Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhä ei saisi tehdä lapsia?

Vierailija
13.10.2016 |

Miksi köyhä ihminen ei saisi tehdä lapsia? näin köyhänä parin lapsen äitinä kyselen.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä tehdä, mutta on älytöntä odottaa että toiset sitten maksavat ne sinun ja lastesi kustannukset.

Vierailija
2/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä tehdä, mutta on älytöntä odottaa että toiset sitten maksavat ne sinun ja lastesi kustannukset.

Miksi sen aina oletetaan olevan näin? kyllä köyhä voi ihan omin avuinkin lapsensa elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä tehdä jos on varaa elattaa. Kouluun tarvitaan luistimia, lukioon läppäriä, amikseen tarvikkeita ja siihen päälle vaatteet, ruoka, pienet huvit, mahdollisesti polkupyörät, kännykät, luokkaretket.

Kaikki ne mihin palstalla köyhät itkee ettei rahat riitä ja jostain pitäis saada viimeisin malli ilmaiseksi.

Vierailija
4/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä tätä nykyajan ajattelua että vain rikkailla olisi oikeus tehdä lapsia. Ei se tarkoita, että vaikka olisi köyhä toiset maksavat mun ja lasteni kustannukset. Ihan ite ne maksan omista vähistä rahoistani, kiitos vaan. Köyhä ei oo sama kuin sossupummi.

Vierailija
5/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää, kunhan maksaa elättämisen itse. Se ei ole kenenkään muun tehtävä kuin sinun ja lasten isän. 

Vierailija
6/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mielummin tehdä vain yksi lapsi, sille sitten pystyy antamaan enemmän.

Vierailija
7/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tehdä, kunhan ei toisten rahoilla elätä. Elintason ei tarvitse olla liiankorkea.

Vierailija
8/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ristiriitaista, koska toiset maksaa ison osan varakkaidenkin lasten kustannuksista neuvolan, koulun, tuettujen harrastusten, lapsilisien, kotihoidontukien yms yms. muodossa. 

ei ap

Vierailija
9/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys periytyy.

Tutkimukset osoittavat, että köyhyys ja huono-osaisuus vaikuttavat merkittävästi lapsen tulevaisuuteen.

Tuloerojen vaikutus näkyy jo syntymäpainoja verratessa: usein toimeentulotukeen turvautuneiden vanhempien lapset painavat syntyessään keskimäärin vähemmän kuin muut.

Myöhemmät ongelmat – kuten lasten huostaanotot, mielenterveysongelmat, rikollisuus, kouluttamattomuus ja toimeentulo-ongelmat – kärjistyvät vanhempien toimeentulo-ongelmien lisääntyessä.

Myös tyttöjen teiniraskaudet ja klamydiatartunnat yleistyvät vanhempien toimeentulo-ongelmien myötä.

Vierailija
10/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää, kunhan maksaa elättämisen itse. Se ei ole kenenkään muun tehtävä kuin sinun ja lasten isän. 

Miksi et sano sitä afrikkalaisille

Vierailija
11/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ristiriitaista, koska toiset maksaa ison osan varakkaidenkin lasten kustannuksista neuvolan, koulun, tuettujen harrastusten, lapsilisien, kotihoidontukien yms yms. muodossa. 

ei ap

Ai että varakkaat saavat tuettuja harrastuksia? Neuvolassakin käyvät usein yksityisellä. 

No joo, pointti oli kuitenkin se, että näiden perusetuuksien (neuvolat, lapsilisät jne) lisäksi valtion ei kuulu elättää sinun lastasi mm. sossun avustuksilla.

Vierailija
12/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, jos mulla olisi siihen jokin kanava. 

Vierailija
13/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä. Ainoastaan se vähän oudoksuttaa, kun joku todella köyhä pariskunta tekee 7-8 lasta ja odottaa että koko perhe elätetään erilaisilla tuilla. Kyllähän ihan keskituloistenkin pitää harkita, kuinka monta lasta pystyvät elättämään. Meillä on kaksi lasta ja kolmatta ei tule, koska rahat eivät riitä. Penniä pitäisi venyttää aivan liikaa. Sitä en tarkoita, etteikö rutiköyhäkin saisi hankkia 1-2 lasta, mutta ei kokonaista lapsilaumaa.

Ja jos elättää lapsensa itse (tietysti nämä perustuet, kuten lapsilisät) huomioiden, niin eihän siinä sitten mitään, sen kun hankkii sen määrän lapsia mitä tykkää.

Vierailija
14/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai näille meijän maan mamuille!

Vierailija
15/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita, että vaikka olisi köyhä toiset maksavat mun ja lasteni kustannukset. Ihan ite ne maksan omista vähistä rahoistani, kiitos vaan. Köyhä ei oo sama kuin sossupummi.

Hyvä, mutta ei se ole aina näin.

Läheskään kaikki köyhät eivät elätä ja maksa omia ja lastensa kustannuksia omasta pussistansa.

Vierailija
16/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kanssa ymmärrä tätä nykyajan ajattelua että vain rikkailla olisi oikeus tehdä lapsia. Ei se tarkoita, että vaikka olisi köyhä toiset maksavat mun ja lasteni kustannukset. Ihan ite ne maksan omista vähistä rahoistani, kiitos vaan. Köyhä ei oo sama kuin sossupummi.

Kyllä se melkein aina sitä tarkoittaa.

Vierailija
17/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pienituloisia, ei nyt köyhiä yhteiset tulot bruttona 4400/kk. Tällä hetkellä maksellaan älyttömiä tyhmiä velkoja pois (voi kuinka odotan että noista pääsee eroon). Meillä on yksi lapsi(2 v.) ja kyllä nyt taas kun katsoo tiliä ja siellä on 5 e ja huomenna palkka niin vituttaa että kaikki menee mitä tulee. Toinen lapsi olisi ihana saada, mutta velat kyllä pitäisi hoitaa pois sitä ennen tai odottaa että esikoinen sen ikäinen ettei päivähoitomaksua mene.

Vierailija
18/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei ole sama kuin huono vanhempi tai elämä hukassa tyyppi. Ja veikkaisin, että kun sanotaan että köyhä ei saa tehdä lapsia, tarkoitetaan juurikin näitä henkilöitä kenellä on ongelmia ylipäänsä elämän kanssa.

Nämä 15 lapsen köyhät perheet ovat usein niitä mitä lehdissä haastatellaan. Kumpikaan ei ole ollut töissä 20 vuoteen ja alaikäisiä lapsia on kuitenkin 10. Miksi?

Toinen esimerkki köyhästä vanhemmasta puoli/täysikriminaali kuka itkee Facebookissa julkisella tilillä, kun neljästä lapsesta kolme on sijoitettu ja on törkeää miten yhteiskunta sorsii häntä ja unohtaa kertoa, että miesystävä hakkasi lapset ja itse oli piripäissään samaan aikaan ryöstämässä mummoja kaupungilla.

Ja sitten ovat ne köyhät vanhemmat ketkä tekevät parhaansa ja kasvattavat hienoja tulevia aikuisia rakastavassa kodissa!

Tämä siis täysin kärjistetty esimerkki, mutta näin itse asiaa mietin ja olen vakaasti sitä mieltä, että yhteiskunnan täytyy puuttua tulevaisuudessa siihen, että kaikki eivät lapsia voi tehdä. Yhteiskunta ei sitä kestä ja se on väärin myös lapsia kohtaan!

Vierailija
19/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa tehdä. Minäpä kysyn vuorostani, miksi jo valmiiksi köyhät vanhemmat tekevät kolme tai neljä lasta ja sitten heitä ottaa päähän kun yhteiskunnan tuet eivät ole riittävät siihen elämänlaatuun jota he toivoisivat.

Meillä on yksi lapsi eikä lisää tule, koska olemme laskeneet ettei ole varaa.

Vierailija
20/70 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni köydän ei pitäisi tehdä lapsia. Perusteluina on, että köyhä ei voi tarjota lapselle hyvää elämää. Lapsesta saattaa tulla syrjäytynyt, katkera, masentunut ja köyhyyden kierre vain jatkuu. Yleensä köyhillä on myös jonkinnäköisiä luonnehäiriöitä, sillä esimerkiksi lähihoitajaksi tai vaikka kirjanpitäjäksi nyt pääsee kuka vain. Köyhät ovat luusereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän