Mies ihastunut toiseen naiseen
Sain asiasta vihiä miehen muuttuneesta käytöksestä, on muissa maailmoissa ja vetäyyty omiin oloihinsa . Tiuskii usein minulle ja lapsille, joskin pahoittelee sanomisiaan kiireellä. Työpaikallensa tuli reilu vuosi sitten nuorempi nainen, jonka kanssa on tekemisissä melkein päivittäin jonkin verran. Tapsin yhteisessä illanvietossa tuon naisen ja hän mielestäni on sellainen, josta mies voisi kiinnostua ulkonäön puolesta. Kun hiprakassa asiaa illan jälkeen kysyin, niin mies vastasi että hän ei ole kiinnostunut millään tavalla ja ei pidä naista hyvännäköisenä, on kuulemma ärsyttävä, puhuu liikaa yms. syitä oli. En tiedä olenko liian mustasukkainen mutta päivä päivältä tuntuu enemmän että mies on juurikin kyseiseen naiseen ollut ihastunut ja on vieläkin. Tuntuu että oma yli 10 v. avioliitto ei enää merkitsekkään hänelle mitään vaan täytyisi olla jotain uutta ja parempaa. En tiedä mitä asialle voisi tehdä koska haluaisin asiamme ennalleen. Jos puhun asiasta miehelle hän saattaa suuttua kyselyihini, vaikka tarkoitan vain hyvää. Muutoinkin pidän miestä hyvänä ja teen kaikkeni suhteemme eteen. Mitä tälläisessä tilanteessa voi tehdä?
Kommentit (31)
Eli ei ole mitään konkreettista viitettä että mies on ihastunut kehenkään tai juuri tuohon naiseen? Tällä hetkellä vaikuttaa että ihastumispuoli on sinun tuottamasi asia, ellei mitään muuta linkkiä asiaan ole. Viettävätkö he aikaa vapaa-ajalla? Onko toinen nainen varattu?
En ottaisi ainakaan tuota naista esille, ellei heidän välillään ole viestittelyä tai muuta..
Odottaisin ja pyrkisin pitämään välit hyvinä ja katsoisin mitä tapahtuu ja onko mies jotenkin stressaantunut muusta..
Mä en nyt ihan tajua. Siis miksi olet nyt päättänyt, että miehesi on tuohon naiseen ihastunut, kun hän nimenomaan vielä kieltää asian? Eikä miehen tiuskiminen voisi oikeasti johtua kiireestä, tai esimerkiksi ihan siitä, että hän joutuu (omien sanojensa mukaan) olemaan lähes päivittäin tekemisissä ärsyttävän naiskollegan kanssa? Johonkinhan se ärsytys purkautuu. Ei tietenkään pitäisi purkautua sinuun ja lapsiin, mutta se on ihan toinen asia kuin ihastuminen toiseen naiseen.
Ihastumisia tulee ja menee. Itse joskus ihastuin erääseen tv-persoonaan niin lujaa (liian hyvä mielikuvitus), että oma mies ärsytti. Ohihan sekin ihastus meni, tosin oli siinä mielessä turvallinen että ei ollut koskaan mitään mahdollisuutta edes livenä tavata ihastuksen kohdetta.
On naimisissa tai ei, niin ihminen ihastuu aina välillä johonkin toiseen. Se on normaalia eikä väärin. Yleensä ihastuminen kestää hetken ja sen jälkeen se on ohi. Se on ihanaa fantasiaa.
Mutta jos suhde on terve ja hyvä ja ihmisellä arvostus liittoansa kohtaan, niin ihastus on vain ohimenevä ilmiö.
Itse olen ihastunut monta kertaa, mutta kertaakaan en ole ajatellut asiaa sen vakavammin.
Hyviä vastauksia. Ehkä vaikka mies kieltää ihastumisen niin pidän sitä vaihtoehtona välttelevään ja tiuskivaan käytökseen kun jotenkin ilmeestä näin että hänellä on ihastunut olotila. Tämä tilanne on vain jatkunut pitkään ja itselläkin alkaa olemaan tuskastunut olo. Pitäisi varmana antaa vain olla. Pöljäähän tämä on miulta.
Miehesi on masentunut ja uupunut. Onohda se ihastumisjuttu ja ole miehesi tukena.
Voit olla oikeassakin. Onko miehesi työpaikalla illanviettoja tms.? Onko ylitöitä?
Yleensä vaisto osuu oikeaan, näin kävi ainakin minulla. Sen verran hyvin tunnen mieheni.
miten teillä esimerkiksi kesä meni? Oletettavasti eivät siis lomien aikana olleet tän naisen kanssa tekemisissä joten lievenikö tää oireilu sillon?
Voi olla juuri noin että on ihastunut, tai sitten jotain muuta. Mutta ei ihastuminen tarkota että mitään olis tapahtunut tai tulis tapahtumaan. Ei siis kannata syytellä. Toivottavasti ajan kanssa toi menee ohi, vaikka vuosi kyllä kuulostaa jo aika pitkältä.
Kun kysyit onko mies ihastunut tähän naiseen niin vastaus oli ihastuneen miehen joka yrittää salata tilanteen.
Eli vuolaasti selitti kuinka nainen ei ole hyvännäköinen, puhuu liikaa ja on ärsyttävä. Luulisi että olisi vain ihmetellyt että mitä höpiset.
Mutta et voi oikeastaan tehdä mitään muuta kuin seurailla tilannetta. Älä ainakaan pahenna asiaa jankuttamalla ja mustiskohtauksilla.
Ole oma ihana itsesi ja muistuta miehelle kuinka ihana perhe teillä on ym.
Jos oikeasti on ihastunut ja pettää niin jää kyllä kiinni enemmin tai myöhemmin.
On vain hienoa jos miehelläsikin on avoin international luonne niin kuin yli 90 prosentilla kaikista naisista on .
Se tekee sen ennenpää kuin sinä jännämiehen kanssa , niin juuri ennen ja sehän viduddaa.
Turha täällä ruveta hurskastelemaan, että avioliitto ja yhteiset lapset olisi jotain pyhää ja vain sen takia pitäisi pysyä tai tyytyä huonoon liittoon että koska joskus niin kuvitteli.
Nykynaisille ei mikään ole pyhää , ei tämäkään joten miksi sen miehelle pitäisi olla ? Ei pidä.
Jokainen vastaa loppukädessä aivan itse valinnoistaan olipa ne oikeita tai vääriä, hyviä tai huonoja.
Eroaminen on ajanhengen mukaista, erotkaa vaan.
Väistämätön on pian edessä, sitä odotellessa :D
Ei ole aina hyvä että päätä särkee, kun mies haluaa läheisyyttä
Ehkäpä sen toisen naisen päätä särkee harvemmin, miehet arvostavat korkealle anteliaita :)
Paha juttu. Oletko menettämässä isotkin rahat?
Sitä vielä kysyisin, että oliko tuolla illanvietossa siis jotain viitteitä ihastumisesta vai päättelitkö vaan naisen ulkonäöstä että voisi olla ihastuksen kohde? Oliko naisella myös puoliso mukana noissa juhlissa? Puhuuko mies tästä naisesta kotona vai miten ylipäätään tiedät että ovat töissä tekemisissä? Onko kyseessä iso työpaikka? Onko miehesi tämän naisen esimies tai muuten ylemmässä asemassa?
Tää alko nyt kiinnostaa kun muistuttaa niin paljon yhtä tilannetta jota olen itse seuraillut.
No kuka mies jaksaisi katsoa kotona valittavaa rupsahtanutta vaimoa, haloo! On ihan selvä, että kun mies tulee tiettyyn ikään, se vaihtaa vaimon nuorempaan ja timmimpään.
Kyllä tuo selvältä ihastumiselta kuulostaa. Yleensä jyrkkä kieltäminen viittaa siihen, että asia on jollain tapaa arka tai sitä ei halua käsitellä. Saattaa olla ohimenevääkin, sillä voi olla ettei nainen ole kiinnostunut tai edes älyä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vielä kysyisin, että oliko tuolla illanvietossa siis jotain viitteitä ihastumisesta vai päättelitkö vaan naisen ulkonäöstä että voisi olla ihastuksen kohde? Oliko naisella myös puoliso mukana noissa juhlissa? Puhuuko mies tästä naisesta kotona vai miten ylipäätään tiedät että ovat töissä tekemisissä? Onko kyseessä iso työpaikka? Onko miehesi tämän naisen esimies tai muuten ylemmässä asemassa?
Tää alko nyt kiinnostaa kun muistuttaa niin paljon yhtä tilannetta jota olen itse seuraillut.
Vaikea kuvata tilannetta, kun alkaa kuullostaa jo omaan korvaankin hourahtaneelta. Päättelin tämän ihastusasian vain mieheni käyttäytymisestä ja sen muutoksista. Ja ilmeistä katsesta sekä eleistä. Ja kyllä puhuu siitä naisesta usein ainakin omasta mielestä. Ei kai tämmöinen sitten tavatonta ole. Enpä tiedä.
Tietääkseni naisellakin on perhe ja lapsi. Voihan se silti olla ihastunut. Mieheni on keski suuressa työpaikassa ja on kyseisen naisen ylempi. Mies ei ole suoraan esimiehenä tälle naiselle mutta päättää projekteista ja tilauksista joissa nainen onmukana. Kuinkahan paha olisi vihjaista miehelle että voisi olla jatkamatta sopimusta tuon naisen kanssa silloin kun se päättyy. Kyllähän niitä uusia töitä ja tilauksia tulee muistakin paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvata tilannetta, kun alkaa kuullostaa jo omaan korvaankin hourahtaneelta. Päättelin tämän ihastusasian vain mieheni käyttäytymisestä ja sen muutoksista. Ja ilmeistä katsesta sekä eleistä. Ja kyllä puhuu siitä naisesta usein ainakin omasta mielestä. Ei kai tämmöinen sitten tavatonta ole. Enpä tiedä.
Varmaankin on aika yleistä. Olen siis vastaavassa tilanteessa sinä osapuolena, johon on kaiketi ihastuttu. Toivoisin kuitenkin ettei se vaikuta miehen perhe-elämään eikä ole siis jatkunut noin pitkään mutta kuitenkin keväästä. On se tunne vähän molemminpuolinenkin, mutta mitään konkreettista ei ole tapahtunut eikä tulekaan tapahtumaan. Olen varma että aika haalistaa tällaiset tunteet ja sen jälkeen toivottavasti jää vaan hyvä työkaveruus. Ellei mulla sitten työpaikka taas vaihdu.
Pitäisin ihan hyvänä merkkinä että mies puhuu tuosta naisesta. Tuskin on siis kyse muusta kun ihastumisesta, jos olisi oikein suhde menossa niin tuskin puhuisi kotona koko henkilöstä. Mene tiedä.
Jaksamista sinne. Jos miehen käytös oikeasti ahdistaa, niin pakkohan teidän on siitä puhua. En ehkä sinuna kuitenkaan kyselisi tuosta ihastumisesta, koska se on selvästi miehellesi kiusallinen asia eikä välttämättä mikään oma valinta. Toivottavasti asiat selviää!
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni naisellakin on perhe ja lapsi. Voihan se silti olla ihastunut. Mieheni on keski suuressa työpaikassa ja on kyseisen naisen ylempi. Mies ei ole suoraan esimiehenä tälle naiselle mutta päättää projekteista ja tilauksista joissa nainen onmukana. Kuinkahan paha olisi vihjaista miehelle että voisi olla jatkamatta sopimusta tuon naisen kanssa silloin kun se päättyy. Kyllähän niitä uusia töitä ja tilauksia tulee muistakin paikoista.
Edellinen vielä jatkaa. Itse tietysti päätät mitä vihjaat ja omituista olisi jos mies näiden vihjailuiden perusteella päättäisi toisen ihmisen työsuhteen. Varsinkin jos muuten on hyvä työntekijä, mitä itsekin olen. Mun mielestä olisi aivan kamalaa jos mun työt loppuisi sen takia että työkaveri on muhun ihastunut. Syytön minä siihen olen. Ja mullakin on asuntolaina lyhennettävänä ja perhe elätettävänä. Ihan kamala ajatuskin! Tähän asti mun sympatiat oli ap:n puolella mut nyt en enää tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Aika alas menet, jos noin alat vihjailemaan. Tottakai töissä saattaa olla viehättäviäkin ihmisiä, mutta ei se tarkoita, että mitään edes tapahtuisi. Jos jossain vaiheessa tapahtuisikin jotain, niin ehkä se olisi vain jotain markkinavoimien lakia. Yhtä lailla voit itsekin ihastua toiseen. Voi olla, että miehesi on jollain tavalla ihastunut, mutta jos hän ei pidä naisen kanssa yhteyttä muuta kuin suoraan työhön liittyvissä asioissa niin et viitsisi...
Jättää se sika ja lähteä jännämiehen kanssa rakastelemaan.