Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden vaihto minipillereihin?

Vierailija
12.10.2016 |

Hei! Onko kellään kokemusta ye-pillereiden vaihtamisesta minipillereihin? Myös kokonaan pillerit lopettaneiden kokemuksia kaipailisin. Olen pillereiden takia kuiva kuin sahara ja kaikki halut ovat kadonneet, onko kellään tapahtunut muutosta? Pelkään vain, että kuukautiseni palaavat yhtä kivuliaina ja runsaina kuin ne olivat ennen pillereitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin ensin Yasmine-pillereitä. Oli ihan kamalaa! Kuukautisista tuli todella runsaat ja keho meni muutenkin ihan sekaisin; tisseistä tursusi maidonkaltaista nestettä yms. Vaihdoin ne Yasminelleen, jotka sopivat vähän paremmin. Kuitenkin lihoin niiden vuoksi melkein 10 kiloa, olin ärtyisä, hermoheikko ja uneton. Lopetin siis nekin pillerit, enkä aio uusia kokeilla. Nyt olen ollut 2,5 vuotta ilman mitään pillereitä. Olen laihtunut takaisin entisiin mittoihini ja olen taas oma itseni. Ehkäisemme laskemalla varmoja päiviä ja käyttämällä keskeytettyä yhdyntää. Kuukautiskipuja olen saanut helpotettua esim. kalium-kuurilla. Limakalvoni olivat nimittäin kuivat, ja kalium auttaa siihen. Olen myös muutenkin puhdistanut kehoani. Olen myös pyrkinyt vähentämään stressiä elämästäni sekä säännöllistämään elämänrytmiäni. Nämä ovat myös auttaneet kuukautishäiriöihin. Gynen mukaan minulla on jotain kiinnikkeitä, jotka kiristävät ja aiheuttavat kipua kuukautisten aikaan. Sille ei kuulema voi mitään, kivut on vain kestettävä.

Vierailija
2/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdettiin ye-pillerit minipillereihin, juurikin kuivuuden takia. Alussa menkat olivat pitkiä ja tuntui ettei ne ikinä lopu, mutta puolen vuoden kuluttua loppuivat. Kuulun siis siis ns. Onnekkaaseen porukkaan, jolla menkat jäi oikeastaan kokonaan pois minipillereiden takia. Ehkä noin 1-2kertaa vuodessa niukkaa vuotoa, ei muuta. Välillä huomaan, että kroppa on turvonnut ja rinnat hiemat arat silloin, kun olisi menkkojen aika kuukaudesta. Lääkärin mukaan täysin normaalia eikä vaikuta hedellimällisyyteen, jos joskus haluan lapsia. Minulla ei ole minipillereistä kuin positiivista sanottavaa, parasta on juurikin menkattomuus! Siis aah tätä autuutta :D Kuivuus helpotti, mutta ei kadonnut eli rasvailen säännöllisesti ja käytän liukkaria. Olen siis 25 vuotias ja minejä olen noin 6 vuotta käyttänyt.

Vierailija
4/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit on paremmat, sain tulpan e-pillereistä ja siksi vaihdettiin. Menkat jää kokonaan pois, mulla ollu 2 v poissa ja mieliala vaihtelut jääneet.

Vierailija
5/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko haluttomuus poistunut vaihdon tai lopettamisen myötä?

Vierailija
6/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin joskus minipillereihin, mutta omasta tahdostani koska olin lukenut niin paljon hyvää niistä (lähinnä se että hyvin monella vuoto loppuu kokonaan). Mutta eivät sopineet, käytin 6kk ja verta tuli jokainen päivä, loppui heti kun lopetin ne.

Vierailija
7/7 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi