Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisin/kamalin kokkaus tai leipomus moka jonka tiedät?

Vierailija
12.10.2016 |

Mikä siis on kummallisin tai kamalin kokkaus tai leipomis moka, jonka olet joko itse tehnyt, tai tiedät jonkun tehneen?

Itse tässä juuri leivoin kakkua, ihan perus sokeri-muna-jauho pohjaa täytekakkua varten ja unohdin lisätä jauhot. Tuohon pöydälle ne jäivät kun kakku meni uuniin. Ei ihan tullut haluttua lopputulosta joten uusiksi meni.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavimpia ovat nämä "siis ohjees luki että 1,5 teelusikkaa suoaa, ja mä sit laiton 1,5 DESILITRAA ahihihi en tajuu XD". Ei vissiin polla ihan hirveästi säteile näillä.

Vierailija
2/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulatin kerran teininä suklaata mikrossa, tuli aika rankka käry ja suklaakin meni pilalle..piti kantaa mikroki pihalle asti haisemaan😜 Sen jälkeen oon oppinu noudattamaan ohjetta sulattaa suklaa kattilassa vesihauteessa hitaasti, ettei koostumus kärsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt kovin kohtalokasta ole ollut, mutta useamman kerran olen unohtanut rasvan leipomuksista. Olen oikein sulattanutkin voin ja kun taikina on uunissa huomaan sen pikkukattilan lieden reunalla voineen päivineen.

Vierailija
4/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mieleenpainuvin moka varmaankin kun kakun mansikkatäytteeseen olikin mennyt 1/2dl sokerin sijasta hienoa merisuolaa. Identtisissä purkeissa olivat tietysti..

Vierailija
5/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis mokasi jauheliha kastikkeen lisäämällä siihen liikaa suolaa ja oli yrittänyt saada suolaisuutta katoamaan lisäämällä sokeria. Aika karseelta se maistui joten päädyttiin lopulta tilaamaan pizzat:D

Vierailija
6/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemäni sushi oli (sellainen rulla siis) halkaisijaltaan lähemmäs 7cm... Aika hauskaa oli yrittää sellaista survoa suuhun nätisti. Lopulta tuli haettua haarukka ja veitsi jotta saattoi pilkkoa sushin aina palasiksi ennen syömistä...

Vierailija
7/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaverin kanssa koristeltiin lohivoileipäkakku marsipaani koristeilla. Marsipaani ja lohi EI sovi yhteen

Vierailija
8/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun joku tekee leivonnaisen kaakaojauheen (esim. Van houten) sijasta kaakaojuomajauheesta (esim. O'boy). Tuloksena vaaleanruskea leivonnainen, jonka maku ei edes etäisesti muistuta suklaata.

Niissä ohjeissa kun lukee kaakaojauhe, niin se ei todellakaan tarkoita kaakaojuomajauhetta.

Vierailija
9/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppis mokasi jauheliha kastikkeen lisäämällä siihen liikaa suolaa ja oli yrittänyt saada suolaisuutta katoamaan lisäämällä sokeria. Aika karseelta se maistui joten päädyttiin lopulta tilaamaan pizzat:D

Vinkkinä tulevaisuuden varalle, jos käy noin niin raakaa perunaa kypsymään kastikkeen joukkoon. Se imee suolaa ja siitä tulee taas syötävää :)

Tää on pelastanut mut joskus oikeasti pulasta kokki kun olen... :D

Vierailija
10/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen joutunut syömään pizzaa, johon ei ole laitettu ollenkaan ananaita.

Vierailija
11/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen joutunut syömään pizzaa, johon ei ole laitettu ollenkaan ananaita.

Voi kauhistus ei ananaita!!!!

Mulla kävi joskus niin kun makeenhimoissani päätin tehdä mikrobrownien ja sekoitin aineet mukissa ja laitoin mikroon. Sitten huomasin että sulattamani rasva oli unohtunut. No, otin äkkiä sössön mikrosta pois ja sekoitin vielä rasvan mukaan. En tiedä mitä ihmettä tapahtui, mutta tulos oli semmoinen epämääräinen klöntti, joka lillui rasvassa :D en syönyt enkä tehnyt uutta

Vierailija
12/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulatin kerran teininä suklaata mikrossa, tuli aika rankka käry ja suklaakin meni pilalle..piti kantaa mikroki pihalle asti haisemaan😜 Sen jälkeen oon oppinu noudattamaan ohjetta sulattaa suklaa kattilassa vesihauteessa hitaasti, ettei koostumus kärsi.

