Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Vierailija kirjoitti:
Tää ei anna jostain syystä mun vastata kommenttiin, mutta monimuodosta kyselijälle:
Monimuotokoulutus on siis sellainen toteutus joka sopii työssäkäyvälle. Lähiopetusta on joitain päiviä kuukaudessa, mutta suurin osa toteutetaan etäopiskeluna. Harjoittelujaksot yms on tietenkin ihan normaalisti, eli ei oo siis mikään sairaanhoitajaksi kirjekurssina -tyyppinen ratkaisu.
Itse en voisi päivätoteutukseen hakea, kun opintotukikuukausia ei enää ole jäljellä ja rahaa on pakko jostain saada.
Oletko uusi av:lla vai reistaileeko palsta taas? AV:lla kaiken loogisuuden vastaisesti vastaa-napilla ei pääse vastaamaan kyseiseen viestiin. Paina sitä lainaa-nappia.
Ite olen myös työssäkäyvä ja aion tehdä töitä opintojen ohellakin. Mutta teen vuorotyötä, niin päivätoteutus on parempi. On illat ja viikonloput vapaana. Uskon oppivani kuitenkin paremmin ns. normaalilla koulunkäynnillä ja läsnäololla.
Mitenköhän helppoa monimuotokoulutuksesta on vaihtaa päivälinjalle myöhemmin. Mä hain sh monimuotoon vaikka oikeasti haluan kätilöksi. Kätilö monimuotokoulutukseen ei ollut halunnut syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei anna jostain syystä mun vastata kommenttiin, mutta monimuodosta kyselijälle:
Monimuotokoulutus on siis sellainen toteutus joka sopii työssäkäyvälle. Lähiopetusta on joitain päiviä kuukaudessa, mutta suurin osa toteutetaan etäopiskeluna. Harjoittelujaksot yms on tietenkin ihan normaalisti, eli ei oo siis mikään sairaanhoitajaksi kirjekurssina -tyyppinen ratkaisu.
Itse en voisi päivätoteutukseen hakea, kun opintotukikuukausia ei enää ole jäljellä ja rahaa on pakko jostain saada.
Itse yritin hakea monimuotoon mutta en voinut kun systeemi herjasi jotain (en muista mitä). Vaaditaanko siihen jokin terveysalan muu pohjakoulutus? Eikö päiväopintoihin myönnetä uudet tuet uuden tutkinnon alkaessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tule kutsua :( meni ihan surkeasti, vaikka olin lukenut aineiston tosi hyvin sain vain puolet oikein (edelleen omasta mielestäi vastaukset oli ihan pimeitä!!) matikasta tuli tosi paljon miinus pisteitä, kun siihen jäi 10min ja laskin väärin yli puolet. Sain vääristä vastauksista aineistossa ja matikassa niin paljon miinuksia, että pisteitä tuli vain 48. Itkettää.
Kyllä 48 pisteellä pääsee todennäköisesti kun se suhteutetaan uuteen maksimipistemäärään joka määritellään tason mukaan. Älä vertaa kevään pisteisiin tuota lukua 48, esim minä sain viime keväänä omien laskujeni mukaan 50+ pistettä, se oli sitten lopulta 78p ja nykyään opiskelen sairaanhoitajaksi kun pääsin vielä pääsykokeista sisään. Älä menetä toivoasi :)
Minkä tason mukaan määritellään? Mikä se keskimäärin on?
Pitääkö paikkaansa toi 2 pisteen raja per osa-alue?!?!?!?!?
Kertokaahan lisää pisteitänne niin voidaan vertailla.
Itse sain noin 46 pistettä ja haaveet opiskelusta hylätty. Lähinnä huvittaa, miten näin surkeasti edes pystyi mennä :D
Mä sain tosiaan noin 49 pistettä (kommentoin jo aiemmin) en usko että riittää koska perheen takia hain vain metropoliaan. Ei oikein pysty muuttamaan jonnekin muualle Suomeen missä taso olisi matalampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yritin hakea monimuotoon mutta en voinut kun systeemi herjasi jotain (en muista mitä). Vaaditaanko siihen jokin terveysalan muu pohjakoulutus? Eikö päiväopintoihin myönnetä uudet tuet uuden tutkinnon alkaessa?
Ei vaadita terveysalan pohjaa, itsekkin oon aiemmalta koulutukselta tradenomi ja nyt alanvaihtoa suunnittelen. Tällä hetkellä töissä kaupankassalla osa-aikaisena. Toiseen samantasoiseen tutkintoon ei myönnetä lisää tukea, jos menisi yliopistoon maisteriksi johtavaan tutkintoon niin tuet saisi.
Ps. Kiitos 222/227, en oo tänne kirjottanut ennen niin en tosiaan hoksannu että lainata pitää :D
Niin ja 64 pistettä sain kokeesta, toivon riittävän Oulaisiin. (t: monimuodosta turisija, tää reistailee enkä näe nyt omaa viestiäni)
Keväällä viralliset pistemääränsä sai sähköpostiin pari viikkoa esivalintakokeesta, kun joku sitä kyseli.
Itse sain 48 pistettä. Matikka-osiosta puhtaat nollat. Ennakomateriaali-osuudesta 11 väärin, englannista kolme ja äidinkielestä kolme.
Harmittaa kun tosissaan pänttäsi. Tiedä sitten kannattaako edes haaveilla pääsykokeisiin pääsystä saatika aloittaa niihin pänttäämistä sen suuremmin.. :(
Vierailija kirjoitti:
Niin ja 64 pistettä sain kokeesta, toivon riittävän Oulaisiin. (t: monimuodosta turisija, tää reistailee enkä näe nyt omaa viestiäni)
Varmasti riittää.
54 pistettä mutta sehän voi vielä nousta reilusti jos se maximi on joskus ollut jopa 106 jota en kyllä ymmärrä.
Valsiskaas vielä tyhmää, jos koulun sivuilla ei löydy tietoa, että pääsykokeisiin olisi jotain ennakkoon luettavaa materiaalia, niin silloin sitä ri varmaan ole?!
On tuokin. Miksi ihmeessä ei tule heti näkyviin pistemäärää? Ihmeellistä. Turhaa työtä toimitsijoille.
Vierailija kirjoitti:
Valsiskaas vielä tyhmää, jos koulun sivuilla ei löydy tietoa, että pääsykokeisiin olisi jotain ennakkoon luettavaa materiaalia, niin silloin sitä ri varmaan ole?!
Tai silloin sinä et vain ole sitä huomannut. Tiedä sitten.
Voih, taitaa valintakoe jäädä haaveeksi... Ajattelin että aloitan tekemisen fiksusti helpoimmasta päästä (äidinkieli) ja päätän vaikeimpaan (aineisto). Taisin kuitenkin lueskella tehtäviä turhan hartaasti ja aineisto-osion täyttämiseen jäikin lopulta vain 5min. Kahteen ensimmäiseen kysymykseen vastasin ja muista tulee siis ilmeisesti miinusta. Puolituntia lisäaikaa olisin tarvinnut tai sitten selkeempiä kysymyksiä, joiden tulkintaan ei menisi koko koeaikaa. Jessus sentään, mahdankohan päästä edes plussan puolelle! Milloin tuloksia kannattaa alkaa odotella? Ei varmaan mahdollisuuksia pääsykokeeseen (Turku - sairaanhoitaja), mutta toisaalta jos pääseekin niin olisi jo hyvä alkaa pänttäämään.
Tuossa varmasti karsiutuvat nekin jotka päntätessään huomaavat että ei heistä ole koulunpenkille. On se sen verta raskasta.
Muistu ittellä mieleen mitä se koulunkäynti olikaan ja eihän se aina hyvältä tuntunut kun piti päntätä.
Muistaako kukaan viime vuoden porvoon sh:lle pisterajat ? ja Lahdenkin sh