Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistuslääkkeet

Vierailija
10.10.2016 |

Te ahdistuksesta kärsivät, mitä lääkkeitä olette syöneet ja millaisia kokemuksia teillä on? Olen itse aika lääkevastainen ja karttanut lääkkeiden syömistä viimeiseen asti, mutta tällä hetkellä tuntuu ettei ole muita vaihtoehtoja. Terapiaan ei ole juuri nyt mahdollisuutta ja mitkään liikunnat yms eivät tähän auta. Ahdistaa välillä niin paljon, että en kestä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxia käytän silloin tällöin, niin ahdistukseen kuin nukahtamista helpottamaan. Yleensä kärsin ahdistusoireista sitkeästi ja itserankaisutyyliin ennen kuin muistan että ai niin, mullahan on juuri tähän määrätty lääke kaapissa.

Välillä tuntuu ikävältä tukeutua lääkkeeseen (mahdollisesti loppuelämän), mutta kun en voi muuttaa olosuhteita ja elämäntilannetta jotka tämän masennuksen ja ahdistuksen pitkälti aiheuttavat enkä voi itseäni tuhotakaan, niin minkäs teet. Ainakin olo helpottuu. Lääkitykselleni on selvät perusteet ja koen hyötyväni.

Vierailija
22/36 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
24/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi up?

Vierailija
25/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seronil, tarvittaessa Propral, Xanor. Toinen vuosi psykoterapiassa, josta paljon apua.

Niin ja dg GAD

Vierailija
26/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole levozinin voittanutta. Otan tarvittaessa, jos ahdistus puskee raivolla. Haittana tosin, että tuntuvan vaikutuksen alkamiseen menee muutama tunti.

Vierailija
27/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille! Aiemmin jäi mainitsematta, että mulla on Oxamineihin resepti, määrätty alunperin esiintymisjännitykseen. Ovat olleet satunnaiskäytössä jo useita vuosia, mutta vain yksittäistilanteisiin ja yksi paketti on aina kestänyt ikuisuuden ennen kuin on tarvinnut uusia. Nyt tosin olen viime aikoina ottanut niitä normaalia useammin. Lääkärille odottelen parhaillaan aikaa, että voisin päästä keskustelemaan tilanteesta.

Olen myös miettinyt sitä, voiko hormonaalinen ehkäisy entisestään pahentaa oireita. Olen siis loppukesällä aloittanut e-pillerit ja jotenkin tuntuu, että ainakin itkuherkkyys on lisääntynyt. Kokonaan en voi pillereitä syyttää missään nimessä, koska näitä oireita on ollut jo paljon aiemmin, mutta olen miettinyt voiko jo ennestään reagointiherkkä mieliala pahentua pillereistä. Asiaani ei oikein ole tunnuttu ottavan tosissaan kun olen huoleni ilmaissut terveydenhuollossa, halutaan vaan kokeilla eri pillerimerkkejä ja vedotaan siihen, että keholla kestää useamman kuukauden tottua hormoneihin.   -Ap

Vierailija
28/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ovat joissain tapauksissa ihan perusteltuja, jos ihan oikeasti on niin että huono olo haittaa normaalia elämää eikä sillä hetkellä ole mahdollisuutta käsitellä asioita esimerkiksi terapiassa. Ja vaikka olisikin, niin silti lääkkeitä vaaditaan joskus kainalosauvaksi, jotta jaksaa sitä terapiaprosessia tarpoa eteenpäin. Vaikka itsekin olen melko kriittinen mielialalääkitysten suhteen ja mielestäni niitä ei kannata popsia ihan heppoisin perustein, niin ei myöskään ole minusta mitään järkeä kärvistellä ja kärsiä kohtuuttomasti, jos kerran apua on kuitenkin tarjolla. Ahdistuksen tai masennuksen kanssa eläminen voi olla sen verran lamattavaa ja tuskaista, että ei sellaisen pidä antaa pilata elämää jos on mahdollista kokeilla apukeinoja.

Vierailija
29/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cymbalta ollu käytössä 3 vuotta ja ok on menny. Olisin varmaan keskeyttänyt opiskelut ilman lääkkeitä.

Vierailija
30/36 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ahdistuneisuushäiriö

- Keskivaikea/vaikea masennus

- Pakko-oireinen häiriö

- Paniikkihäiriö

Perimmäinen aiheuttaja rakastamattomat vanhemmat ja kylmä lapsuus.

--> Citalopram 40mg x1, tarv Propral 40mg x1

--> Kognitiivinen psykoterapia 1. vuosi menossa

Itsemurha-ajatuksista on päästy tilanteeseen jossa ymmärrän mennyttä ja nykyisyyttä ja pystyn elämään välillä jopa viikon putkeen lähes oireetonta, hyvää elämää. Terapeuttini ja psykiatrini ymmärtävät minua täysin, myös lähipiiri tukee.

Terv Mimmi 27v

Vierailija
31/36 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa jos toimintakyky on todella vaarassa, lääkkeet ovat ihan perusteltuja. En ymmärrä miksi mielen sairaus on tässä eri asia kuin fyysinen sairaus. Eihän jalkansa katkaisseen henkilönkään ajatella porskuttavan eteenpäin ilman kipulääkitystä.

Vierailija
32/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä oikea ahdistuslääkeviidakko. Vaikea tietää, mikä itselle passaisi. Mitä uskaltaa edes kokeilla.

Vierailija
33/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duloxetine 60mg, toimii todella hyvin minulle!

Vierailija
34/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paha unettomuus. Mutta myös ahdistaa usein. Otin juuri tänään opamoxin siihen kun oli pakko. Vaikka ne onkin unettomuuteen määrätty. Ei sille voi mitään kun ahdistaa. Paljon on ahdistavia asioita elämässä. Ei ole tukea. Onneksi lapset voivat hyvin, ovat omillaan jo.

Vierailija
35/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille! Aiemmin jäi mainitsematta, että mulla on Oxamineihin resepti, määrätty alunperin esiintymisjännitykseen. Ovat olleet satunnaiskäytössä jo useita vuosia, mutta vain yksittäistilanteisiin ja yksi paketti on aina kestänyt ikuisuuden ennen kuin on tarvinnut uusia. Nyt tosin olen viime aikoina ottanut niitä normaalia useammin. Lääkärille odottelen parhaillaan aikaa, että voisin päästä keskustelemaan tilanteesta.

Olen myös miettinyt sitä, voiko hormonaalinen ehkäisy entisestään pahentaa oireita. Olen siis loppukesällä aloittanut e-pillerit ja jotenkin tuntuu, että ainakin itkuherkkyys on lisääntynyt. Kokonaan en voi pillereitä syyttää missään nimessä, koska näitä oireita on ollut jo paljon aiemmin, mutta olen miettinyt voiko jo ennestään reagointiherkkä mieliala pahentua pillereistä. Asiaani ei oikein ole tunnuttu ottavan tosissaan kun olen huoleni ilmaissut terveydenhuollossa, halutaan vaan kokeilla eri pillerimerkkejä ja vedotaan siihen, että keholla kestää useamman kuukauden tottua hormoneihin.   -Ap

Ei herranjestas! Mulla on PCOS ja toisin kuin normaalin hormonitoiminnan omaavilla e-pilleri pitää ahdistuksen, masennuksen ja fyysiset oireet kurissa mutta siis totta hitossa ne vaikuttaa mielialaa huonontavasti suurimmalla osalla. Siis miten voidaan tällaista asiaa vähätellä 2022, huhhuh... Kyllä mä nyt oikeasti sanoisin että heivaa ne pillerit, ja ikinä ennen en ole päsmäröinyt kenenkään lääkitysasioita näin mutta nyt on kyllä pakko.

Vierailija
36/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin useita eri mielialalääkeitä, kunnes löysin sopivan. Mulla käytössä Sertralin 150mg. Ei sivuvaikutuksia ja tehoaa hyvin ahdistuneisuuteen (kognitiivinen psykoterapia myös menossa).

Tsemppiä aloittajalle!