Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet valmistautunut sotaan

Vierailija
11.10.2016 |

Itse tein juuri listan asioista, joita pakkaisimme mukaan lähtiessämme autollamme kohti muita maita heti, kun tilanne alkaa näyttää kyllin huolestuttavalta. Henkilöautoon ei tietenkään pakata kuin tärkeimmät. Meidän listaan kuuluu esim. teltta, makuupussit, vaatteita, ensiapupakkaus, tärkeimmät muistot, vähän kuivamuonaa, hygieniatarvikkeita...

Muistan, että isoäitini aikoinaan varastoi kahvia sodan varalle. Silloin pidin häntä pöljänä.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti siellä Ulkomaassa ei ole Rajat kiinni -porukkaa ;-)

On täällä, enemmän kuin Suomessa, mutta eivät he länsimaalaisia työtä tekeviä vastusta. Että älä sinä huoli :)

Niin että työpaikkakin on jo siellä rauhallisessa ja turvallisessa Ulkomaassa?

Tämän ketjun paras anti on, että se osoittaa kuinka moni rajojen sulkemista vaativa suunnittelee itse pakenevansa sotaa. Kiitos tästä!

Vierailija
22/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Kykenisivätköhän nämä rajat kiinni -huutelijat mitenkään sellaiseen mielikuvitusleikkiin, että olisivatkin itse samassa tilanteessa joskus. Todella kiinnostaa, kuinka moni niistä huutelijoista ei jäisikään puolustamaan rakasta isänmaataan vaan poikkisivatkin pakoon heti tilanteen tullen.

Ap

Sinähän jo aloituksessa kerroit, että juuri sinä olet pötkimässä pakoon heti tilanteen tullen.

Katsos vaan, aivan totta! ...mutta en olekaan rajat kiinni -huutelija.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varautunut siihen ja tulen perustamaan kilpailevan Grönlanti Ensin -liikkeen ja reissaan kavereiden kanssa ympäri Grönlantia julistamassa inuiittien oikeuksia. Lisäksi yksi kavereista ryhtyy julkaisemaan "Mitä hylkeen peppua"-verkkojulkaisua missä haukumme Grönlannin valtamediaa ja kilpailevaa rajakiii-kerhoa.

Vierailija
24/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Kykenisivätköhän nämä rajat kiinni -huutelijat mitenkään sellaiseen mielikuvitusleikkiin, että olisivatkin itse samassa tilanteessa joskus. Todella kiinnostaa, kuinka moni niistä huutelijoista ei jäisikään puolustamaan rakasta isänmaataan vaan poikkisivatkin pakoon heti tilanteen tullen.

Ap

Katso ympärillesi. Puolustaisitko sinä hengelläsi täällä asuvaa porukkaa?

En minäkään.

Vierailija
25/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tietyt kamat ja lapseni mukaan ja ajan meidän mökille. Sinne ei kukaan eksy.

Vierailija
26/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Ap

En minäkään.

Juuri siksi teinkin aloituksessani mainitsemani listan.

Ap

Vierailija
27/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen informoinnut Espanjan kansalliskaartissa toimivaa yhdyshenkilöäni ja kapinan sattuessa he iskevät vihollisen päämajaan.

Vierailija
28/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi sotavouhko. Eipä noita ole vähään aikaa palstoilla näkynytkään.

Vierailija
29/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt armeijan. Toivottavasti sota ei syty ennen marraskuun toista viikkoa, jolloin en enää ole Suomessa.

Vierailija
30/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätköhän lentokoneet kulje vaikka levottomuudet alkaisivatkin. Rahoja voi säilyttää bitcoineina jolloin ne saa helposti rajan yli.

Huonosti lentävät, sillä venäjämieliset ampuvat ne yleensä alas.

Vierailija
31/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein juuri listan asioista, joita pakkaisimme mukaan lähtiessämme autollamme kohti muita maita heti, kun tilanne alkaa näyttää kyllin huolestuttavalta. Henkilöautoon ei tietenkään pakata kuin tärkeimmät. Meidän listaan kuuluu esim. teltta, makuupussit, vaatteita, ensiapupakkaus, tärkeimmät muistot, vähän kuivamuonaa, hygieniatarvikkeita...

Muistan, että isoäitini aikoinaan varastoi kahvia sodan varalle. Silloin pidin häntä pöljänä.

Muutin pois Suomesta jo ennaltaehkäisevästi. Jos uuteen asuinmaahan syttyy sota niin palaan sitten Suomeen kun on toi passikin.

Vierailija
32/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Ap

En minäkään.

Mielummin venäjä kuin afrikka.

Vierailija
33/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi sotavouhko. Eipä noita ole vähään aikaa palstoilla näkynytkään.

Mä ainakin otin tämän huumoriketjuna, kuten vissiin suurin osa muistakin.

(Ei ap)

Vierailija
34/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Ap

Avainsana tuossa on RAKASTA. Jos se isänmaa näyttää sinulle keskisormeaan koko sinun elämäsi ajan, niin mitä luulet mitä ihmiset tekevät?

Onneksi Venäjä ei ole aggressiivinen meille. Se Krimin juttukin oli enemmän sellainen slaavikansojen perheriita johon EU ja länsi typeryyttään ja nato-kouhotuksessaan sekaantui, pilaten idänkauppamme.

Vierailija
35/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus kirjoitti:

Loikkaan ensimmäisen tilaisuuden tullen Venäjän puolelle.

Mikä estää nyt?

Vierailija
36/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Ap

Avainsana tuossa on RAKASTA. Jos se isänmaa näyttää sinulle keskisormeaan koko sinun elämäsi ajan, niin mitä luulet mitä ihmiset tekevät?.

Sitä mitä pakolaiset nyt tekevät, kun Suomeen tulevat.

37/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin ulkomaille Krimin valtauksen jälkeen. Jos venäläiset tulevat rajan yli, olen täällä Suomen viranomaisten tavoittamattomissa enkä varmasti tule puolustamaan kiittämättömiä suomalaisia.

Teit ihan oikein !

Ei me täällä Suomessa tarvita ketään sinunlaisia rääpäleitä.

Tiellä ja vastukkeena kaikki noin ajattelevat täällä olisi.

Vierailija
38/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan noiden "en halua puolustaa Suomea"-kirjoittajien olevan Putinin trolleja. Informaatiosota on kiivasta parhaillaan ja heillä on paljon ihan kokopäiväisesti palkattua väkeä, joiden työ on kirjoitella nettipalstoilla ja levittää sopivaa propagandaa, tässä tapauksessa murentaa suomalaisten maanpuolustusintoa.

Samoinhan kaikissa sodissa on ennen nettiä levitelty lentokoneista vihollisen puolelle lentolehtisiä, joilla on yritetty murtaa heidän henkistä selkärankaansa.

Tosiasiassa suomalaiset ovat erittäin isänmaallisia ja maanpuolustusta arvostetaan meillä korkealle.

Vierailija
39/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankki täynnä.

Vierailija
40/158 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jää puolustamaan poliittisen eliitin velkaunionia tai sairasta mamupolitiikkaa

Tämä on niin hyvin kiteytetty. Sinä puit sen sanoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan