Saako TE-toimisto tietää etten mennyt työhaastatteluun?
Sain TE-toimistolta kirjeen, minun piti hakea työhön, jota en kerta kaikkiaan pysty tekemään. Kyseessä siis puhelinmyynti. Olen pari kertaa kokeillut sitä mutta en vaan pysty. Se on ihan hirveää enkä osaa sitä. Tuossa työssä on kaiken lisäksi pelkästään proviikkapalkka, eli jos ei saa myytyä niin ei saa palkkaa. Tein sitten ihan surkean hakemuksen, etten varmasti pääsisi haastatteluun. No, arvatkaapa vaan. Nyt tuli kutsu sinne. Olen tällä hetkellä reissussa ulkomailla, enkä siis mitenkään pääse sinne haastatteluun. En haluaisi menettää tukiani koska olen todella köyhä ja tarvitsisin ehdottomasti rahaa. Saako työkkäri tietää, etten mennyt haastatteluun?
Tämä reissu on jokaista penniä myöden mummuni kustantama jos joku sitä ihmettelee.
Kommentit (24)
Kyllä saa. Soittavat työantajalle ja kysyvät.
En ymmärrä mikset et voi sanoa, että aika ei sovi sinulle ja sopia uutta aikaa. Siellä haastattelussa sitten on varmaan ihan helppo hoitaa asia niin ettet saa paikkaa. Homma hoidettu.
Tämän tehtyäsi voisit tietysti informoida työkkärin neropatteja, että kyseessä on provikkapalkkainen työ, jotteivät "tarjoa" sitä enää uudestaan.
Typerä ilmaisu muuten tuo työtarjous. Eihän siinä mitään töitä tarjota.
provoa huudellaan siksi, kun tämä on niin omituisen hankalaa.
Oikeasti sinä voisit sieltä ulkomailta soittaa työnantajalle ja sopia puhelinhaastattelun. Toiseksi sinä itse voit ehdottaa sopivampaa aikaa. Sinä et todellakaan kerro, että et pääse haastatteluun vaan kaikin keinoin pyrit järjestämään haastattelun! Ei se firma koskaan voi silloin työkkäriin ilmoittaa, että olet haastattelusta kieltäytynyt vaan valitettavasti heidän ehdottamansa ajankohta ei käy muuten kuin puhelimitse.
Eikä sinun tarvitse missään vaiheessa kertoa, että juuri nyt olet ulkomailla, jos sinä sitä tällä jutulla haet, että "työtön ei saa matkustaa vaan pitää istua kotona odottamassa kutsua töihin".