Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö opettajat ole aina kilahdellut?

Vierailija
12.10.2016 |

80-luvun lopussa ainakin meidän luokanopettaja sai parikin kertaa raivarit. Eikö sitä ole aina esiintynyt?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Naisopettajat varsinkin vaihdevuosipäissään. Parit-kolmet itkuraivarit muistan yläasteelta.

Eivätkä luokan pahiksetkaan olleet oikeasti edes hankalia, kunhan otti vaan niin opettajan luonnon päälle, että joku vastusti mielivaltaisuutta, syrjintää ja perusteettomuutta.

Vierailija
2/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina osa opettajista kilahtaa, ammattitauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina osa opettajista kilahtaa, ammattitauti.

No ei ne sentään hulluja ole olleet... kai...

Tän henkinen tila vaatis kyllä jotain pakkohoitoa.

Vierailija
4/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Minä en alennu huutamaan kenellekään.

Yläkoulun aineope

Vierailija
5/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi opettajaani on kilahtanut. Toinen teki myöhemmin itsarin ja toinen oli uskovainen hihhuli. -80 l Ensimmäinen kilahti koko luokalle ja toinen ihan henk koht minulle. En nielaissut hänen uskonnonselitystään kokonaisena ja hän yritti väkisin käännyttää minut. Kun ei onnistunut, niin kilahti ilmeisesti vaihdevuosihöyryissään. En edes metelöinyt tai ollut muuten vaikea oppilas, kun tuo tapahtui.

Vierailija
6/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini joka kuului luokan hiljaisiin sai fyysisesti apua ulos menoon ruokailusta poistuttaessa. Mies puolinen uskonnon opettaja suorastaan talutti ulos. Syy oli hänen mukaan hidastelu. Nykyään olisi saanut vastata oikeudessa kiinnikäymisestä.

Hermoheikoille käy mikä tahansa "syy" kilahtamiseen.

Vierailija
7/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kilahtelijoita 80- ja 90-luvuillakin. Yleensä olivat juuri vanhoja naisia.

Vierailija
8/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne oppilaatkaan näyttäneet hirveän hyvin käyttäytyvän. Joku tyttö huutaa videolla sille opelle että "ime munaa".

En tiedä kuinka yleistä tuollainen on koulussa, mutta tuskin kovin yleistä.

Vierailija
9/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista mitään totaalikilahduksia koulu-urani ajoilta. Joku satunnainen karjaisu on päässyt äkämystyneeltä opettajalta, mutta siinä se. En ole silti koskaan ollut missään pahisluokalla.

Vierailija
10/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen lahtelaiskoulun open raivokohtausvidon voi nähdä? Linkki?

Vierailija
11/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuorten puolella tässä.

Oppilaiden käytös ei vielä ollut edes pahimmasta päästä. Eiköhän lähes jokainen yläasteen maikka kuule joskus huorittelut ja haistattelut. Niihin pitää puuttua, mutta ei provosoitua noin!

Opettaja heittäytyi ihan yhtä asiattomaks kuin teinit.

Kotiin viestiä ja rangaistus oppilaille huonosta käytöksestä.

Meillä aikoinaan muistan open lähteneen vain pois luokasta kun tilanne alko riistäytymään käsistä. Varmaan halusi estää kilahtamisensa. Tuli hetken päästä takas ja johan oli luokka hiljaa.

Vierailija
12/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa paikassa kilahtaminen on yläasteella hyvä työkalu, mutta jos teinit on jo täysin hulluja niin opettajan kannattaa vain jättää saapumatta luokan tunneille. näin ongelma siirtyy muille

Vierailija
13/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-80 l kilahdettiin jatkuvasta vastaan vänkyttämisestä. Silloin ei olisi suvaittu ylimääräisiä puuhia tunnilla (kännykän räpellys nykyään), vaan keskityttiin opetukseen. Kirosanasta tuli ensiksi varoitus ja toistuessaan seuraamuksia, jos tunnilla oikein häiriten siis päästeli niitä. Seuraamukset olivat sen verran kovia, rehtori ne saneli oppilaalle,  että suu siistiytyi tai joutui erityisopetukseen. Huumorintajuiset, auktoriteettia ja karismaa omaavat opettajat pärjäsivät parhaiten. Vaihdevuosista kärsivillä naisilla ei riittänyt huumoria ja jotkut tulivat selvästi kateellisiksi kauniille nuorille, vasta kukkaan puhkeamassa oleville tytöille ja kerjäsivät opettajana siten hankaluuksia itselleen. Tasapuolisella ja reilulla kohtelulla selvisi varsin hyvin sekä oppilaana että opettajana. 

Vierailija
14/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen lahtelaiskoulun open raivokohtausvidon voi nähdä? Linkki?

Älkää linkkailko ketju poostuu muuten.

Etsi youtubesta!

Vierailija
15/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin peruskoulussa v. 2002-2010 ja en muista siltä ajalta yksiäkään huuto/tavaranheittelykilareita. Joistakin saman koulun opettajista kyllä liikkui huhuja, että olivat helposti ylikiehuvaa sorttia, mutta en itse koskaan omin silmin todistanut tällaista episodia. 

Vierailija
16/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun enkun opettaja huusi "minun verenpaineeni nousee! Onko se sitten kiva kun pääni tässä räjähtää jos ette ole hiljaa??!!" Tämä ysärillä ja me oppilaat oltiin 10vee. Meitä nauratti eikä jäänyt traumoja.

Yläasteella enkun opettaja hakkasi karttakepillä pöytään ja laittoi ulos luokasta. Mutta opittiin enkkua! Ei tullut mieleenkään mölytä sen open tunnilla:)

Vierailija
17/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta tulee tolle opelle kyllä harmia...

Vierailija
18/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omalla koulu-uralla miespuoliset matematiikan opettajat ovat kilahdelleet. Yläasteella opettaja jahtasi välitunnilla yhtä oppilasta ja yritti antaa turpiin. Muut oppilaat menivät väliin eikä tuo opettaja palannut kouluun enää.

Lukion pitkän matematiikan opettaja oli narsistinen mielipuoli, joka savusti yksi kerrallaan ne keistä ei pitänyt. Siellä ei moni kirjoittanut pitkää matikkaa.

Vierailija
19/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden open joka heitti 9v:n luokasta kun tämä sanoi opettajan traktorin olevan merkiltään surkea. Lapsi itse tykkäs toisen merkkisistä traktoreista. Tämä tapahtui siis maaseudulla. Toi oli jo aika naurettava syy kilahtaa.

Vierailija
20/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyty facesta kyseinen naikkonen 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä