Yhden illan juttu varatun miehen kanssa
Olin viikonloppuna vieraalla paikkakunnalla juhlimassa kaverin kanssa, kun löysin kivan äijäporukan ja alkuillasta ja hengailin heidän kanssaan koko illan. Päädyin yhden näistä kanssa samaan sänkyyn ja harrastimme seksiä. Tiesin jo miehen mukaan lähtiessä tämän olevan naimisissa, koska miehellä oli sormus. Silti lähdin, vastoin kaikkia omia periaatteitani. Kaikenlisäksi tämä oli ensimmäinen kerta kun lähdin ylipäätänsä kenenkään mukaan baarista ja harrastin ns. yhden illan jutun.
Pääsenköhän tästä pahasta olosta ja morkkiksesta ikinä yli? Tiedostan itse miten väärin tein, koska vastuu on ihan yhtälailla sillä "toisella naisella" kun on tiennyt mihin leikkiin lähtee varatun miehen kanssa.
Mitään muuta hänestä en tiedä kuin etunimen, emmekä mitään yhteistietoja vaihdettu. Ahistaa myös kun hän sanoi illan aikana että on ennenkin vaimoaan pettänyt, miksi se on niin yleistä ja helppoa kaikille nykyään?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen naisvihaviesti tällä kertaa.
Että sellainen psykoosiviesti tällä kertaa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjuu kirjoitti:
Jos olet sinkku niin sinulla ei ole mitään vastuuta tapahtuneesta. Vastuu on varatulla osapuolella 100%. Hanki elämä. Et voi edes tietää, jos he ovat päättäneet vapaasta suhteesta tms. Älä elä toisten puolesta.
"Kymmenes käsky: Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Mitä se merkitsee? Vastaus:
Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme houkuttelemalla, pakottamalla tai vieraannuttamalla riistä lähimmäiseltämme hänen vaimoaan [tai yhtälailla miestään], palvelusväkeään tai karjaansa, vaan kehotan kaikkia pysymään tehtävissään ja täyttämään velvollisuutensa."
Miten niin ei ole sinkulla vastuuta? Kehoittiko hän muka miestä pysymään uskollisena vaimolleen?
Käsky on ajalta jolloin elettiin paimentolaisheimoissa ja vaimo oli miestensä omaisuutta. Ei päde tasa-arvoiseen nykysuhteeseen jossa molemmat kykenevät päättämään omasta toiminnastaan.
Käsky on oikein mainiosti sovellettavissa nykyaikaan. Vaikka puolisot eivät olekaan toistensa "omaisuutta", he ovat silti TOISTENSA puolisoita. Ja avioituneet ihmiset ovat luvanneet tahtoa rakastaa toisiaan. Toisin sanoen heidän tehtävänsä on tahtoa rakastaa toisiaan, ja kymmenennen käskyn nojalla muiden tulee kannustaa heitä siihen.
Mites kun ei usko siihen satukirjaan? Toimitko sinä kuten muiden satukirjat käskevät? Liisa Ihmemaassa? Taru Sormusten Herrasta? 50 Shades of Gray?
Kun mietit hetken kymmenettä käskyä, huomaat kyllä, miten paljon parempi meidän on täällä elää, kun/jos ihmiset noudattavat sitä. Tai jos edes yrittävät noudattaa sitä - joskus onnistuen paremmin, joskus valitettavasti heikommin.
Ei todellakaan tarvitse olla kristitty (tai pitää Raamattua totena) ymmärtääkseen, millaisen siunauksen tuon käskyn noudattaminen tuo elämään!
Ja mitä tulee satukirjoihin, niin useissa saduissakin on hyviä opetuksia. En toki väitä että kaikissa olisi, mutta en minä mitään opetusta pelkästään sen vuoksi pidä vääränä, että joku on kirjoittanut sen satukirjaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tjuu kirjoitti:
Jos olet sinkku niin sinulla ei ole mitään vastuuta tapahtuneesta. Vastuu on varatulla osapuolella 100%. Hanki elämä. Et voi edes tietää, jos he ovat päättäneet vapaasta suhteesta tms. Älä elä toisten puolesta.
"Kymmenes käsky: Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Mitä se merkitsee? Vastaus:
Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme houkuttelemalla, pakottamalla tai vieraannuttamalla riistä lähimmäiseltämme hänen vaimoaan [tai yhtälailla miestään], palvelusväkeään tai karjaansa, vaan kehotan kaikkia pysymään tehtävissään ja täyttämään velvollisuutensa."
Miten niin ei ole sinkulla vastuuta? Kehoittiko härn muka miestä pysymään uskollisena vaimolleen?
En ole ap, mutta en ole ollut kenenkään vihkiäisissä kehottamassa pysym.än uskollisena enkä kuulu kirkkoon enkä ole käynyr rippikoulua.
Suomalaiset naiset jakavat itseään todella helposti jos mies käyttäytyy edes about okei ja on edes perussiisti, tietävät tämän jo kun lähtevät viettämään "tyttöjen iltaa" mutta pari sokerisiideriä ja "oho noh vahinko!" Nykyään liian moni pettää, syy on kummassakin. Petetty osapuoli on uhri.
Jeesus täytti lain ja kuoli meidän puolesta.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.8.html
Aviorikoksesta tavattu nainen*
[7:53Kaikki lähtivät kotiinsa, 8:1mutta Jeesus meni Öljymäelle. 2 Varhain aamulla hän tuli taas temppeliin. Hänen luokseen kerääntyi ihmisiä suurin joukoin, ja hän istuutui ja opetti heitä.
3 Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen 4 ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. 5 Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?" 6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.
Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. 7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." 8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan. 9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.* Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. 10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?" 11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."]
Päätit sitten ryhtyä esiaviolliseen seksiin.
Unohda koko juttu. Vastaisuudessa tiedät katsoa tarkemmin, kenen kanssa päädyt sänkyyn. Tällaista sattuu. Ensimmäinen kerta on vahinko, toinen on jo tapa ja jos teen jonkin ikävän ja itselle ja muille vahinkoa tuottavan asian kolmannen kerran, kyse voi olla neuroottisesta käytöksestä.
Mutta jatka elämässä eteenpäin. Mies vastatkoon omista seurauksistaan, et sinä.
Ei tällaista todellakaan satu, ellei ala itse horoilemaan!
Idiootti kirjoitti:
...Pääsenköhän tästä pahasta olosta ja morkkiksesta ikinä yli?...
Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta synnit voi saada anteeksi. Voit siis päästä siitä yli.
Saulkin (myöhemmin Paavaliksi kutsuttu) sai anteeksi, vaikka oli suorastaan vainonnut uskovaisia:
"Ananias [eräs uskovainen mies] lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: 'Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä.'" Ap.t. 9:17
Ja niin saivat monet pakanatkin (eli ei juutalaiseen kansaan kuuluvat), kun Pietari julisti heille evankeliumin:
"'Hän [Jeesus] käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.'
Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa." Ap. t. 10:42-44
Mene pyytämään synnit anteeksi joltakulta uskovaiselta.
"Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: 'Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?'
'Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa', vastasi Jeesus." Matt. 18:21-22
"Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana." Room. 10:17
"Onhan kirjoitettu: 'Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.'
Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?
Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: 'Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!' " Room. 10:13-15
Ja kenet sitten on lähetetty:
"Tämän sanottuaan hän [Jeesus] näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
Jeesus sanoi uudelleen: 'Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.'
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: 'Ottakaa Pyhä Henki.
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.'" Joh. 20:20-24
HEL-NYC kirjoitti:
Näin pettävän miehen vaimona, ei ole sinun syysi. Mies olisi varmasti löytänyt toisenkin naisen jonka kanssa maata, jos olisi halunnut. Ei se pettäminen siitä vähene. Ongelmat ovat ihan jossain muualla, kuin sinussa.
Vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä niin en voi olla ajattelematta että jos ihmiset kunnioittaisivat enemmän toisen" omaa" ja välttäisivät toisten parisuhteisiin sekaantumista, niin olisihan se pettäminen aika paljon vaikeampaa.
Olen itsekin nuorena viettänyt laivalla yhden yön 10 vuotta vanhemman ukkomiehen kanssa.
Hän sanoi että hänelle " käy näin noin kerran vuodessa".
Käy näin??
Kyllä hän oli koko ajan itse täysin aloitteellinen ja tiesin mihin homma johtaa.
Ei hänelle mitään vahingossa käynyt , ihan tarkoituksella iski minut jne.
Silloin päätin etten itse petä kun löydän kumppanin enkä myöskään katsele pettämistä läpi sormien jos puoliso jäisi kiinni.
Näin olen toiminut.
Mites kun ei usko siihen satukirjaan? Toimitko sinä kuten muiden satukirjat käskevät? Liisa Ihmemaassa? Taru Sormusten Herrasta? 50 Shades of Gray?