Tuntuu jotenkin hullulta et kaikesta vanhasta tavarasta pyydetään käsittämätyömiä summia
Noissa vanhoissa tavaroissa. Ennen oli sentään joku järki mukana, nyt kaikesta risastakin pyydetään samoja hintoja kuin ehjistä. Esim. rikkinäinen arabian kannu, ehjänä 60 e ja risalla nokalla 60 e,
Jopa vanhoista käytetyistä bensakanistereista pyydetään, niitä sai eräältä huoltoasemalta ilmaiseksi....
Saa sitä pyytää, hullu se on joka maksaa.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Totta. Myös kirppareilla. Itse kävelen pöydän ohi heti jos jokin normaali rätti maksaa yli 6e. Jätän loputkin katsomatta tuollaisilla hinnoilla.
6e voi olla merkkituotteesta todella vähän. Älä yleistä.
Juuri joku nainen oli laittanut fb-kirpparille myyntiin kasan eri maiden kolikoita ja piti näitä arvokkaina. Loukkaantui kun joku ehdotti pelkkää vaihtoa suomalaisiin kolikoihin. Tällä logiikalla suomalainen euro on tasan euron arvoinen mut saksalainen euro onkin arvokkaampi! Ei siinä sinänsä, hyvää kauppaahan toi on jos vaan joku ostaa.
Komppaan ykköstä. Jostain merkkituotteesta saatan maksaa enemmän, mutta kunnon on oltava loistava. En osta mitään haalistunutta rytkyä ja maksa enemmän vain koska on jotain merkkiä.
En osta kyllä lapsellenikaan näitä rummussa pilattuja haalistuneita vaatteita edes 0,20€ hintaan.
Juuri viikonloppuna oltiin kirppareilla ja aivan käsittämättömiä tavaroita. Haalistunutta perusvaatetta 2€/kpl. Sitten nämä haalistuneet ja tahraset merkkivaatteet 10€/kpl. Muutamia todellisia löytöjä kyllä tehtiin. Popin velourpaita 4€, loistokunto, uusi Melliecodesign mekko 10€, Me&I loistokuntoinen paita 2€. Monista H&M, Lindex ym pyydettiin enemmän kuin noista. Ne jäävät valitettavasti sinne hyllyyn minun osaltani.
Tyhjistä bringles-purkeista pyydetään enemmän kuin uusista.. Likaisia, rikkinäisiä tavaroita myynnissä.
6€ merkkituotteesta liian vähän? Se on aivan sama mitä merkki on ja mitä se on uutena maksanut, tuotteen hinta on se mitä siitä suostutaan maksamaan. Näkeehän sen. Ylihinnoitetut tuotteet jäävät loosiin ja saa kantaa kotiin.
Joo, mut suurin osa näistä romuistahan sitten istuukin myymättä siellä kirppiksellä/torissa/huutonetissä vuosia ja vuosia.
Itse olen noudattanut sellaista että jos tavara on käytännössä uusi niin sitten hinta on n. 60-70% uudesta, ja sitten siitä alaspäin kuluman mukaan. Hyvin on mennyt roina kaupaksi ja kaikki hyötyvät: Tavarat saavat uuden elämän ja minä pääsen eroon turhasta hyllyntäytteestä (ja tienaan siinä samalla vähän rahaakin, mikä ei koskaan ole huono juttu).
Totta. Myös kirppareilla. Itse kävelen pöydän ohi heti jos jokin normaali rätti maksaa yli 6e. Jätän loputkin katsomatta tuollaisilla hinnoilla.