Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten manuaalilla voi kiihdyttää nopeasti?

Vierailija
14.10.2016 |

Se kiihdytys katkeaa ikävästi kun kaasu pitää ottaa pois.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guu

Vierailija
42/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitoselta suoraa pakille moottoritiellä niin kyllä kuule kiihtyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat vaan ykkösellä kaasun pohjaan, etkä höllää ennen kuin olet perillä.

Vierailija
44/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen autoilija kirjoitti:

Uusia autoja ihmisillä varmaan, kun kehotetaan jättämään vaihteita väliin. Meillä on vanha auto 1.3 litran koneella. Moottoritien liittymään ajaessa painetaan kaasupoljin kakkosella täysin pohjaan. Ja siitä vaihde kerrallaan isommalle.

No eipä tuolla mun 1,4-koneella noin tarvitse tehdä, vetää helposti kolmosella motarivauhtiin ja sitten suoraan kutonen sisään jos on kiire. Harvemmin kyllä tarvitsee.

Voi kun saatais h-autoihin fullerin laatikot. Oppisivat ihmiset vaihtamaan ylös ja alas.

Vierailija
45/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa manuaalilla pystyy vaihtamaan nopeammin ja tehokkaamin kuin normi perheauton automaatti pystyy. Urheiluautojen tuplakytkin automaatit ovat sitten asia erikseen.

Mutta kukaan tavis ei osaa eikä uskalla kepittää niin että tomaatille pärjäisi. Ja perheautoni tomaattilaatikossa on myös S-asento, mutta sitä ei edes tarvita keppiautoilijoiden kepittämiseen ;-)

Mulla ei ole S-asentoa manuaalissa, mutta Audi A3 antaa etupyöriin 338 hepoa, joen voit ihan huoletta jättää kotterosi P, eli parkki-aentoon..

Vierailija
46/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taitaa muistella jotain 50 vuoden takaisia jenkkiautomaatteja kun kuvittelee että keppiä vatkaamalla kiihtyy paremmin. Ei ole taidettu tällä vuosituhannella enää sellaisia tomaattilaatikoita tehdä, jotka ei näille kepinheiluttelijoille pärjäisi mikäli vaan säädöt on viritelty teho- eikä taloudellisuusmielessä. Ferrari taisi olla viimeisin urheiluautovalmistaja joka tänä vuonna ilmoitti luopuvansa manuaaleista kokonaan juuri tästä syystä. Esimerkiksi Porsche taas on tarjonnut manuaalia vain karvalakkimalleihin jo jonkin aikaa.

Vierailija
47/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin tomaatti?!

Tuollaista mukahauskaa sanaa ei voi käyttää kukaan muu kuin... no ok, ei pitäisi kenenkään käyttää. Mutta susta se kertoo tämän:

Olet pikkukaupunkilainen, asut edelleen 5 säteellä lapsuudenkodistasi, pelaat marketin käytävällä kolikkopelejä, käytät "crocseja" ja verkkareita, juot halvinta olutta ja kiroilet paljon.

Viikon kohokohta on lauantaisauna ja lotto.

Tomaatti. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
48/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin tomaatti?!

Tuollaista mukahauskaa sanaa ei voi käyttää kukaan muu kuin... no ok, ei pitäisi kenenkään käyttää. Mutta susta se kertoo tämän:

Olet pikkukaupunkilainen, asut edelleen 5 säteellä lapsuudenkodistasi, pelaat marketin käytävällä kolikkopelejä, käytät "crocseja" ja verkkareita, juot halvinta olutta ja kiroilet paljon.

*5 km säteellä

Vierailija
49/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen autoilija kirjoitti:

Uusia autoja ihmisillä varmaan, kun kehotetaan jättämään vaihteita väliin. Meillä on vanha auto 1.3 litran koneella. Moottoritien liittymään ajaessa painetaan kaasupoljin kakkosella täysin pohjaan. Ja siitä vaihde kerrallaan isommalle.

No eipä tuolla mun 1,4-koneella noin tarvitse tehdä, vetää helposti kolmosella motarivauhtiin ja sitten suoraan kutonen sisään jos on kiire. Harvemmin kyllä tarvitsee.

Voi kun saatais h-autoihin fullerin laatikot. Oppisivat ihmiset vaihtamaan ylös ja alas.

Itse en oikein pidä välikaasutteluista.

Onnistuu kuitenkin tarvittaessa.

Entiseen aikaa oli muuten henkilöautoissakin synkronoimattomat laatikot ja silloin joillakin oli konstina saada hiukan synkronointia ja vähemmän ääntä pudottamalla vaihteistoon yksi silkkisukka.

En ole nähnyt asiaa käytännössä, joten en tiedä kuinka hyvin se toimii ja toimiiko ollenkaan.

Vierailija
50/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma polkemassa micraansa niin että moottori ja vaihteisto huutaa hoosiannaa :DDDD

Vierailija
51/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin tomaatti?!

Pienestä se menee joillakin kuppi nurin, otan osaa. Yksi kohta osui kyllä, nykyisin toinen koti tosiaan on alle 5km päässä lapsuudenkodistani Töölössä. Välissä on tullut asuttua parhaimmillaan suurin piirtein niin kaukana kun tällä pallolla pääsee ja marras-huhtikuun asustelen nykyisinkin reilun 8000km päässä. Sopivan savuinen single malt hivelee makunystyröitä huomattavasti Pirkka-olutta hellemmin ja rahalla 'pelaan' mieluummin Nordnetissä kuin Siwan tuulikaapissa. Parempi onni ensi kerralla, mutta tsemppiä sinne kuitenkin. Pienenä vinkkinä, kannattaisi keskittyä muiden mollaamisen sijaan itsensä kehittämiseen sen sijaan että koittaisit päteä pitkin internettiä niin olisi lapsenlapsille vanhana muutakin näytettävää kuin nippu korkeintaan keskinkertaisia anonyymejä tölväisyjä netissä.

Vierailija
52/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat autot saa manuaalivaihteisina kiihtymään nopeammin kuin automaattivaihteiset, jos vain osaa oikein ajaa. Auto kiihtyy nopeimmin, kun moottori käy suurimman vääntömomentin alueella, mikä taas on useimmiten melko korkealla kierrosnopeudella. Käytännössä siis pitää painaa kaasu pohjaan ja jatkaa samalla vaihteella suunnilleen kierrosnopeumittari punaiselle, ennen kuin vaihtaa isommalle. Samoin jatketaan sitten seuraavalle ja seuravalle vaihteelle. Vaihteita ei suinkaan pidä "hypätä" yli, koska tällöin pudotaan heikomman väännön alueelle.

Jos taas halutaan kiihdyttää tasaisesta nopeudesta suuremmalle, pitää vaihtaa pienemmälle vaihteelle, jolloin kierrokset nousevat ja päästään paremman vääntömomentin alueelle.

Automaattivaihteisto pyrkii usein vaihtamaan isommalle vaihteelle maksimikiihtyvyyden kannalta liian aikaisin, ja lisäksi perinteisessä automaatissa on momentinmuunnin, joka "luistaa" ja hukkaa tehoa. Siksi manuaalilla saa yleensä kiihdytettyä nopeammin.

Puhut paskaa. Suurin kiihtyvyys on suurimman tehon kohdalla, ei väännön. Sähkömoottorilla voi olla maksimivääntö 0 rpm kohdalla. Kiihtyykö sähköauto hyvin kun pyörät eivät pyöri???

Vierailija
53/60 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppää yli vaihteita ja käytä vähän liian pientä vaihdetta kiihdyttäessäsi. En tiedä tekeekö hyvää autolle, mutta saa sen ainakin kiihymään nopeasti.

Liian pienellä vaihteella/korkeilla kierroksilla ajaminen silloin tällöin tekee autolle hyvää. Lähtee karstat pakoputkesta.

