Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Metropolia lähettää ihan varmasti viimeisenä, vaikka meillä onkin pari tyhjää päivää kun sote-opet olleet niitä valintasysteemejä tekemässä.
Yllättävän matalia pisterajoja!
Olen jotenkin järkyttynyt näistä pisterajojen alhaisuuksista, olin jo viime keväänä. Koe on kuitenkin melko helppo, itsellä jäi yli puoli tuntia tarkistamiseen, kun oli kunnolla lukenut esimateriaalin ja muuhan oli yläastetasoa. Saisi olla kyllä joku raja että puolet vähintään oltava oikein että pääsee pääsykokeeseen! Alle 40 pistettä tuosta kokeesta on oikeasti aika huono tulos.
Oispa tiennyt miten matalilla pääsee😂Ei olis tarvinnut lukea kuin se kuivakemateriaali kerran läpi. Lyin ainakin 10x.
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin järkyttynyt näistä pisterajojen alhaisuuksista, olin jo viime keväänä. Koe on kuitenkin melko helppo, itsellä jäi yli puoli tuntia tarkistamiseen, kun oli kunnolla lukenut esimateriaalin ja muuhan oli yläastetasoa. Saisi olla kyllä joku raja että puolet vähintään oltava oikein että pääsee pääsykokeeseen! Alle 40 pistettä tuosta kokeesta on oikeasti aika huono tulos.
Sama! Toisaalta antaa ehkä vähän osviittaa varsinaisiin pääsykokeisiin. Sain 40p enemmän kuin alin hyväksytty raja, niin varmaan saumoja niissä aineosioissa.
DIAK Pori, sosionomi. 59,8 pisteellä sai valintakoekutsun.
Ihanaa! Tuli kutsu pääsykokeisiin ja näköjään ihan turhaan jännitin. Pisterajat tosi matalat!
Osaako joku kertoa mistä löytyy tieto mitkä koulut tekee valintakoeyhteistyötä? Laureaan tuli pääsykoekutsu, mutta olen hakenut myös lapin amk:hon ja diakiin. Mietinkin että jos pisteet riittää niihin, niin täytyykö osallistua useampiin pääsykokeisiin vai meneekö kaikki yhdellä kokeella?
Minulle ei ole ainakaan tullut vielä Lapin amk:sta vaikka uskon että saan kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa mistä löytyy tieto mitkä koulut tekee valintakoeyhteistyötä? Laureaan tuli pääsykoekutsu, mutta olen hakenut myös lapin amk:hon ja diakiin. Mietinkin että jos pisteet riittää niihin, niin täytyykö osallistua useampiin pääsykokeisiin vai meneekö kaikki yhdellä kokeella?
DIAK ainakin on mukana valintakoeyhteistyössä.
Kertokaa hyvät ihmiset mistä koulusta saatte niitä kutsujanne! Ei nuo "ihanaa, kutsu tuli" -viestit meitä odottajia paljon lämmitä...
Perhana, jäin alle pisteen päähän Laurean terveydenhoitajaopintojen pääsykokeesta! Pääsen kuitenkin Tikkurilaan sairaanhoidon valintakokeeseen noiden Laurean julkaisemien pisterajojen perusteella. :) Mitään virallista kutsua ei ole vielä kuulunut.
Pisteet näköjään riittää Savoniaan sekä Laureaan. Kumpaankaan ei tosin kutsua ole tullut.. Metropolia oli tosin 1.vaihtoehtona ennen nuita, tarkoittaakohan että sinne olisi kutsua tulossa? Vai miten nämä oikeen menee
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu todella korkealta rajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu todella korkealta rajalta.
Tarkoityi varmaan omaa tulostaan, eikä rajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu todella korkealta rajalta.[/quoteo]
Se on vaan yksittäisen hakijan rajan ylittänyt pistemäärä, pisteraja on varmaan matalampi.
Turkuun tuli just hetki sitten kutsu! Itse hain sosionomiksi.
onko tamkin sosionomi monimuoto toteutuksen puolelle päässeitten pisteitä? riittääköhän 44,2 pistettä