Hengenahdistus!
Mitä tämä voisi olla? Viikko sitten alkoi hengenahdistus jota edelsi kyllä aikamoinen stressiviikko. On siis jatkuva tarve hengittää syvään ja joutuu monta kertaa kokeilla syvään hengitystä ennen kun se menee perille. Todella inhottavan tuntuista. Tätä tapahtuu heti aamulla herätessä aika iltaan asti. Nukkuessa ei ole tätä ongelmaa. Pelkään että on jotain vakavaa :/ Minulla on tällä hetkellä myös 3 viikkoa kestäny flunssa mutta vain yskää ja lilaa kurkussa. Myös jatkuva palan tunne kurkussa. Pelkään että jokin esim kasvain tukkii henkitorvea tai on jokin syöpä...
Kommentit (6)
Entä sydän? Epäsäännöllinen vaiko säännöllinen syke? Pulssin tiheys? Hengitystaajuus?Mene tutkimuksiin.
Paniikki, stressi ja flunssa yhdessä?
Tuo kuulostaa hyperventiloinnilta, stressi usein pahentaa/aiheuttaa sitä. Hengen vetäminen syvään pahentaa oireita, kokeile paperipussihengitystä. Googlaa hyperventilointi ja paperipussihengitys.
Pahoissa oireissa toisinaan määrätään myös mietoa rauhoittavaa lääkitystä.
Kärsin itse vaivasta vuosikaudet, ennen kuin tajusin mistä on kyse. Nyt vaiva on lähes kadonnut kun olen opetellut hallitsemaan stressiä.
Syke on ihan normaali. En hengästy ollenkaan vaan vaikeus on nimenomaan siinä että hengitys on pinnallista koko ajan. Mulla on paniikkihäiriö taustaa mutta ei ole vuosiin tullut kohtauksia ja lääkityksen olen lopettanut kokonaan 6kk sitten. Tiedän, että tämä voi on psyykkistä mutta silti pelottaa niin vietävästi :/
Mulla on tapana aina panikoida eri sairauksia ja ajattelen aina pahinta.
Osaan kyllä hengittää ns "palleahengitystä" mutta sekään ei auta tähän
AP
Voisko olla vatsaperäistä vaivaa? Googletapa refluksi ja hengenahdistus.
No refluksia mulla oli ensimmäisen kerran vuosi sitten kun olin raskaana ja se oli todella paha, mikään lääke ei auttanut. Sen jälkeen ei ole muuten ollut paitsi röyhtäilyä. Kaksi lääkäriä on minulle kyllä sanonut kurkkuun katsoessaan että mulla on selvästi närästystä. Sain myös juuri 3kk Zolt kuurin siihen mutta ei ole auttanut ollenkaan röyhyihin se.
AP
Ihan normaalia stressaantuneena ja flunssaisena:-)