Naapurit ei tervehdi
Mun mielestä junttimaista. Suurin osa on ystävällisiä, pari sanaa vaihdetaan tai vähintään moikataan. Keski-ikäinen miespari on ku myrkyn nielly. Aion vastaisuudessa moikata entistä iloisemmin!
Kommentit (32)
Näytä seuraavan kerran keskaria, kun tulevat vatsaan. Se on ihan yhtä epäkohteliasta, kuin tuo tervehtimättä jättäminen. Itse asun kerrostalossa ja täällä kukaan ei tervehdi ketään. Itse olen näin ollen itsekin jo luovuttanut tervehtimisen suhteen. Tervehdin kyllä aina heitä, jotka minua tervehtivät sekä saman rapun asukkaita, sekä vanhempaa miestä joka käy samalla saunavuorolla. Hänen kanssa muutenkin tulee juteltua silloin tällöin. Muuten en naapureita paljoa tunne. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas pakkkomielteeseen asti sosiaalinen tekee numeron siitä, kun ventovieras ei tervehdi.
No, kun se kuuluu hyviin tapoihin...tätä hoetaan, mutta mitään kunnon perusteluja ei koskaan esitetä miksi pitäisi käyttäytyä aina tismalleen oikein niin kuin jossain oppaissa sanotaan sinun mallisi mukaan.
Sinä et tapoiseni kiinnosta minua, joten pidä turpasi kiinni ja anna mun olla sellainen kun olen.
Tuota, meinaatko, että sinä olet oikea ihminen opastamaan ketään käytöstavoissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tervehtiä vain siksi että yhdistävä tekijä on asuminen samalla kadulla?
Niin en ole ystäväsi vaikka asunkin naapurissa. Moikkaa tutuillesi ja työkavereille jne. Jätä minut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yhteiselon pelisäännöt ovat monelta hukassa. Huippua on se, että jotkut eivät tervehdi edes samassa rapussa asuvia.
Itse asun mukavassa talossa. Kaikkia moikataan, odotetaan hissiin, jutellaan muutama sana jne.
Mitkä yhteiselon pelisäännöt? Missä sellainen laki tai kirja on? Keksitte omasta päästänne. Minun pelisäännöissä on että minulle ei saa moikata!
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnostais aina moikata niitä kyrpänaamoja, mutta en myöskään halua antaa itsestäni sivistymätöntä ja moukkamaista kuvaa. Kuuluu oikeasti hyviin tapoihin. Ap
Vai niin. Olet niin kuin exäni joka on olevinaan niin sivistynyt ja käytöstavat omaava koska hän tervehtii kassaneitejä ja ei puhu ruoka suussa, mutta minä nöin vain moukan joka huusi pöä punaisena kirosanoja riidellessä.
Sinä olet oikeasti kiusaaja kun jatkuvasti tervehdit ihmisiä jotka eivät sitä halua. SINÄ olet se moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yhteiselon pelisäännöt ovat monelta hukassa. Huippua on se, että jotkut eivät tervehdi edes samassa rapussa asuvia.
Itse asun mukavassa talossa. Kaikkia moikataan, odotetaan hissiin, jutellaan muutama sana jne.
En mäkään tunne/tunnista/eikä edes kiinnosta naapurirappujen tyypit. Nää sattuu asumaan samassa rapussa ja suhteellisen usein törmätään. No mut, mä jatkan tervehtimistä. Iloisesti ja kuuluvasti.
Sinä voit ihan vapaasti jatkaa tervehtimistä mutta et voi vaatia vastakaikua. Olet vain omien tekemisiesi päättäjä.
Tuli mieleen pari sananlaskua tätä ketjua lueskellessa.
"Tynnyrissä kasvatettu."
"Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu."
"Ei mopolla mahottomia."
I rest my case. Jatkakaa, käytöstavattomat juntit, valitsemallanne tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä, ja moukkamaista, ilmenee myöskin työpaikoilla. Kannattaa itse moikata, ja olla iloinen ilme naamataulussa, moikkaamattomuus kertoo jostakin.
Niin esimerkiksi torikammosta, paniikkihäiriöstä, sosiaalisten tilanteiden pelosta!3
Mulle ei kans koskaan yks kuusikymppinen pariskunta ikinä moikkaa.  Se vaimokin mulkkaa vihaisesti ja kävelee melkein päälle kun tulen esim hissistä.
 Järkyttävää käytöstä.
 Ja 4 vuotta asuttu tässä :D jotkut kivat moikkaa mutta näen niitä varsin harvoin.  Niitä tympeitä jotka ei moikkaa,  näen liian usein.  Kiusallista mutta ei voi mitään. Yks nainen on ihan mukava mutta sitä joka kerta jännittää sanoa se moi,  että jos en sanoisi,  ei sanoisi hänkään. Yks tyyppi moikkaili aluksi mutta yhtäkkiä lopetti ja katsoo aina seinille kun tulen vastaan :D
Yks nainen veti hissin oven mun nenän edestä kiinni. Ja ihan tahallaan!
Suomalaiset nyt ovat niin tuppisuita. Kaiken huippu oli, kun edes Stockmanilla vessajonossa kukaan ei vastannut tervehdykseen.