Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein laihduttajan on sopivaa herkutella karkilla,sipsillä,pullalla...?

Vierailija
12.10.2016 |

Tavoitteena puolenkilon viikkotahti, eli hitaasti mutta varmasti. Kiellot lisää himoa,joka purkautuu mättämisella ennemmin tai myöhemmin,tämä huomattu jo monesti. Onko 2x viikossa esim ke ja la ok syödä herkkua? Mitä mieltä? Nykyisin syön joka pv ja ylipainoa useampi kymmen....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joka päivä. Vain määrällä on väliä.

Vierailija
2/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän on sopiva määrä? Esim 4keksiä teen kanssa? Mars matukka? 1 omar munkki? Kourallinen irttareita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise kokonaan sellainen. Satunnaisella "herkuttelulla" pidät vain himoasi yllä. Lopeta, niin unohdat noiden tuotteiden houkutukset. Ei viinasta eroon pyrkiväkään saa ottaa pari kertaa viikossa pikkuisen.

Vierailija
4/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan, varsinkaan alussa. Kannattaisi ihan oikeasti opetella pois siitä herkuttelusta. Niillä ne kilot on tullutkin.

Vierailija
5/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikähän on sopiva määrä? Esim 4keksiä teen kanssa? Mars matukka? 1 omar munkki? Kourallinen irttareita?

No se kuule taas on suhteessa siihen mitä muuta syöt päivän aikana.

Vierailija
6/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöisille (myös ahmijoille) tarjotaan sairaalassa kaksi pientä herkkua päivässä, yksi lounaan toinen päivällisen kanssa. Esim pieni herkkuvanukas.

Vierailija
7/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opetella pois siitä herkuttelusta. Niillä ne kilot on tullutkin.

Nimenomaan.

Vierailija
8/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.Pois itsepetoksen syövereistä.

Vierailija
9/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti viikossa ei todellakaan ole ok. Aluksi kerran viikossa ja koetat vähentää kertaan kahdessa viikossa. Mitä vähemmän syöt, sen vähemmän tekee mieli.

Vierailija
10/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 1 kpl sipsejä, 1 pala suklaata joka päivä.

Tai kerran viikossa esim. puolikas pizzaa, annos jäätelöä ja 1 suklaapatukka.

Ei puoltakaan kiloa viikossa laihdu ilman kalorivajetta. Ja eikä kannata uskoa, että homman voisi hoitaa liikunnalla. (Ellet ole sm- tason urheilija.)

Vierailija
11/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut pois ja lenkille!

Vierailija
12/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö se sulla oikeasti siihen kouralliseen? Jos puhutaan päivittäisistä herkuista, niin mielestäni 1 keksi teen kanssa on sopiva. Ei niitä tarvitse nälkäänsä mussuttaa.

Vierailija
13/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti viikossa ei todellakaan ole ok. Aluksi kerran viikossa ja koetat vähentää kertaan kahdessa viikossa. Mitä vähemmän syöt, sen vähemmän tekee mieli.

Jatkan: päätä mässypäivä etukäteen ja pidä siitä kiinni. On helpompi kitkuttaa ilman, kun laskee päiviä. Jos päätät, että "pidänkin mässypäivän tänään", se ei pysy hallinnassa.

T. -23 kg ja tuosta aloitin.

Vierailija
14/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseanal trainer kirjoitti:

Herkut pois ja lenkille!

Liikunta on huono laihdutuskonsti.

Vierailija
15/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin laihduttaessani alkuun kerran viikossa yleensä 200g suklaalevyn. Laihduin noin puolen kilon viikkovauhtia ja toi sopi mulle hyvin, jos oisin kieltänyt kokonaan niin oisin himoinnut koko ajan jotain hyvää. Sit pikkuhiljaa alkoi tehdä vähemmän ja vähemmän mieli makeaa ja nykyään syön makeita herkkuja ehkä pari kertaa kuussa pieniä määriä.

Vierailija
16/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kovasti tekisi mieli antaa ihan asiallisia vastauksia tänne, mutta oikeasti, kysymys on yhtä järkevä kuin "moponi on rikki, miten korjaan sen?"

Syömistesi kokonaisuus ratkaisee. Voit esim. ruveta korvaamaan päivän kaikki syömiset kolmella normaalikokoisella korvapuustilla. Laihdut kyllä.

Vierailija
17/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä neuvo 15 vuotta sitten pysyvästi laihtuneelta:

Arkeen (ma-pe) eivät herkut kuulu. Syö suunnitelman mukaan.

Jouluaatto, vappu, synttärit ym. Syö kohtuullisesti herkkuja.

Käy vaa'alla elämäsi joka päivä. Ryhdy toimenpiteisiin, jos paino nousee (saavutettuasi ihannepainon.)

Vierailija
18/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sallin itselleni yhden herkkupäivän viikossa, jolloin saan syödä ihan mitä vaan, ihan miten paljon vaan. :D Oon nyt pudottanut 20 kiloa, joten ihan hyvin tää systeemi on toiminut. Joka viikko tulee mässäiltyä vähän vähemmän, kun ei enää tee niin paljon mieli makeaa.

Vierailija
19/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perseanal trainer kirjoitti:

Herkut pois ja lenkille!

Liikunta on huono laihdutuskonsti.

Paitsi, että ei ole, vaan liikunta on ainoa tie pysyviin tuloksiin. Nimenomaan tarpeeksi intensiivinen liikunta, eli kuntourheilu. Itse urheilusuorituksen aikana ja sen jälkeen rasva palaa aivan eri tavalla kuin nälkää näkemällä.

Vierailija
20/21 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole aika yksilöllistä ja tosiaan riippuu siitäkin, mitä kaikkea muuta syö päivän aikana ja liikkuuko yhtään vai ei.

Itse oon ollut 40kg ylipainoinen ja kun aikoinaan laihdutin, niin en jättäny mitään kahvipullia pois ollenkaan. Joka aamu juon kahvia ja aina kahvin kanssa jotain pullaa/piirakkaa yleensä 1 pala. Joskus jopa 2 palaa. Kyllä mä siltikin laihduin, kun muuten oli ruokavalio kunnossa.

Vk loppuna tuli sitten herkuteltua sipseillä ja suklaalla. Ei se ainakaan mun laihdutus siihen tyssännyt. Itse jätin alkoholin hyvin minimiin, kun ennen join paljonkin. Herkuista en ole luopunut, enkä luovu :D

Ja tässä 40kg laihempana olen pysynyt jo noin 5vuotta.

Ei oikeasti kannata liikaa miettiä noita asioita ja tuohon tyyliin "Voinkohan mä nyt syödä tämän yhden pullan?" "Voisinkohan ostaa nyt yhden suklaalevyn?". Jos liikaa itteään kieltää, tulee enempi houkutuksia.