Vierailija
54/60 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelinhan minä 80-luvulla. Tai en tiedä mikä laatikko siinä autokoulun Volvossa oli, mutta kyllä henkilöauto oli sen jälkeen helppo ajaa. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla, osaanko vielä ajaa kuormuria, mutta pitäisi päästä johonkin suljetulle alueelle testaamaan, liikenteeseen ei kyllä uskaltaisi lähteä.

Vierailija
55/60 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nopeita kiihdytyksiä tarvitsee? Siis nopeampia kuin mitä itse kukin omalla ajotaidolla kohtuullisessa ajassa saa.

Vierailija
56/60 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jop

Vierailija
57/60 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/60 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin nopeita kiihdytyksiä tarvitsee? Siis nopeampia kuin mitä itse kukin omalla ajotaidolla kohtuullisessa ajassa saa.

Siitä tulee vallan ja voiman tunne. Varmasti tarpeen näille autonsa kiihtyvyydellä kehuville. Minulle riittää, että pääsen sujuvasti mukaan liikennevirtaan, ja siihen nyt ei mitään erityisen tehokasta autoa tarvitse kun osaa vähän ennakoida. Tietysti jos ei saa, niin sitten varmaan tarvitsee sen tehokkaan automaattivaihteisen.

Vierailija
59/60 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelinhan minä 80-luvulla. Tai en tiedä mikä laatikko siinä autokoulun Volvossa oli, mutta kyllä henkilöauto oli sen jälkeen helppo ajaa. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla, osaanko vielä ajaa kuormuria, mutta pitäisi päästä johonkin suljetulle alueelle testaamaan, liikenteeseen ei kyllä uskaltaisi lähteä.

Volvoissa on käytetty synkronoituja vaihteistoja, ne ovat olleet aina sieltä henkilöautomaisimmasta päästä. Suorahampainen ja synkronoimaton Fuller tavataan lähinnä Cummins-dieseleiden yhteydessä.

Vierailija
60/60 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä automaatti on ylivoimainen. Voitan aina, lopetan kiihdytyksen nopeusrajoitukseen, ja vasta sitten keppimies pääsee ohi otsasuonet pullottaen ;-)

Vanha ketju ja tuskin tulet tätä vastausta lukemaan mutta jos joku samalla tavalla ajatteleva kuin sinä sattuu tämän lukemaan niin se on ikävä tuottaa pettymys mutta ne autoilijat menee sun ohi nauraen kun et sillä kiihytyksellään voittanut yhtään mitään. Heillä ei otsasuonet pullota.

Onhan se ikävää että et saa aikaiseksi toivomaasi reaktiota. Itse ainakin ajattelen että jos joku mut ohittaa lujaa ja menen sen ohi jossain tilanteessa tai olen sen auton takana turvavälin pitäen ennemmin tai myöhemmin tai että kiihdyttää ja sitten stoppaa kiihdytyksen suurimpaan sallittuun nopeuteen ja ohitan että se autoilija ei voittanut sillä hurjastelullaan mitään.

Sekä kuten sanoin niin ei siinä tarvi sua ohittaa edes. Se riittää kun on sun takana todetakseen ettet voittanut mitään. Mulle se on sama asia olla jonkun auton edessä tai takana.

Mulla on ollut automaatteja ja manuaaleja. Nyt on manuaali. Se sanonta ei päde muhun ainakaan et kun kerran ajaa automaatilla ei manuaaliin ole palaamista. Ihan hyvin pysyy palaamaan.

Lopuksi vielä et valtaosaa ihmisistä ei kiinnosta miten kenenkin auto kiihtyy ym.

Se muiden kateellisuus ja suonten pullotus on vain sun omassa päässä keksimä harha koska olet sen halunnut väkisin päässä soi kääntää siten koska et kestä sitä tosiasiaa että ei niillä kiihytyksillä voita mitään eikä valtaosaa kiinnosta :)

Itse en osta autoa mikä kiihtyy vaikka 4s 0-100 koska en näe siinä mitään hyötyä. Rahaa on eli siitä ei ole kiinni :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi