Miten olet valmistautunut sotaan
Itse tein juuri listan asioista, joita pakkaisimme mukaan lähtiessämme autollamme kohti muita maita heti, kun tilanne alkaa näyttää kyllin huolestuttavalta. Henkilöautoon ei tietenkään pakata kuin tärkeimmät. Meidän listaan kuuluu esim. teltta, makuupussit, vaatteita, ensiapupakkaus, tärkeimmät muistot, vähän kuivamuonaa, hygieniatarvikkeita...
Muistan, että isoäitini aikoinaan varastoi kahvia sodan varalle. Silloin pidin häntä pöljänä.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hankkinut miehen, joka on armeija-aktiivi (vaikkakin reservin sellainen, mutta vähintään joka toinen kuukaus juoksee "kertaamassa") ja se on siittänyt mulle neljä poikaa, jotka on pienestä pitäen pelanneet sotapelejä. Yks niistä on käynyt armeijansa, toinen on just sissikoulutuksessa. Jos tästä panostuksesta ei oo hyötyä, ni sit on viimenen henkivakuutus, eli rajat auki tonne Taivaaseen päin. Sit jos täällä napsahtaa.
Mummolta kuoli kolme veljeä sodassa, ikänsä näitä muisteli. Ehkä kannattais omat pojat kasvattaa ennemmin vaikka totaalikieltäytyjiksi?
Ilman noita kuolleita veljiä Suomen keskipalkka olisi nyt 950 €/kk, puolet asukkaista venäläisiä ja joka paikka täynnä ankeita neuvostotaloja. Venäläiset tulevat Suomeen vain kuolleen ruumiini yli.
Onneksi uussuomalaiset tulevat ilmaiseksi ja menevät terveyskeskusjonoissa ohitsesi, kenties suoraan yksityiselle saaden elinikäisen elätyksen. Tämä siitä huolimatta että tulevat 10 turvallisen EU-maan kautta ilman papereita
Suomesta tulee tätä nykyä uusi savanni savimajoineen ja vuohipaimenten luvattu maa.
Uussuomalaiset eivät edelleenkään ole miehittäjiä, ja edelleen Suomi on selvästi parempi paikka kuin Venäjä. Tulette edelleen kuolleen ruumiini yli tänne.
Kysymys kuuluu, onko Venäjä parempi kuin Afrikan savanni vuohipaimenineen ja savimajoineen? Siinä nykypolitiikalla Suomen tulevaisuuden vaihtoehdot.
Ja kyllä, kun tänne tulee/on tullut kymmeniä tuhansia taistelukoulutus/päänleikkauskuvissa elvistelevää iphone-porukkaa, niin he ovat miehittäjiä.
Tällainen on juuri vihollisen tapa yrittää lannistaa taistelutahtoa. Ennen vanhaan levitettiin lentokoneista lehtisiä, nyt se tapahtuu näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hankkinut miehen, joka on armeija-aktiivi (vaikkakin reservin sellainen, mutta vähintään joka toinen kuukaus juoksee "kertaamassa") ja se on siittänyt mulle neljä poikaa, jotka on pienestä pitäen pelanneet sotapelejä. Yks niistä on käynyt armeijansa, toinen on just sissikoulutuksessa. Jos tästä panostuksesta ei oo hyötyä, ni sit on viimenen henkivakuutus, eli rajat auki tonne Taivaaseen päin. Sit jos täällä napsahtaa.
Mummolta kuoli kolme veljeä sodassa, ikänsä näitä muisteli. Ehkä kannattais omat pojat kasvattaa ennemmin vaikka totaalikieltäytyjiksi?
Ilman noita kuolleita veljiä Suomen keskipalkka olisi nyt 950 €/kk, puolet asukkaista venäläisiä ja joka paikka täynnä ankeita neuvostotaloja. Venäläiset tulevat Suomeen vain kuolleen ruumiini yli.
Luulenpa että mummo olisi mieluummin säilyttänyt veljensä kuin elintasonsa.
Tuohon ei sisälly pelkkä elintaso, vaan paljon muuta. Esimerkiksi kadulla partioisi venäläisiä sotilaita, jotka saattaisivat hakata mummon naamakertoimen perusteella, eikä ketään ole auttamassa. Kotiin palatessa voisi olla, että koti on takavarikoitu, tai siis sehän ei ole mummolle koskaan kuulunutkaan. Voit varmasti kuvitella vielä lisää esimerkkejä.
Höpöhöpö, sellaiset vihervassukkifantasiat sieltä
Äänestän äärioikeistoa. Voimme olla maahanmuutosta eri mieltä, mutta sekä äärioikeisto, äärivasemmisto että kaikki siltä väliltä on yhtenäisenä rintamana teitä vastaan. :)
Ollaan perheen kanssa harjoiteltu nopeaa siirtymistä talonyhtiön kellaritiloihin, missä pommisuoja sijaitsee.
Akka vaan tahtoo silläkin kertaa jäädä naapureiden kanssa suustaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sota tulee tosiaan olemaa ns. ----jakkien sota. V-jakit ja R-jakit sotivat sisällissodasa keskenään.
Silloin tuo v-jakkien osasto tulee saamaan aika pahasti köniinsä. Eivät edes heidän paapottavat pikkulemmikkinsä ole heidän puolellaan.
Ai koska R-jakit kykenevät mobilisoimaan 15 urpoa miekkariin?
Jos siirryttäisiin itse aiheeseen, kannattaako pommisuojaan ottaa mukaan ruokaa? Kannattaako asunnossa katsoa valmiiksi mitkä ruoat ottaa sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sota tulee tosiaan olemaa ns. ----jakkien sota. V-jakit ja R-jakit sotivat sisällissodasa keskenään.
Silloin tuo v-jakkien osasto tulee saamaan aika pahasti köniinsä. Eivät edes heidän paapottavat pikkulemmikkinsä ole heidän puolellaan.
R-jakkeihin lasken jokaisen joka ei ole totaalisen V-jakki (suvaitsevainen v-jakki)
Mielenkiintoista jos sinun mielestäsi niitä r-jakkeja on 15 kpl. niin miksi heitä vastaan täytyy järjestää pilliinpuhaltelu keppihevostelu kekkereitä?
Surullista tämä russofobia mikä palstalla jyllää.
Venäläiset ovat ortodoksikristittyjä joilla on mahtava kulttuuriperintö. Heitäkö minun pitäisi sotatilanteessa tähtäillä aseella tämän jumalanhylänneen paskayhteiskunnan univormussa, illujen ja vapaamuurarieliitin tykinruokana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se onkin silloin vain muutama luunsiru joissa joku karrelle palanut lihasuikale enää kiinni ja loput pelkkää tuhkaa jo valmiiksi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajakkien motto "sisällissodassa" (siis täysin epäonnistuneessa kapinassa): yksi valeprofiili vastaa 10 Suomen Tasavallan koulutettua taistelijaa:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäinen mielenosoittajamäärä kertoo lähinnä siitä että r-jakeista vain osalla on aikaa. Suuri enemmistö on töissä tuohon aikaan. V-jakkien kohdalla tilanne on päinvastoin, enemmistön ollessa yhteiskunnan elättämiä kattoon sylkijöitä.
Petrus kirjoitti:
Venäläiset ovat ortodoksikristittyjä joilla on mahtava kulttuuriperintö. Heitäkö minun pitäisi sotatilanteessa tähtäillä aseella tämän jumalanhylänneen paskayhteiskunnan univormussa, illujen ja vapaamuurarieliitin tykinruokana?
Kyllä pitäisi.Venäläiset ovat epärehellisiä maaorjien perillisiä joilta puuttuu kokonaan kyky ylläpitää niitä loistoaikoina luotuja monumentteja.
Petrus kirjoitti:
Tähtään puolestasi ja ammun tasan niin monta venäläistä kuin on tarpeen.
Mihin vitun sotaan? En mitenkään.
Ap on siis yli kahdeksankymppinen, kun muistaa isoäitinsä pakkaamassa kahvia ja pitäneensä sitä pöljänä sodanvaralta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että mummo olisi mieluummin säilyttänyt veljensä kuin elintasonsa.
Tuohon ei sisälly pelkkä elintaso, vaan paljon muuta. Esimerkiksi kadulla partioisi venäläisiä sotilaita, jotka saattaisivat hakata mummon naamakertoimen perusteella, eikä ketään ole auttamassa. Kotiin palatessa voisi olla, että koti on takavarikoitu, tai siis sehän ei ole mummolle koskaan kuulunutkaan. Voit varmasti kuvitella vielä lisää esimerkkejä, Putin-trolli hyvä.
Mikä siinä on että tällä palstalla eri mieltä olevia on pakko aina alkaa nimittelemään? Mitä hyvää tuo putin-kommentti mielestäsi tuo keskusteluun?
Lähdin Kiinaan puoleksi vuodeksi opiskelemaan kieltä ja kulttuuria. Opiskelen myös venäjää.
En ole tehnyt varsinaista pakkauslistaa tai luopunut valmiiksi omaisuudestani, mutta olen tehnyt mielessäni sovun sen kanssa, että jos lähtö koittaa niin olalle nousee vain rinkka ja siellä välttämättömin, muu jää taakse, ehkä lopullisesti, enkä itke perään. Se on vain tavaraa. Kuullostaa mitättömältä ja itsestäänselvältä seikalta, mutta omassa kodissa on loppujenlopuksi niin valtavasti tunnearvoltaan korvaamatonta materiaa, että kiusaus haalia sitä painoksi rinkan pohjalle olisi varmasti suuri.
Eipä oikeastaan kummempaa. Lähinnä vastaavaa henkistä valmistautumista: olen ihminen jolla pysyy kyllä pää kylmänä paineen alla, mutta se on vielä helpompaa jos on etukäteen miettynyt mahdollisia skenaarioita ja järkevimpiä mahdollisia ratkaisuja niihin. En ole menettänyt yöuniani kolmatta maailmansotaa pohtien, mutta realisti on hyvä olla. Samoin kuin olen miettinyt mitä iltatähtisisarusteni ja perheyrityksen suhteen olisi parasta tehdä jos vanhempamme kuolisivat äkillisesi, vaikka se ei ole asia jota pelkään tai pohdin jatkuvasti. Kriisin kohdatessa olisi sitten helpompi tarttua toimeen ja toimia järkevästi.
Bonarina vielä se, että aviomiesehdokkaalla on sekä eurooppalaisen että etelä-amerikkalaisen maan sekä USA:n kansalaisuudet. Vaikkei häntä varsinaisesti näillä kriteereillä tai muutenkaan sotaanvalmistautumismielessä seulottu, on moinen pino passeja ehdottomasti plussa nykypäivänä.
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäinen mielenosoittajamäärä kertoo lähinnä siitä että r-jakeista vain osalla on aikaa. Suuri enemmistö on töissä tuohon aikaan. V-jakkien kohdalla tilanne on päinvastoin, enemmistön ollessa yhteiskunnan elättämiä kattoon sylkijöitä.
:D usko vaan tuohon puppuun. Katsele sitten ympärillesi kun olet toteuttamassa aseellista vallankumousta, katsele ympärillesi ja laske montako toveria näet. Katso sitten kuinka moni isänmaallinen suomalainen on vastassasi ja seisoo Tasavallan Presidentin joukoissa. Siinä vaiheessa sinulla on silmänräpäys aikaa muistella epäonnistunutta elämääsi ja todeta että nyt tuli mokattua pahan kerran. Hyvästi kurja maanpetturi!
Vierailija kirjoitti:
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D usko vaan tuohon puppuun. Katsele sitten ympärillesi kun olet toteuttamassa aseellista vallankumousta, katsele ympärillesi ja laske montako toveria näet. Katso sitten kuinka moni isänmaallinen suomalainen on vastassasi ja seisoo Tasavallan Presidentin joukoissa. Siinä vaiheessa sinulla on silmänräpäys aikaa muistella epäonnistunutta elämääsi ja todeta että nyt tuli mokattua pahan kerran. Hyvästi kurja maanpetturi!
Ei r-jakkien tarvitse alkaa toteuttamaan mitään. Suvaitsevaiset Jakit sortuvat itse omaan paskaansa.
Riittää kun muistaa että, jos näkee vihollisensa tekevän jotain typerää, ei pidä puuttua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein juuri listan asioista, joita pakkaisimme mukaan lähtiessämme autollamme kohti muita maita heti, kun tilanne alkaa näyttää kyllin huolestuttavalta. Henkilöautoon ei tietenkään pakata kuin tärkeimmät. Meidän listaan kuuluu esim. teltta, makuupussit, vaatteita, ensiapupakkaus, tärkeimmät muistot, vähän kuivamuonaa, hygieniatarvikkeita...
Muistan, että isoäitini aikoinaan varastoi kahvia sodan varalle. Silloin pidin häntä pöljänä.
Saattaa olla aika hankalaa lähteä maasta kun sotatila on päällä....
Mitä se auttaisi sotatilanteessa? Viime sodissa aseistakieltäytyjät ammuttiin rintamakarkureina.