Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan ensi lenkki kolmen päivän ikäisenä

Vierailija
12.10.2016 |

Oli ihana huomata lehden blogistin instagramista, että äiti ja vauva lähtivät ensimmäiselle lenkille tänään keskiviikkona, kun vauva syntyi sunnuntaina. Kun itse kerroin tehneeni samoin, sain täällä moitevyöryn, jonka mukaan lasta ei saa viedä ulos niin aikaisin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on helppo synnytys ja kaikki hyvin, niin ei ole mitään syytä, miksi ei voisi lähteä vaunulenkille.

Vierailija
2/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo kova pakkanen niin voi mennä ulos heti kun kotiutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on syntyneet kesällä ja syksyllä, ja kyllä meillä on ruvettu ulkoilemaan päivittäin ihan heti kotiuduttua. Ja kaikki lapset ovat olleet hyvin terveitä. En oikein jaksa ymmärtää tätä loputonta pesimistä, mikä nykyään on vallalla.

Vierailija
4/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo kova pakkanen niin voi mennä ulos heti kun kotiutuu.

Kaikki lappilaisvauvat syntyvät nykyään Rovaniemellä. Sieltä vaan tammikuun pakkasessa kotimatkalle. Autolla tietenkin kuljetaan, mutta enemmän tai vähemmän joutuu pakkasessa kulkemaan, vaikka kuinka lähelle ulko-ovea ajaisi niin sairaalassa kuin kotona.

Ei kai normaali ulkoilma ole vauvalle yhtään sen vaarallisempi kuin sisäilma muuten kuin lämpötilan vuoksi?

Vierailija
5/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On painosta kiinni, pienipainoinen ei kykene pitämään niin hyvin lämpöänsä. Rajana pidetään ettei alle 3kg painoista viedä pakkasilla ulos.

Th

Vierailija
6/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pienipainoisen marrasvauvan syntymän aikoihin oli etelässäkin 20 asteen pakkaset. 2 vkoa piti kökkiä sisällä ennenkuin päästiin ulos.

Vierailija
7/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioäidistä ei olisi vaunulenkille; kyllä se palautuminen on paljon hitaampaa haavan kanssa.

Vierailija
8/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vaunuissa pitää? Naurettavaa, läskit kasvattaa laiskoja lapsia. Mun lapsi käveli itse jo tossa iässä.