sun lapseen. 😄

Kyllä, meillä on erittäin hyvät välit. osittain tämä johtuu siitä, että en utele yksityiselämästään, en oleta aikuisen pojan olevan tilivelvollinen minulle, koska olen äiti.

Poika elää omaa elämäänsä, soitellaan viikottain, kahvitellaan pari kertaa kuukaudessa (välimatkaa 100 km) ja jutellaan tärkeistä asioista. Jos naisystävistä ei puhuta, ei se tarkoita, etteikö niitä olisi, ne vain eivät ole sillä tavalla tärkeitä, että minun pitäisi niistä tietää. Sama työasioiden kanssa: voimme puhua työstään yleisellä tasolla, mutta ei hän ryhdy asiakastapauksia kanssani ruotimaan.

Minusta olisi sairasta, jos poika ryhtyisi luettelemaan, millaisia ihmisiä on tavannut ja mitä on kanssaan tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Silloin kun hääpäivästä on sovittu..."? Eli jos poikasi haluaa elää puolisonsa kanssa koko elämänsä avoliitossa ja hoitaa juridiikan muita reittejä (mm. keskinäinen testamentti ja edunvalvontavaltuutus), puolisoa - ja mahdollisten lasten äitiä - ei tarvitse esitellä? Ei hyvää päivää.

Miksi pitäisi esitellä? Avioliitto on taloudellinen sitoumus, joka voi vaikuttaa minuunkin, avoliitto taas ei. Keskinäinen testamentti avoliittolaisten välillä ei ulotu minuun asti. Eikä pojan tarvitse naimisiin mennä siksi, että äiti sitä anelee, eläkööt elämäänsä niin, että on onnellinen.

Vierailija
24/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla voisi olla sama tilanne, eli en veisi uutta heilaani vanhempien eteen, koska en halua tutustuttaa kahjoa isääni hänelle.. äitini on ok, mutta isä ei, jos paikalla on vieraita. Hävettää liikaa hänen jorinat ja hölmöt jutut. :(  Harmittaa sanoa tätä, mutta en voi tunteilleni mitään.

JA: suhteen kannalta vanhempieni tapaaminen ei tuo mitään lisäarvoa! Se ei tuo suhteeseen mitään, lähinnä vaan vie (eli toinen alkaa miettimään, että onpas outo perhe).

Vierailija
25/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi esitellä? Avioliitto on taloudellinen sitoumus, joka voi vaikuttaa minuunkin, avoliitto taas ei. Keskinäinen testamentti avoliittolaisten välillä ei ulotu minuun asti. Eikä pojan tarvitse naimisiin mennä siksi, että äiti sitä anelee, eläkööt elämäänsä niin, että on onnellinen.

Elikkä, kun sun skidis saa muksun ennen avioliittoa niin se on merkityksetöntä. Entä jos se ei mee naimisiin?

Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, että lapsesi ei sinulle edes halua tai uskalla kertoa mitään, koska millään ei vaikuta olevan sinulle merkitystä.

Vierailija
26/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen ettei mies ole kertonut perheelleen. Olemme molemmat yksityisiä ihmisiä, yleensäkin (muut kuin lähimmät) ihmiset saivat tietää seurustelustamme about siinä vaiheessa kun olivat tarpeeksi nähneet meitä yhdessä ruokakaupassa. Emme ole hirveän läheisiä vanhempiemme kanssa. Enkä muutenkaan koe, että miehen lähes 80-vuotiaan äidin tarvitsee tietää, kun ei tässä olla lapsenlapsia hänelle tekemässä (ehkä sitten asia olisi eri).

Itse en siis huolehtisi. Ymmärrän silti, että tällainen voi olla jollekin harmin paikka, varsinkin jos itselle on luontevaa olla oman perheen kanssa ja tutustua muihin. Riippuu tietysti myös minkälaiset odotukset on suhteelta: halutaanko naimisiin, lapsia jne. Silloin varmaan olisi kiva edes etäisesti tuntea miehen perhe. Paskaiset merimiesnaurut kyllä silti nauran sille, että olisi heti pelkkä panopatja. *snort*

Vierailija
27/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Miksi miehen äidin tulisi olla selvillä pojan petikumppaneista, siis myös niistä, joilla ei ole pojalle erityistä merkitystä?

Ei millään pahalla, mutta

a) poikasi kuulostaa täydelliseltä pukilta, jos tyttöystävät vaihtuvat niin tiiviiseen tahtiin etteivät perheenjäsenet halua edes tietää niistä mitään. Outoa myöskin, että ensisijaisesti oletat naisen olevan vain "petikumppani" - millaistahan kotikasvatusta poika on saanut kotona ylipäätään, ei kuulosta kovin arvostavalta tavalta kuvailla naisia...

b) aika harva suhde nykymaailmassa etenee niin nopeasti, että pariskunta päättää hääpäivän. Yleensä yhdessä ollaan vuosikausia sitä ennen ja ihan vakavassa, vakiintuneessa parisuhteessa, jolloin on ainakin omasta mielestäni todella outoa olla tapaamatta puolison perheenjäseniä.

Vierailija
28/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä, kun sun skidis saa muksun ennen avioliittoa niin se on merkityksetöntä. Entä jos se ei mee naimisiin?

Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, että lapsesi ei sinulle edes halua tai uskalla kertoa mitään, koska millään ei vaikuta olevan sinulle merkitystä.

Mistä ihmeestä keksit tähän hätään lapset?

Ei kaikki hanki/saa lapsia, vaikka menevät naimisiin eikä lapsensaamiseen edellytetä avioliittoa. Nyt on kyse naisystävistä, ei lapsista!

Ja jos/kun poikani jonkun kanssa lapsia haluaa, ei minulla ole siihen mitään sanomista, oli poika aviossa tai ei. En ole mikään lupaprosessin haltija eikä minulta siihen lupaa kysytä. Jos sinulla on niin, että joudut pyytämään vanhemmiltasi luvan lisääntymiseen, niin älä oleta, että muilla on samoin.

Vierailija
29/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Miksi miehen äidin tulisi olla selvillä pojan petikumppaneista, siis myös niistä, joilla ei ole pojalle erityistä merkitystä?

a) poikasi kuulostaa täydelliseltä pukilta, jos tyttöystävät vaihtuvat niin tiiviiseen tahtiin etteivät perheenjäsenet halua edes tietää niistä mitään. Outoa myöskin, että ensisijaisesti oletat naisen olevan vain "petikumppani" - millaistahan kotikasvatusta poika on saanut kotona ylipäätään, ei kuulosta kovin arvostavalta tavalta kuvailla naisia...

b) aika harva suhde nykymaailmassa etenee niin nopeasti, että pariskunta päättää hääpäivän. Yleensä yhdessä ollaan vuosikausia sitä ennen ja ihan vakavassa, vakiintuneessa parisuhteessa, jolloin on ainakin omasta mielestäni todella outoa olla tapaamatta puolison perheenjäseniä.

Jos poika ei kerro äidilleen tyttöystävistä, niin hän on pukki? Ihanko oikeasti? Minusta äidilleen naisystävistä rupattava mies on jättänyt napanuoran katkaisematta!

Vierailija
30/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestäsi jännittää kirjoitti:

Uskon, että miehesi vie sinut näytille kun tubnette paremmin. Voithan aina ottaa asian puheeksi. Toivotan menestystä suhteeseenne.

Ehkä niin. Katsotaan, ei kai tällaisesta jaksa stressata tai ottaa itseensä. ☺

-Ap

Minä olen tuosta vähän eri mieltä. Jos olette seurustelleet jo vuoden, niinkyllä siinä ajassa toinen on tullut tutuksi. Kannattaisiko ottaa asia puheeksi poikaystäväsi kanssa, ettei sinun tarvitse vain odotella tai vaihtoehtoisesti antaa pienen epävarmuuden nakertaa itseäsi? Voihan olla, että poikaystävän käytöksellä on jokin hyvä syy (esim. kotioloissa jotain "noloa"), eikä hän ole vain tajunnut, että tilanteen voi tulkita niinkin, että hän ei olisi tosissaan kanssasi tms. Minusta suurinta luottamusta kumppania kohtaan on nimenomaan jakaa niitä epätydellisiäkin asioisa omassa elämässään.

Vierailija
31/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Jos poika ei kerro äidilleen tyttöystävistä, niin hän on pukki? Ihanko oikeasti? Minusta äidilleen naisystävistä rupattava mies on jättänyt napanuoran katkaisematta!

No ei välttämättä ole pukki, mutta olet omissa kommenteissasi antanut ymmärtää, että naisystävät tulevat ja menevät vauhdilla, joten jonkinlaisen kuvan pojastasi sen perusteella kyllä saa... Tuskin kukaan on sitä mieltä, että seurustelusuhteen kaikki käänteet pitäsi raportoida vanhemmille, mutta on todella outoa, jos seurustelukumppaneista ei koskaan puhuta halaistua sanaa eikä kerrota edes kumppanin nimeä. Siitä tulee mieleen, että vanhempi-lapsi -suhteessa on jotain outoa, ja ettei poika ehkä ole edes kykenevä luomaan kestäviä (pari-)suhteita, koska ne eivät kestä.

Mutta itsepähän tämän asian paremmin tiedät. Minä ja muut kommentoijat olemme vain osoittaneet, että sinun asenteesi ja perheesi käytännöt eivät ole samanlaisia kuin ihmisillä yleensä.

Vierailija
32/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on tapana, että vanhemmille kerrotaan juuri ennen kihlausta. Ennen sitä ei, koska ei haluta vanhempin puuttuvan asioihin. Hehän vaativat CW:n ja sukuselvityksen. Heidät on paras panna selkä seinää vasten. Naimisiin ei ole pakko mennä, mutta kihlat on ostettava. Mutta tapoja lienee erilaisia.

N37

Vierailija
33/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun poika kertoo minulle kaiken ja olen luottamuksensa arvoinen. Joka viikko poika käy ja päivittäin soitellaan, jutellaan ne kaikkein herkimmätkin jutut. Olen saanut ensimmäisenä tietää niin miniän keskenmenot kuin tenttituloksetkin, minulle on soitettu, kun ovat valitsemassa verhoja kotiin ja poika haluaa varman mielipiteen omansa tueksi.

Tästä avovaimostakin poika kertoi jo ennen kuin juttu oli mitään vakavaa. Kertoi kohdanneensa mukavan naisen, jonka koti ei ole kovinkaan siisti ja joka antoi jäädä yöksi jo tapaamisiltana. Yhdessä pohdittiin, että tulisiko siitä ehkä jotain muuta kuin laastarisuhde.

Miniä ei näistä tiedä, mutta miksi tietäisikään?

Vierailija
34/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

No ei välttämättä ole pukki, mutta olet omissa kommenteissasi antanut ymmärtää, että naisystävät tulevat ja menevät vauhdilla, joten jonkinlaisen kuvan pojastasi sen perusteella kyllä saa... Tuskin kukaan on sitä mieltä, että seurustelusuhteen kaikki käänteet pitäsi raportoida vanhemmille, mutta on todella outoa, jos seurustelukumppaneista ei koskaan puhuta halaistua sanaa eikä kerrota edes kumppanin nimeä. Siitä tulee mieleen, että vanhempi-lapsi -suhteessa on jotain outoa, ja ettei poika ehkä ole edes kykenevä luomaan kestäviä (pari-)suhteita, koska ne eivät kestä.

Mutta itsepähän tämän asian paremmin tiedät. Minä ja muut kommentoijat olemme vain osoittaneet, että sinun asenteesi ja perheesi käytännöt eivät ole samanlaisia kuin ihmisillä yleensä.

Kai huomaat, että olet omassa mielikuvituksessasi luonut nuo mielikuvat? Ei niissä missään kerrota naislaumasta tms. vaan sinä olet itse oman esiolettamukseni varassa luonut sellaisen kuvitelman.

Lue ketju uudestaan ja pohdi, paljonko on omaa kuvitelmaasi ja paljonko on selkeästi tekstiin perustuvaa informaatiota.

Vierailija
35/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä. Kommunikaatio ainakin pelaa, kun toinen vastaa pelkällä muminalla ihan oikeutettuun kysymykseen, ja toinen päättää "vältellä" kissan nostamista pöydälle, ettei kellekään tule kiusaantunut olo.

Kyllä niistä vaikeistakin asioista pitäisi kyetä puhumaan, jos suhde on vakaalla pohjalla.

Vierailija
36/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies ei ole sinuun riittävän sitoutunut kertoakseen vanhemmilleen sinusta. 

2. Miehen vanhemmat ovat outoja, alkoholisteja tms eikä mies halua esitellä sinua heille. Ts mies häpeää vanhempiaan.

3. Mies tietää, että sinä et olisi mieluinen miniä vanhemmilleen. 

4. Mies ei halua, että uteliaat  ja yli-innokkaat vanhemmat alkavat kysellä häneltä enemmän sinusta ja milloin menette naimisiin ja aiotte hankkia lapsia. 

Vierailija
37/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta (kolme kertaa kahdeksan vuoden aikana) kun poika on tuonut tyttöystävän näytille, niin olen katsonut tytön vatsanseutua ja todennut, että nyt etsitään alkoholitonta alkumaljaa. Mikä sitten lienee, kun ne suhteet on aika pian sen jälkeen päättyneet.

Vierailija
38/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin on tapana, että vanhemmille kerrotaan juuri ennen kihlausta. Ennen sitä ei, koska ei haluta vanhempin puuttuvan asioihin. Hehän vaativat CW:n ja sukuselvityksen. Heidät on paras panna selkä seinää vasten. Naimisiin ei ole pakko mennä, mutta kihlat on ostettava. Mutta tapoja lienee erilaisia.

N37

Ihan uteliaisuudesta, että missä päin siis tuollaiset käytännöt ovat? Kuulutteko johonkin vähemmistöön tai uskonlahkoon, esim. lestadiolaisiin? 

Vierailija
39/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain hänen panonsa. Thats it!

Tuli vain mieleen ohiksena, että otapa noista miehistä selvää, kun eräs mies minut kyllä esitteli vanhemmilleen ja kavereilleen, käytiin yhdessä kylässä ja kaikkea,mutta pelkkä pano olin silti.

Vierailija
40/47 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun poika kertoo minulle kaiken ja olen luottamuksensa arvoinen. Joka viikko poika käy ja päivittäin soitellaan, jutellaan ne kaikkein herkimmätkin jutut. Olen saanut ensimmäisenä tietää niin miniän keskenmenot kuin tenttituloksetkin, minulle on soitettu, kun ovat valitsemassa verhoja kotiin ja poika haluaa varman mielipiteen omansa tueksi.

Tästä avovaimostakin poika kertoi jo ennen kuin juttu oli mitään vakavaa. Kertoi kohdanneensa mukavan naisen, jonka koti ei ole kovinkaan siisti ja joka antoi jäädä yöksi jo tapaamisiltana. Yhdessä pohdittiin, että tulisiko siitä ehkä jotain muuta kuin laastarisuhde.

Miniä ei näistä tiedä, mutta miksi tietäisikään?

No jos tämä ei ole trolli, niin kuulostaa siltä toiselta ääripäältä, jolloin omille vanhemmille kerrotaan liikaakin niistä asioista, jotka kuuluisivat parisuhteen osapuolten kahdenkeskisiksi jutuiksi. Mitähän miniä on mieltä siitä, että että olet kolmantena pyöränä heidän liitossaan ja päättämässä heidän kotiinsa kuuluvista asioista? Voi olla, että tulisi pojan parisuhteen loppu tai ainakin iso kriisin paikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi