Itkevä hysteerin pikkutyttö, vanhempien kanssa vappukävelyllä ?? Mitä ajatuksia??
Olin tekemässä pihatöitä ja kuulin jo kauempaa lapsen itkua joka lähestyi. Kun perhe tuli kohdalle, siis toiselle puolelle tietä, kuulin asian tarkemmin. Pieni tyttö ehkä noin 5- vuotias oli " kävelyllä" vanhempien ja pikkuveljen kanssa. Pikkuveli ajeli rennosti pyörällä, isä ja äiti kävellen ja siinä äidin kädessä roikkui pieni itkevä tyttö. Ongelma kuului olevan kengissä. Saattoi olla talvikengät jalassa ja ehkä ne hiersivät tai muuten sattuivat jalkoihin.
Olen itse kahden lapsen mummi ja keitti kyllä jonkin verran katsoa moista, kumpikaan vanhempi ei lohduttanut tyttöä, ei kysynyt mikä hätänä. Matka vaan jatkui. Tyttö heittäytyi jopa jalkakäytävällä pitkin pituuttaan. Ei mitään reaktioita vanhemmilta. Mistä siis on kyse? Ovatko nykyvanhemmat ( suomea tuntui tyttö puhuvan) siis niin kylmiä, ettei mikään empaattinen toiminta tule kyseeseen??? Minä en olisi missään oloissa itkettänyt omaa tyttöäni tai lapsenlastani. Mistä siis on kyse?? Onko teillä tietoa?? Kiitos.
Kommentit (60)
Sillä oli menossa joku känkkiskohtaus. Luulisi mummelin tietävän paremmin.
Mikä ongelma niissä kengissä sitten oli? Olisiko lapsi halunnut ostaa hienot kengät kaupasta muttei saanut niitä? Olisiko hän halunnut laittaa lenkille kumpparit, mutta vanhemmat puki sopivammat?
Lapset saattaa itkeä milloin mistäkin. Ei saanut ilmapallo, karkkia, jäätelöä tai piti lähteä kotiin justiin kun oli hauskaa.
Ehkäpä ei ollut pikkuneitosen ensimmäiset itkupotkuraivarit, ja vanhemmat tekivät ihan oikein kun eivät huomioineet huonoa käytöstä. Emme voi tietää.
Muuten hyvä mutta loppukysymykset ja useat kysymysmerkit paljastavat trollin.
Remmillä persiille joka kerta niin loppuu nuokin raivarit.
Miten on, onko uskallusta puuttua tilanteeseen ja kysyä asiasta? MInä en ainakaan uskalla, kerran kysyin ja tuli korvaamattomat ongelmat, ei heille vaan minulle ja miehelleni. Ollaan niin ollakseen....
Ensimmäinen ajatus ei saanut vappupalloa torilta. Toinen ajatus ei saanut vielä tennareita jalkaan, kun ne olivat jääneet viime kesältä.pieneksi.
Jonkun helvetin 👧🏻nepsyäpärän kiukunpuuskat. HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Sekä se että on pyhäpäivä.
Tuli mieleen omat jälkeenpäin nolot aikani töissä lasten parissa. Olin nuori, silloin vielä lapseton, enkä tajunnut, että "kylmät, eivät yhtään lapsen itkuun reagoivat vanhemmat" olleet muita kuin tietoisesti lapsiaan kasvattavia vastuullisia vanhempia. Voi sinua mummi, etkö paremmin tiedä..?
Vierailija kirjoitti:
Joo, en ole demsu enkä mikään mummeli. Olen viettänyt aikanaan paljon aikaa lapseni ja lapsenlapseni kanssa, ei meillä ollut mitään tuommoisia. Onko nykyään meno siis noin kylmää? Pahaa tekee lasten puolesta jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on POIKALAPSIHULLU, joka halveksuu miehiä ja lapsia (varmaan eläimiäkin), ellette jo tiedä. Hän sitten vastailee aloituksiinsa lietsoen vihaa. Miksi? Koska hän on kansakunnan mädättäjä.
Tarkoitus on varmankin siinä ettei penska opi että raivoamalla saa aina tahtonsa läpi. Hänellä ei ollut mitään todellista ongelmaa, joten vanhemmat toimivat aivan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt ei ole Troll; vaan ihan elävä, välittävä mummi. Joka vaan järkyttyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en ole demsu enkä mikään mummeli. Olen viettänyt aikanaan paljon aikaa lapseni ja lapsenlapseni kanssa, ei meillä ollut mitään tuommoisia. Onko nykyään meno siis noin kylmää? Pahaa tekee lasten puolesta jos näin on.
Olet vaan tollotrolli
Älä haksahda tämän "keskustelun" lapsivihaan.
Se on toinen asia, miksi vanhemmat olisivat avuttomia, tai sadistisia, tai miksi he eivät tahtoisi "lisätä vettä myllyyn" kieltämällä lasta edelleen näyttämästä tunteitaan. Tässä "keskustelussa" lukijaa ohjataan vihaamaan lapsia. Se on tämän ketjun tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Remmillä persiille joka kerta niin loppuu nuokin raivarit.
Niin, nykyäänhän saa / voi lapsia kurittaa kotona millä vaan tavalla. Aivan liian karmaisevaa. En ymmärrä tätä. Eihän kaikkien ole pakko lisääntyä.-...
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatus ei saanut vappupalloa torilta. Toinen ajatus ei saanut vielä tennareita jalkaan, kun ne olivat jääneet viime kesältä.pieneksi.
Jalostan ajatusta sen verran, että oli saanut kyllä pallon, mutta kiraffipallot oli loppuneet ja joutui tyytymään yksisarvisen.
Siitä että jokaisesta 5-vuotiaan kiukkupuuskasta ei kannata hössöttää.