Kyllä sitä voi mikrossakin sulattaa jos lämmittää parikytä sekuntia kerrallaan ja sekoittaa aina välissä. Itse koen tämän paljon helpommaksi ja paljon nopeammaksi kuin hauteen.

Joskus muinoin kokki mokasi mustapippuripurkin kanssa ja lorautti nakkikastikkeeseen n. 3/4 lähes täyden purkin sisällöstä. Jostain ihmeen syystä ei voitu todeta, et vituiks meni, vaan se skeida oli pakko syödä. Hyi hitto.

Vierailija
13/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä, miten mokasin helpon vohvelitaikinaohjeen, kun sain aikaiseksi pitsataikinaa muistuttavan pallon. Tai siis ymmärrän, että jauhojen määrä oli liian iso, mutta vastaavalla reseptillä olin aikaisemmin onnistunut ja myöhemminkin onnistuin. Ja vannon, että lisäsin jauhoja ohjeen mukaan oikean määrän. En suostu olemaan tyhmä.:P

Joskus söin kaverin luona voileipäkakkua, jossa kuorrutteena oli makeaa kermavaahtoa. Se oli järkkyä. Rakastan voileipäkakkua, mutta tuo kammotus kummitteli mielessä pitkään.

Vierailija
14/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhot! Voi helvetti, mä en tajua miksi mikä mättää! Nimittäin joka kerta kun teen lettutaikinaa ne jauhot ei vaan sekoitu sinne ja taikinasta tulee ihan paakkuinen. Jauhot ei ole vanhoja. Taikina on tehty täsmälleen ohjeen mukaan. Lisään jauhoja vähän kerrallaan. Ei, joka hiton kerta hirvittävät paakut.

Toinen tän saman ilmiön uhri on kastikkeet. Ei mitään mahiksia. Onneksi on sentään pussikastikkeet :(

Vierailija
15/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa päätin tehdä alusta alkaen ranskiksia uunissa. Pilkoin perunat ja öljynja suolan kanssa uuniin. Olen kyseisellä reseptillä monesti saanut toimivia ranskalaisia. Sillä kertaa uunista tuli rasvassa lilluvia upposuolattuja yli pehmeitä matoja.

Vierailija
16/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittoi pellin viilenemään tuolille ja istui hetken kuluttua itse samalle tuolille. Kakkosasteen palovammat perseessä. Vieläkin naurattaa.

Vierailija
17/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laittoi pellin viilenemään tuolille ja istui hetken kuluttua itse samalle tuolille. Kakkosasteen palovammat perseessä. Vieläkin naurattaa.

Oletpa empaattinen ihminen, minua ei kyllä tuo kaverisi kohtalo naurata lainkaan :/

Vierailija
18/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa empaattinen ihminen, minua ei kyllä tuo kaverisi kohtalo naurata lainkaan :/

No voi kyynel. Kaveri itse soitti sairaalasta ja sain hysteerisen naurun seasta selvää sanoista "perse" "rakkuloita" ja "pullat lattialla". Olihan se vähän kipeä jonkin aikaa, mutta niin tyhmä juttu, ettei sille voinut kuin nauraa. Pienen pientä arpea lukuunottamatta parani täysin.

Vierailija
19/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui amiksessa, pullataikinan kohotuksella oli kiire ja opettaja sanoi laita lämpimään veteen tiskialtaaseen, tässä vaiheessa reipas oppilas oli jo kipannut taikinan altaaseen ja hana auki.

Vierailija
20/49 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhot! Voi helvetti, mä en tajua miksi mikä mättää! Nimittäin joka kerta kun teen lettutaikinaa ne jauhot ei vaan sekoitu sinne ja taikinasta tulee ihan paakkuinen. Jauhot ei ole vanhoja. Taikina on tehty täsmälleen ohjeen mukaan. Lisään jauhoja vähän kerrallaan. Ei, joka hiton kerta hirvittävät paakut.

Toinen tän saman ilmiön uhri on kastikkeet. Ei mitään mahiksia. Onneksi on sentään pussikastikkeet :(

Kokeile ensi kerralla lettutaikinaa tehdessä laittaa ensin vain osa nesteestä ja lisätä siihen ne jauhot vähän kerrallaan, on helpompi sekoittaa kuin suuressa nestemäärässä siellä täällä pyörivät jauhoklimpit. Siihen tasaiseen tahnaan on sitten helppo lisätä loppu neste ilman että tulee paakkuja :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä