Miten olet valmistautunut sotaan
Itse tein juuri listan asioista, joita pakkaisimme mukaan lähtiessämme autollamme kohti muita maita heti, kun tilanne alkaa näyttää kyllin huolestuttavalta. Henkilöautoon ei tietenkään pakata kuin tärkeimmät. Meidän listaan kuuluu esim. teltta, makuupussit, vaatteita, ensiapupakkaus, tärkeimmät muistot, vähän kuivamuonaa, hygieniatarvikkeita...
Muistan, että isoäitini aikoinaan varastoi kahvia sodan varalle. Silloin pidin häntä pöljänä.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen välittömästi suomesta tuttuni luo Euroopan ulkopuolelle, mitään aikomusta ei olisi mennä armeijaan puolustamaan Suomea. En näe itsenäisyyttä niin tärkeänä, että olisin valmis jopa kuolemaan, enkä muutenkaan näe, että kenenkään olisi sodittava itse aiheuttamatonta sotaa. Näin olen ajatellut jo vuosikausia. Eu:sta tulee lainsäädännöstä jo nyt noi 80%, onko se erityistä itsenäisyyttä.
Kysy vaikka virolaisilta, voiko EU:ta verrata venäläismiehitykseen. Heillä on kokemusta molemmista. Tässä sen näkee, missä pumpulissa täällä on saatu elää.
Kysy unkarilaisilta haluavatko he pakolaisia vai ei
Muuta sinä maanpetturi Venäjälle. Kukaan ei estä, pääset omaan onnelaasi. Ei tarvitse täällä itkeä pakolaisista.
Ei lopu ruoka, tulitikut eikä kynttilät tai patterit.
Kivitavarapata kestää avotultakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt paljon lääkkeitä ja viinaa itsemurhaa varten. En todellakaan jää elämään sota-aikaa läpi, vaan tapan itseni heti kun sotatila julistetaan päälle.
Tapa pari vihollista ensin? Koko maailma tuhoutuu yhden Putinin takia, jos kaikki ajattelevat niinkuin sinä.
En ala todellakaan tappamaan ketään ja tuskin näin parikymppisenä tyttönä edes onnistuisin.
Olen hankkimassa muutaman divisioonan suuruista yksityisarmeijaa ja riittävästi ytin aseita soan varallen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen välittömästi suomesta tuttuni luo Euroopan ulkopuolelle, mitään aikomusta ei olisi mennä armeijaan puolustamaan Suomea. En näe itsenäisyyttä niin tärkeänä, että olisin valmis jopa kuolemaan, enkä muutenkaan näe, että kenenkään olisi sodittava itse aiheuttamatonta sotaa. Näin olen ajatellut jo vuosikausia. Eu:sta tulee lainsäädännöstä jo nyt noi 80%, onko se erityistä itsenäisyyttä.
Kysy vaikka virolaisilta, voiko EU:ta verrata venäläismiehitykseen. Heillä on kokemusta molemmista. Tässä sen näkee, missä pumpulissa täällä on saatu elää.
Kysy unkarilaisilta haluavatko he pakolaisia vai ei
Muuta sinä maanpetturi Venäjälle. Kukaan ei estä, pääset omaan onnelaasi. Ei tarvitse täällä itkeä pakolaisista.
Sug du blatteälskare negerkuk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt paljon lääkkeitä ja viinaa itsemurhaa varten. En todellakaan jää elämään sota-aikaa läpi, vaan tapan itseni heti kun sotatila julistetaan päälle.
Tapa pari vihollista ensin? Koko maailma tuhoutuu yhden Putinin takia, jos kaikki ajattelevat niinkuin sinä.
En ala todellakaan tappamaan ketään ja tuskin näin parikymppisenä tyttönä edes onnistuisin.
Ampuma-aseet ovat siinä mielessä tasa-arvoisia että pieni hento nainen voi helposti hoidella suurikokoisenkin vallankumousta yrittävän miehen.
Koko perheen passit aina voimassa. Rahaa jemmassa, en kerro missä. Ja riittävän kauas lähtisimme, muutama paikka tiedossa, jossa todennäköisimmin saisi olla rauhassa. Voimme lähteä lähivuosina muutenkin. Lähdön tulee tietysti tapahtua jo hyvissä ajoin, heti kun tilanne alkaa vähänkään kiristyä.
Lähden heti Ruotsiin ja edelleen NATO-maahan Norjaan
kun putinin hännystelijät ja putinin paikallisosasto
eli suomen keskustapuolue alkaa öykkäröimään.
Vierailija kirjoitti:
Asun Australiassa.
http://www.ts.fi/viihde/1074143572/Australian+armeijassa+ilmaiset+kaune…
Vierailija kirjoitti:
Itse tein juuri listan asioista, joita pakkaisimme mukaan lähtiessämme autollamme kohti muita maita heti, kun tilanne alkaa näyttää kyllin huolestuttavalta. Henkilöautoon ei tietenkään pakata kuin tärkeimmät. Meidän listaan kuuluu esim. teltta, makuupussit, vaatteita, ensiapupakkaus, tärkeimmät muistot, vähän kuivamuonaa, hygieniatarvikkeita...
Muistan, että isoäitini aikoinaan varastoi kahvia sodan varalle. Silloin pidin häntä pöljänä.
Rajakkien puheesta olen ymmärtänyt, että todellinen pakolainen ei omista mitään, vaan kulkee nälissään niissä vaatteissa mitä on armosta päälleen saanut. Lisäksi kaikki kynnellekykenevät jäävät ensin sotimaan vihollista vastaan. Tämän jälkeen oikea pakolainen menee siihen maahan, jossa ei ole välittömän uhan alaisena, on kiitollinen kaikesta avusta, opettelee maan kielen ja tavat ja elää nöyrästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajakkien puheesta olen ymmärtänyt, että todellinen pakolainen ei omista mitään, vaan kulkee nälissään niissä vaatteissa mitä on armosta päälleen saanut. Lisäksi kaikki kynnellekykenevät jäävät ensin sotimaan vihollista vastaan. Tämän jälkeen oikea pakolainen menee siihen maahan, jossa ei ole välittömän uhan alaisena, on kiitollinen kaikesta avusta, opettelee maan kielen ja tavat ja elää nöyrästi.
En oo tuo alkuperäinen kirjoittaja, enkä mikään rajakki. Mutta jos joudun joskus pakolaiseksi lähtemään, niin en todellakaan odota, että vastaanottava maa mua elättää. Toivon, että antavat katon pään päälle alkuvaiheessa ja että jostain saa neuvoja, miten maassa toimitaan. Muuten ajattelen olevani vastuussa itsestäni ja toimeentulostani.
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta on, että tällä palstalla lähes kaikki suunnittelevat pakenevansa sotaa.
Sehän on mahdotonta. Rajathan laitetaan ensimmäiseksi kiinni. Eihän ole Suomen kannalta hyvä, että toimintakuntoisimmat pakenevat. Kotirintama on pidettävä pystyssä puhumattakaan sotimaan joutuvista.
(Ja minne edes paettaisiin. Jos täällä on sota, se on kaikkialla.)
Miksi jäisin tänne. En omista täällä tehtaita tai maatiloja. Muiden omaisuuden puolesta en halua kärsiä ja kuolla. Asunnon ja mökin saavat valtaajat pitää. Sellaiset voin hankkia muualta. Osaamiseni ja ammattitaitoni vien mukanani ja sen verran rahaa että pääsen muualla uuteen alkuun. Maailmassa samanlaista lääniä riittää.
Mukana ollaan.