Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Suurimmalla osalla naisista on väärän kokoiset rintaliivit"

Vierailija
13.10.2016 |

Ennen naureskelin näille jutuille, kunnes menin liiviliikkeeseen. Käytin ennen kokoa 75-80C tai D. Nyt kokoni on 70G/H. Ja ei, en käynyt Changessa. Ennen minulle oli normaalia, että rintsikoiden olkaimia kuuluu nostaa yhtenään takaisin olkapäille päivän mittaan, ja liivit olivat ylipäänsä epämukavat kapistukset. Nykyään niiden olemassaolon voi unohtaa. Naiset, käykää mittauttamassa itsenne erikoisliikkeessä!

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mittauttaminen riitä, jos siinä liikkeessä ei ole 70G-kokoa. Ei ne silloin voi mitata sinulle todellista kokoa vaan sen, mitä on valikoimissa. Totta on sekin, että mittanauha antaa vain suuntaa, mistä koosta kannattaa aloittaa sovittaminen.

Totta oman kokemuksen perusteella, sillä "asiantuntija" mittasi minulle liian suuren ympärysmitan ja pienen kuppikoon, ja senhän tietää miten siinä kävi. Joo, hyvältä näytti liikkeessä, mutta kotona piti ottaa käyttöön sakset, neula ja lankaa, mutta ei se kuppikoko silläkään juuri sopivammaksi muuttunut.

Todellinen syy vääränkokoisten käyttämiseen on se, että oikeankokoisia EI MYYDÄ. Ulkomaalaisista nettikaupoista tilaaminen on sitten aika sattumanvaraista, onnistuuko sieltäkään saamaan sopivia.

Vierailija
102/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketunnokat kirjoitti:

Munkin rintsikoiden koko on jotain ihan älytöntä, tyyliin 85K. What. Olen PIENIRINTAINEN läski.

Sattumoisin olen myös pienituloinen, joten tyydyn Lindexien ja KappAhlien D-kuppeihin, joissa on liian suuri ympärys.

Helppoahan se sinulla, jos vaan löydät sopivan kuppikoon. Valitset vaan sellaiset liivit, joissa KUPIT ovat täsmälleen sopivat ja oikealla kohdalla, kun ympärysmittaa on helppo pienentää.

Mutta kun on lyhyt, alle 160-senttinen ja liivit on mitoitettu 15 senttiä pitemmille ihmisille. Niistä senteist minulla puuttuu juuri vyötärön ja kainalon välistä noin 10 cm, eli kaarituelliset painavat sekä kylkiluita että kainaloa, kun liivit ovat liian "korkeat". Tämä on paljon hankalammin korjattavissa oleva vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimiset 4 vuotta imetyksiä ja raskauksia, on ollut koko ajan vääränkokoiset liivit kun rintojen koko seilaa ees taas. Ei ole edes varaa koko ajan ostella uusia liivejä. Ärsyttävää kyllä. 

No nyt imetys on loppu ja niin on näköjään rinnatkin. Ei näille läpysköille enää edes liivejä tartteta. hah. 

Vierailija
104/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vielä tämä niille jotka kauhistelevat jotain suurta kirjainta kuppikoossa, se ei merkitse mitään! Kupin koon määrittää ympärysmitta sillä 60F, 65E, 70D, 75C, 80B ja 85A kokoisissa liiveissä on täsmälleen samankokoinen kuppi (saman valmistan yhdessä mallissa)! Kupin koko ei kerro mitään siitä onko rinnat pienet vai suuret. Liivien koon valnnassa lähdettävä aina ympärysmitasta. Lisäksi tuki tulee tuosta ympäryyden napakkudesta, rinnat eivät saa roikkua olkainten varassa. Napakkuuteen kyllä tottuu, pitää myös huomioida materiaali. Esim. jotkut Changen push-up liivit ovat niin kovat että en voi käyttää, mutta saman merkin balconette-malissa paljon pehmeämpi materiaali. Erittäin tärkeää on tuo kudoksen vetäminen kainaloista kuppiin, lisää käyttömukavuutta huomattavasti.

Vierailija
105/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri taannoin uutisoitiin, kuinka rintaliivit itse asiassa veltostuttavat rintoja. Voisin kuvitella, että mitä kireämmät, sitä enemmän.

Jos pitää puhua "kudoksen vetämisestä" kainaloista kuppeihin, niin onhan se selvä, että tuollaiset puristimet aiheuttavat harmia.

T. 70D, joka ei kahde lapsen jälkeen enää viitsi vetää kommandona mutta joka on viime aikoina kovasti siirtynyt urheilutoppeihin.

Vierailija
106/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri taannoin uutisoitiin, kuinka rintaliivit itse asiassa veltostuttavat rintoja. Voisin kuvitella, että mitä kireämmät, sitä enemmän.

Jos pitää puhua "kudoksen vetämisestä" kainaloista kuppeihin, niin onhan se selvä, että tuollaiset puristimet aiheuttavat harmia.

T. 70D, joka ei kahde lapsen jälkeen enää viitsi vetää kommandona mutta joka on viime aikoina kovasti siirtynyt urheilutoppeihin.

Mieluummin haluan että se kudos on siinä tississä, kuin kainaloiden alla tai selkämakkarana. Liian pienet kupit aiheuttavat nimittäin tuota kudoksen siirtymistä noille alueille.

Vierailija
107/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokoni vaihtelee, koska jostain syystä lihon ja laihdun rinta-selkäakselilla silminnähden (turvotusta). Nyt paras koko on 80E-F mutta 75DDkin on välillä ok. Sopivia on todella vaikea löytää kun rinnat ovat isot ja jonkin verran riippuvat. Olen 38v. kahden lapsen äiti.

Vierailija
108/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin haluan että se kudos on siinä tississä, kuin kainaloiden alla tai selkämakkarana. Liian pienet kupit aiheuttavat nimittäin tuota kudoksen siirtymistä noille alueille.

Ihan oikeasti: vanity sizing voi kohottaa itsetuntoa, mutta selkämakkarasta ei saa tissiä millään kiskomisella.

Vierailija
109/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee nyt varmasti tyhmä kysymys, mutta miksi liivien ostamisen pitää olla tällaista salatiedettä? Miksi sitä ympärysmittaa ei voi merkitä niin, että koko 75 sopisi ympärysmitalle 75?

No niinhän se periaatteessa onkin. Koska niitä  ympärysmittoja ei kuitenkaan tehdä kuin 5 cm välein, pitää puolivälissä olevan valita joko vähän mittaansa isompi tai pienempi. Kun lisäksi on säätövara niissä hakasissa, ja venyvyydessä eroa sekä myös ihmisten kropan kiinteydessä. sopivan mitan ala laajenee vielä

Vierailija
110/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tämä kyllä ihmeellistä hommaa. Käytin pienirintaisena vuosia kokoa A75 ja olin satavarma, että minä kyllä tiedän kokoni. Myyjäpä tuppasi viimeksi mukaan koon C75, ja kas kummaa, enää en näytäkään oudolta rintsikoissani, mitä olin pitänyt välttämättömänä pahana ja kohtalokkain. Pienet nämä edelleen ovat ja eri paria, mutta nyt näky on sopusuhtainen ja kupit alkavat oikeasta kohtaa.

Vierailija
111/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti: vanity sizing voi kohottaa itsetuntoa, mutta selkämakkarasta ei saa tissiä millään kiskomisella.

Kyllä se makkara vaan on kainalosta ja selästä oiennut kun olen käyttänyt kuppikokoa johon koko tissi mahtuu kunnolla, sekä liivejä pukiessa "kerännyt" tissit kuppiin. Ihan sama uskooko joku tuon vai ei, itse olen tämän omin silmin nähnyt. Ja mikä ihmeen vanity sizing? Aika kurjaa jos jonkun mielestä oikean kokoinen ja mukava rintsikka on turhamaisuutta.

Vierailija
112/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo löytänyt rintsikoita, jotka ei sais päätä särkemään. Missähän vika?

Liian kireät olkaimet? Mulla on samaa ongelmaa jos ovat liian tiukalla, verenkierto niskassa häiriintyy. Halterneck, painijanselkä ja ristikkäin vedetyt ovat helpoiten särkevät.

Joo, ilmeisesti mulla painaa ne liikaa hartioita aina vaan, vaikka säädänkin aina jopa "liian löysälle" = melkein nollaan kohottavan vaikutuksen mukavuuden takia. Mieluiten oon kokonaan ilman, mutta yliaktiiviset nännit ja roikkorinnat ei tunnu siveellisiltä julkisesti, ellei niitä jotenkin kerää piiloon. En oikein tiedä mitä keksisin seuraavaksi, en kertakaikkiaan pysty pitämään liivejä kuin ne ihan pakolliset ajat - ja sitten buranapurkille...

Vierailija
113/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo löytänyt rintsikoita, jotka ei sais päätä särkemään. Missähän vika?

Liian kireät olkaimet? Mulla on samaa ongelmaa jos ovat liian tiukalla, verenkierto niskassa häiriintyy. Halterneck, painijanselkä ja ristikkäin vedetyt ovat helpoiten särkevät.

Joo, ilmeisesti mulla painaa ne liikaa hartioita aina vaan, vaikka säädänkin aina jopa "liian löysälle" = melkein nollaan kohottavan vaikutuksen mukavuuden takia. Mieluiten oon kokonaan ilman, mutta yliaktiiviset nännit ja roikkorinnat ei tunnu siveellisiltä julkisesti, ellei niitä jotenkin kerää piiloon. En oikein tiedä mitä keksisin seuraavaksi, en kertakaikkiaan pysty pitämään liivejä kuin ne ihan pakolliset ajat - ja sitten buranapurkille...

Olisiko kuitenkin liian väljä ympärys, joka aiheuttaa sen, että rinnat roikkuvat olkainten varassa. Olkaimilla ei pitäisi olla oikeastaan melkein yhtään rintoja kohottavaa vaikutusta, vaan tuen kuuluu tulla lähes yksinomaan ympärysnauhasta. Liivien kuuluu olla sellaiset, että vaikka lasket olkaimet kokonaan pois, pysyy liivi paikallaan eikä valahda alas. Kaaritukien kuuluu olla koko matkaltaan rintalastaa vasten ja seurata tiiviisti rinnan alaosan kaarta eikä "leijua" ilmassa esim. rintojen välissä. Pienirintaisilla tämä ei ole tarkkaa, mutta jos on isot ja painavat rinnat on ympärysnauhan oikea koko huipputärkeää. Mulla on parit liivit liian isolla ympäryksellä ja niitä käytettäessä olkaimet painaa ikävät rannut hartioihin ja niitä alkaa särkemään.

Vierailija
114/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt loppuraskaudesta ostellut imetysliivejä, ja elämä on parantunut huomattavasti. On ihanaa, kun rintaliivien ei tarvitse olla millilleen oikean kokoiset, vaan niissä on joustovaraa. Ainakin omat rintani muuttuvat jo yhden kuun aikana niin paljon, että käytännössä mitkään liivit eivät ole sopivat enää muutaman päivän päästä ostamisesta. Kaarituellisiin liiveihin en siirry enää ikinä takaisin, sillä ne sattuvat ja paljon, ihan koosta riippumatta. Samoin monessa liiviliikkeessä suositeltu pieni ympärysmitta sattuu ja jättää hirveät painaumat. Olen käynyt siis useammassa liiviliikkeessä, hakenut oikeaa kokoa laskureiden ja nettiohjeiden avulla, kokeillut ennakkoluulottomasti eri kokoja, ja lopputulos on aina sama. Joko liivin ympärys painaa ja puristaa tai alkaa nousta käytössä ylös. Kaarituet sattuvat poikkeuksetta kainaloihin/niiden alle, ehkä johtuen lyhyydestäni. Pysyttelen jatkossakin näissä pehmeissä ja joustavissa liiveissä, jotka eivät satu, paina, purista ja hankaa.

Vierailija
115/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä rintaliivejä ollenkaan. Suosittelen.

Vierailija
116/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä rintaliivejä ollenkaan. Suosittelen.

Onnistuu jos on pienet tissit.

Vierailija
117/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rampannut kaikki erikoisliikkeet ja sovittanut ja sovittanut ja sovittanut. Mikään ei sovi päälle mukavasti tai siten, että olkaimet pysyisivät paikoillaan. Toki silloin sovittaessa pysyy ja tuntuu hetken mukavaltakin, mutta käytössä, voi helvetti. Tissit tursuaa kumartaessa ja töissä heiluessa olkaimia saa korjailla koko ajan.

Olen tyytynyt sloggin double comfort toppiin ja aion käyttää näitä ikuisesti.

http://www.brasizecalculator.tk

Mitä vittua tuo auttaa, jos kaupasta ei kertakaikkiaan löydy liiviä mikä sopii? Mä voin mitata vaikka maailman tappiin asti näit ja sovittaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy! Isoin ongelma on ne olkaimet, ei pysy ylhäällä.

Väärä koko on useimmiten syynä noihin ongelmiin. Toki voi olla että mitkään liivit maailmassa eivät sovi sinulle. Osta olkaimettomat?

Olkaimettomat, just joo. Parempi sitten olla ilman.

Kaikkia kokoja olen kokeillut, ihan kaikkia ja ihan joka kaupassa. Ammatti-ihmisten opastuksella. Ei sovi niin että tuntuis mukavalta ja että olkaimet pysyis paikallaan. Jopa ristiin laitettavat ei pysy. Olen ostanut niitä, mitkä lähinnä tuntuu mukavalta siinä pukukopissa seisoskellessa. Mutta käyttömukavuus, sitä ei ole.

Onneksi löytyi se sloggin double comport toppi, sitä käytän kun en normaaleihin liiveihin sovi.

Jos ristiin laitettavatkaan eivät pysy, ei kyse varmastikaan ole enää väärästä koosta, vaan hartioiden kapeudesta (tai mallista).

Ymmärrän kyllä ettet kovin herkästi enää lähde liivejä etsimään kun olet jo ongelmaasi riittävän hyvän ratkaisun löytänyt - mutta jos nyt joskus vielä kokeilet, kiinnitä malliin ja olkaimien sijaintiin huomiota. Joissain liiveissä olkaimet ovat melkein kainalossa ja toisissa ne ovat keskemmällä. Ei ihme jos kaukana toisistaan olevat nirunaru-olkaimet tippuvat kapeaharteisen olkapäiltä.

https://m.zalando.fi/sloggi-wow-push-up-rintaliivit-sl281a014-j11.html

Leveä, keskemmällä oleva olkain pysyy paremmin paikallaan. Materiaalin liukkauteenkin kannattaa kiinnittää huomiota.

https://m.zalando.fi/triumph-essential-kaarituelliset-rintaliivit-tr581…

Nojoo. En kyllä itsekään ole vakuuttunut että tämä ratkaisisi ongelmaasi jos ristikkäiset olkeimetkaan eivät sitä tehneet. Mutta kuitenkin.

Vierailija
118/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä vanity sizing höpinää. Ei kai kovinkaan moni mainosta rintaliivikokoaan muille ihmisille? Sama kai se mitä kokolapussa lukee, jos liivi on sopiva.

Vierailija
119/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rampannut kaikki erikoisliikkeet ja sovittanut ja sovittanut ja sovittanut. Mikään ei sovi päälle mukavasti tai siten, että olkaimet pysyisivät paikoillaan. Toki silloin sovittaessa pysyy ja tuntuu hetken mukavaltakin, mutta käytössä, voi helvetti. Tissit tursuaa kumartaessa ja töissä heiluessa olkaimia saa korjailla koko ajan.

Olen tyytynyt sloggin double comfort toppiin ja aion käyttää näitä ikuisesti.

http://www.brasizecalculator.tk

Mitä vittua tuo auttaa, jos kaupasta ei kertakaikkiaan löydy liiviä mikä sopii? Mä voin mitata vaikka maailman tappiin asti näit ja sovittaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy! Isoin ongelma on ne olkaimet, ei pysy ylhäällä.

Mä jatkaisin vielä tähän, että mulla on sama ongelma olkaimien kanssa ja se johtuu useasta asiasta.

Voi olla vika käyttäjässä, eli pitää liian löysää ympärystä. Mutta on muutakin esim. mulla on lievän skolisoosin takia toinen hartia hieman kapeampi ja matalampi kuin toinen. Vasen ja oikea olkain pitää siis säätää eri tasolle, minkä aamulla teenkin, mutta ei eriparisäätö pysy päivänä aikana hyvin. Mulla on myös tavallista kapeammat ja hennomat hartiat suhteessa rintoihin. Jos vertaisi vaatekokoihin, niin voisi sanoa että hartiat kokoa 34, rinnat kokoa 46 :)

Yleinen ongelma rintaliivien malleissa on se, että kun alkoi tämä nykyinen "tissit tyrkylle" ja syvään uurrettu pusero päälle -muoti, niin rintaliivien mallia on muutettu niin että olkaimia on siirretty pois ns. dekoltéen tieltä. Balconetteliivit ovat pahimmat.

Siksi olkainongelmat ovat yleisiä niillä joilla on suhteessa kapeat hartiat. Jotkut valmistajat ovat saaneet tästä aika paljon palautetta niin nykyisin näkee joitakin parempia leikkauksia.

Tavarataloista ja liiviliikkeistä saa sellaisia silikoniläpysköjä, olkainpehmusteita, jotka tulevat olkapäälle. Ne voivat helpottaa olkaimen psysymistä jonkin verran. Riippuu hartian mallista ja ihotyypistä miten käyvät. Ei voi nätiksi kehua.

Parasta olisi löytää rintaliivit, joissa on leveä olkain, ja jotka ovat mallia klassinen täysikuppi. Jotkut valmistajat tekevät rintaliivejä, joissa on ns. liukumattomat olkaimet (non-slip shoulder straps) tai ns. leotard back, eli olkaimet kulkevat selässä hieman vinosti ja kiinnittyvät nauhaan lähellä selkäruotoa.

Tässä videossa käsitellään näitä ongelmia aika hyvin:

http://www.herroom.com/bra-strap-design-fit,914,30.html

Vierailija
120/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka saat päänsärkyä rintaliiveistä. Tarkista että varmasti rintaliiviesi ympärysmitta on tarpeeksi napakka, koska suurin osa liivien antamasta tuesta tulee nauhasta. Jos nauha on liian joustava/väljä, niin paine siirtyy olkaimille ja se voi aiheuttaa jännitystä hartioissa, joka voi heijastua vaikka päänsärkynä.

Tarkista vielä sivuttain peilin edessä seisten että liivin nauha on vaakasuorassa.

Jos koko on okei, ja päänsärkyä vaan tulee, sitten melkein miettisin onko jännitysniskaa ja jumitusta hartian alueella tms. Eli ehkä ongelma ei olekaan liiveistä vaan muusta, jotka liivit vain pahentavat.