Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon tililläsi on rahaa ennen palkkapäivää?

Vierailija
13.10.2016 |

Minua hämmenti tämä juttu: http://www.lily.fi/blogit/toimitus/paljonko-tilillasi-rahaa-ennen-palkk…

Vastaajat olivat toimituksesta, eli luultavasti tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Eivätkä he maininneet että puhuisivat nimenomaan käyttötilistä ja varaa kyllä olisi muilla tileillä. Onko oikeasti noin yleistä joutua laskemaan rahojaan ennen palkkapäivää, jos on vakityössä käyvä aikuinen ihminen (ei opiskelija, vastavalmistunut tmv. ymmärrettävästi vähävarainen).

Paljon tililläsi on rahaa juuri ennen palkkapäivää?

Minulla on aina käyttötilillä ennen palkkapäivää 1000-4000e, koska en pidä luoton käyttämisestä enkä halua vahtia, riittääkö raha tilillä ostoksiin. Toisaalta tyhmäähän sitä on siellä seisottaa, joten siirrän säästötilille rahaa säännöllisen epäsäännöllisesti tilanteen mukaan.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttötilillä n. 6800 e. No s-tilikin on mutta siellä on joku parikymppiä boonusta.

Vierailija
2/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on palkkapäivää edeltävänä päivänä yleensä käyttötilillä 600-2000 e ja siitä sitten vikana päivänä siirrän säästötilille 200-500e. Luottokorttia käytän todella harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varmaan ikinä saanut kuukauden aikana käytettyä koko palkkaa, aina jää säästöön.

Vierailija
4/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa. Tulot vähän yli 5 000 €/kk.

Vierailija
5/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis suuret menot vai minkä takia pidät siellä niin vähän rahaa?

T. Ap

Vierailija
6/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ennen 100 € palkkapäivää ja palkkapäivän jälkeisenä päivänä noin 600 €. Eli palkkapäivänä maksetaan kaikki laskut, sitten siirretään ylijääneet rahat sijoitustilille, eli ne "häviää" käytöstä. Ruoka ostetaan luottokortilla, joka maksetaan nollille palkkapäivänä, näin saa ilmaista rahaa käyttöön kuukaudeksi. Tuo 500 menee sitten vastaavasti satunnaisiin menoihin ja kuluihin. En tahdo pitää tilillä rahaa tyhjänpanttina.

Vierailija
7/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutisen tonnia yleensä. Sama syy kuin ap:llä.

Vierailija
8/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 7 e palkkapäivä huomenna

Vierailija
9/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi vähän enemmän kuin edellisessä kuussa. Pidän käyttötilillä yleensä max. viisi tonnia, sitten siirtelen muualle.

Vierailija
10/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 000, koko ajan näyttää kertyvän lisää.

Vierailija
11/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa tilillä kun 10 euroa, kun pitää maksaa romanien hamekankaat, maahantulevien kotouttamiset ja sukujen yhteensaatot, sairaanhoito ja valtion sakkolaput. Loppurahoilla yleensä ajan pari sakkoa, jotta valtio saa vähän rahaa. Se kait kameratolpissa on tarkoituskin kun laittavat niitä vaarallisiin pimeisiin mutkiin, kiihdyskaistojen päähän jne.

Vierailija
12/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän aina päivää ennen tilipäivää loput säästötilille. Tänään siirrettävää on 400e. Summa vaihtelee 200-500 välillä.

Vierailija
13/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sssst kirjoitti:

Minulla on palkkapäivää edeltävänä päivänä yleensä käyttötilillä 600-2000 e ja siitä sitten vikana päivänä siirrän säästötilille 200-500e. Luottokorttia käytän todella harvoin.

Miten luottokortti liittyy tähän mitenkään? Itse maksan nettiostokset, lennot ja hotellit luottokortilla, koska se nyt vasn on järkevämpää niin. Sitten maksan ne kerralla pois kun lasku tulee?

Vierailija
14/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan 16000€. Tilipv huomenna . Sit on enemmän.

Vierailija
15/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa tilillä kun 10 euroa, kun pitää maksaa romanien hamekankaat, maahantulevien kotouttamiset ja sukujen yhteensaatot, sairaanhoito ja valtion sakkolaput. Loppurahoilla yleensä ajan pari sakkoa, jotta valtio saa vähän rahaa. Se kait kameratolpissa on tarkoituskin kun laittavat niitä vaarallisiin pimeisiin mutkiin, kiihdyskaistojen päähän jne.

Niin no, kyllähän muutkin (työssäkäyvät) täällä maksaa helvetisti veroja, ehkä se on sitten tuo sakkojenajamisharrastus jonka takia jää 10e :)

Mutta kyllähän nuo mainitsemasi minuakin vituttavat veronmaksajana.

Vierailija
16/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin säästöjä on.

Vierailija
17/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelee. Viimeksi oli 25€ ja säästötilillä 108€. Näin on menty monta vuotta jo. Eipä 1600€ netosta kauheasti 2 lapsen vanhemmalla jää.

Vierailija
18/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi aina vähän enemmän, nyt 1300e, ensi kuussa pitäisi jäädä 1500e. En toistaiseksi pidä säästötiliä erikseen missään.

Vierailija
19/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sssst kirjoitti:

Miten luottokortti liittyy tähän mitenkään? Itse maksan nettiostokset, lennot ja hotellit luottokortilla, koska se nyt vasn on järkevämpää niin. Sitten maksan ne kerralla pois kun lasku tulee?

Eikös se liity siten, että tuossa Lilyn jutussa/sen kommenteissa jotkut sanoivat käyttävänsä sitä siksi, että tili on tyhjä?

Saatoin alunperin kirjoittaa vähän epäselvästi; minua hämmensi juuri se, että onko se ihan yleistä, että palkkapäivää täytyy odottaa kuin kuuta nousevaa jo ihan ruokakauppareissun takia.

Tämän pikaisen gallupin perusteella ei ole :)

T. Ap

20/62 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on mutta välillä ei. Viime kuussa unohdin "uusia" kotihoidontuen hakemuksen niin se vähän jo tuntui. Jos ylimääräistä jää, on sille aina rako olemassa. Tarkkana saa olla jatkuvasti nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan