Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

orkidean hoidosta

Vierailija
07.03.2006 |

Saimme vuodenvaihteessa lahjaksi orkidean, joka kukki kauniisti muutaman viikon. Siinä oli myös muutamia nuppuja, mutta yhtään niistä ei auennut vaan ne kuihtuivat yksi toisensa jälkeen. Nyt kysyisinkin, että tietäiskö joku missä vika? Kastelen sitä kerran viikossa mutta en ole käyttänyt mitään lannoitteita. Tosin hieman pelkään että ikkunasta tulleella vedollakin voi olla osuutta asiaan... Lopulta katkaisin kukkavarret poikki, kun lehdetkin alkoivat näyttää " ryppyisiltä" . Mutta onko jollain siis kokemusta orkidean hoidosta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi veto on paha asia, mutta missään vaiheessa orkidea ei saa päästä kuivahtamaan!

Mä teen niin, että laitan koko orkidean aina " kylpyyn" , eli upotan keittiössä veteen (yleensä tiskialtaassa) ja annan imeä sen hakkeen täyteen vettä, valuttaa enimmät pois ja taas esille...

Vierailija
2/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse asiassa kastellut orkideaani juuri tuolla tavalla, voisikohan olla, että ne sen lehtien " muodonmuutos" johtuukin kuivuudesta? Ne ovat siis tosiaankin hieman ryppyiset eivätkä tosiaankaan enää yhtä kiiltävät kuin alussa. Tylsää jos en saa menestymään sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdistä tulee nuupahtaneet ja aukeamattomat kukkanuput ovat todella herkkiä kuivamaan.

Jos näkee, että auennut kukka näyttää nuupahtaneelta, sen saa melkeinpä silmissä virkoamaan vedellä (olettaen, että ei ole liian nuupahtanut), mutta nupulle yksikin kuivahtaminen voi olla liikaa. Eli kastelun jälkeenkin, se kuihtuu kuihtumistaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi