Naapurit ei tervehdi
Mun mielestä junttimaista. Suurin osa on ystävällisiä, pari sanaa vaihdetaan tai vähintään moikataan. Keski-ikäinen miespari on ku myrkyn nielly. Aion vastaisuudessa moikata entistä iloisemmin!
Kommentit (32)
Moikkaatko kadulla jokaista vastaantulijaa myös?
Samaa ihmettelen, vuosi toisensa jälkeen. No, ihan tonttinaapurit kyllä tervehtii, mutta heti kun yksikin talo välissä (postimerkin kokoisilla tonteilla), niin ei muka olla tuntevinaan. Ja siis sellaista sivistyneempää väkeä ollaan olevinaan (esim. valtion korkea virkamies, päällikötason heppuli ja rehtori). Itse olen aivan ystävällinen, huomaavainen naapuri, joka lapsuudessaan tottui tervehtimään kaikkia samalla kadulla asuvia, joten siksi tämä vähän tökkii. En tungettele tai häiritse naapureita mitenkään, mutta jos kadulla satutaan vastakkain, kuuluu mielestäni yleissivistykseen vastata toisen tervehdykseen, eikä vain mulkata.
Miksi pitäisi tervehtiä vain siksi että yhdistävä tekijä on asuminen samalla kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tervehtiä vain siksi että yhdistävä tekijä on asuminen samalla kadulla?
Koska se on hyvää käytöstä. Mutta sinulle taitaa olla turha tätä selittää...
Ja vielä jotenkin niin noloa, kun hän (naapuri) yrittää tyylikkäästi hoitaa tilanteen, esim. kaivamalla nopeasti puhelimen taskustaan tms. oheistoimintaa välttääkseen tervehtimisen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä jotenkin niin noloa, kun hän (naapuri) yrittää tyylikkäästi hoitaa tilanteen, esim. kaivamalla nopeasti puhelimen taskustaan tms. oheistoimintaa välttääkseen tervehtimisen. Ap
Joko mittasit sormuksen koon?
Meillä tervehditään en aina jaksaisi edes moikata, mutta hyvä tapa.
Taas pakkkomielteeseen asti sosiaalinen tekee numeron siitä, kun ventovieras ei tervehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on hyvää käytöstä. Mutta sinulle taitaa olla turha tätä selittää...
Olenkin elänyt ajassa, jossa ei enää hyvät tavat päde. Olen saanut itse keksimämme ideologian mukaisen vapaan kasvatuksen, jossa yksilö saa tehdä ihan omia valintoja, arvioita ja päätöksiä.
Kuinka isosta naapurustosta puhut? Kerrostalon samassa rapussa kyllä tervedin, mutta naapurirappujen asukkaita en varmaan kaikkia edes tunnista. Toki jos esim. roskikselle satutaan samaan aikaan niin sitten moikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas pakkkomielteeseen asti sosiaalinen tekee numeron siitä, kun ventovieras ei tervehdi.
No, kun se kuuluu hyviin tapoihin...tätä hoetaan, mutta mitään kunnon perusteluja ei koskaan esitetä miksi pitäisi käyttäytyä aina tismalleen oikein niin kuin jossain oppaissa sanotaan sinun mallisi mukaan.
Sinä et tapoiseni kiinnosta minua, joten pidä turpasi kiinni ja anna mun olla sellainen kun olen.
Olen huomannut että parikymppiset/kolmikymppiset naiset tervehtii paljon harvemmin minua kuin muut.
Enpä jaksa enää tehdä aloitetta tervehdykseen heidän kohdalla.
Lienee aika selvää että tuollaiset naiset eivät tee aloitetta myöskään seurusteluasioissa.
M29
Sitä se on junttien Suomessa!
Täällä Ransakassa ihmiset ovat niin paljon sosiaalisempia ja avoimempia, annetaan poskisuudelmia kassajonoissa, puhutaan vierustoverille filosofiaa ruuhkabussissa, halataan vastaantulijaa kadulla etc.
Muistinhan mainita että asun ulkomailla!?
" Keski-ikäinen miespari" - no se selittääkin kaiken. Peräaukko soikeana siitä jatkuvasta rassaamisesta ja pidätyskyky menny. Yritä siinä sitte moikkailla :D
Meillä on osa naapureista sellaisia, että kun heitä tervehtii niin tuijottaa vain silmät suurina eikä sano mitään. Tämä ärsyttää minua niin paljon että joskus ei jaksaisi moikata ketään! Yleensä niitä tulee moikattua joita näkee usein.
Ei muakaan kiinnostais aina moikata niitä kyrpänaamoja, mutta en myöskään halua antaa itsestäni sivistymätöntä ja moukkamaista kuvaa. Kuuluu oikeasti hyviin tapoihin. Ap
Suomessa yhteiselon pelisäännöt ovat monelta hukassa. Huippua on se, että jotkut eivät tervehdi edes samassa rapussa asuvia.
Itse asun mukavassa talossa. Kaikkia moikataan, odotetaan hissiin, jutellaan muutama sana jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yhteiselon pelisäännöt ovat monelta hukassa. Huippua on se, että jotkut eivät tervehdi edes samassa rapussa asuvia.
Itse asun mukavassa talossa. Kaikkia moikataan, odotetaan hissiin, jutellaan muutama sana jne.
En mäkään tunne/tunnista/eikä edes kiinnosta naapurirappujen tyypit. Nää sattuu asumaan samassa rapussa ja suhteellisen usein törmätään. No mut, mä jatkan tervehtimistä. Iloisesti ja kuuluvasti.
Aika yleistä, ja moukkamaista, ilmenee myöskin työpaikoilla. Kannattaa itse moikata, ja olla iloinen ilme naamataulussa, moikkaamattomuus kertoo jostakin.