Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä alkoholisti haluaisin apua, miten?

Vierailija
10.10.2016 |

Olen ihan normaali nelikymppinen nainen, mutta alkon käyttö on riistäytynyt totaalisesti käsistä. Pelkään nykyisin kaikkea, teen etätöitä ja olen selvänä vain pari päivää viikossa, Mistä apua ja miten? Häpeän tunne on suuri, joten voiko anonyyminä hakeutua hoitoon? Olen joskus kännissä soitellut auttavaan puhelimeen, sieltä on sanottu että nuku yön yli että selviät. Mutta kun selvänä pelottaa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, mutta en mene mihinkään aa kerhoon tai minnesota juttuihin, ei kiinnosta kertoa muille mitään.

Vierailija
2/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuollosta, jos sellainen on. A-klinikalla myös auttavat, sieltä ei ketään naureta ulos. Tsemppiä, on hienoa, että olet havahtunut tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoppohulluus jo ovella.

Vierailija
4/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliselta a-klinikalta. Soitat sinne ja kerrot tilanteesi, apua on kyllä saatavilla. Ilman lähetettä voit varata ajan, osaan klinikoista pääsee ilman ajanvaraustakin päivystysajalla.

Vierailija
5/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pysyä kotona, eli et mene kauppaan ostamaan alkoholia. Sillä pääsee alkuun.

Vierailija
6/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Helsingissä, aamulla Hangonkadulle katkaisuun ja sinne mennään just vähän promilleissa. Auttavat eteenpäin.

Vierailija
7/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa terveydenhoitopuolelta aloittaa. 

Alkoholiin turvautuneista naisista tuli viime viikolla jakso Inhimmillisessä Tekijässä. Siinä kolme tavallista naista kertoo omista kokemuksistaan ja raitistumisestaan, ehkä se auttaa hetkellisenä vertaistukena?

http://areena.yle.fi/1-3259883

Vierailija
8/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus.

Mä olen itse pohtinut omaa alkon käyttöä. Tulee dokailtua pari kertaa viikossa. Saan duunit ja koti yms jutut hoidettua hyvin. Kukaan ei ole valittanut, en ole häiriöksi. En sammu tms. Juon kun ei ole mitään tekemistä. Siis ihan outo syy, mutta silti. Mitäs nyt tekis? No, lähden hakemaan viinipullon ja korkkaan sen telkkari seuraksi. Niinä iltoina, kun ei ole mitään harrastuksia, en vaan osaa olla ja enkä halua taas kaikkia iltoja täyttää pakollisella tekemisellä.

Mua ei kiinnosta lähteä mihinkään avautumaan ja pohtimaan sisimpiä tunteita, miksi juon. Osa kumpuaa lapsuudesta ja vanhempien aineiden käytöstä, mutta antaisin niiden mörköjen mieluusti lepää kaapissa.

Vierailija
9/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti tänne http://www.hoitokotituhkimo.fi/ Katso myös paikan facebooksivut.

Ystäväni on ollut täällä hoidossa ja se oli paras ratkaisu, mitä hän on mielestään elämässään tehnyt. He neuvovat, miten sun kannattaa toimia, että saisit maksusitoumuksen ko. paikkaan. Siellä ollaan vähintään 1 kk, monet ovat 2 kk. Se apu, mitä ystäväni on sieltä saanut, on korvaamaton. Kaikenikäisiä ja koulutustaustaan erilaisia naisia ja siellä annetaan konkreettisia työkaluja arjessa selviytymiseen ilman päihteitä.

Vierailija
10/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ole oikein mitään tekemistä ei ole outo syy. Niin minäkin teen, viiniä ja joku leffa. Vaikkei olisi mitään stressiä, huolia tms. Joku osaa varmaan selittää sellaisenkin käytöksen.

Vierailija
11/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei ole oikein mitään tekemistä ei ole outo syy. Niin minäkin teen, viiniä ja joku leffa. Vaikkei olisi mitään stressiä, huolia tms. Joku osaa varmaan selittää sellaisenkin käytöksen.

Aivokemiat sen selittävät. Kyseessä on riippuvuus, ei stressin tms. aiheuttama tarve juoda.

http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/animaatiot/paihteet-ja-aivot-…

Vierailija
12/12 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu yhdellä ystävällä, hän kuulemma juo kun ei ole tekemistä. En osaa oikein mitenkään auttaa, kun on vaikea samaistua. Hän on alkoholistiperheestä lähtöisin ja nuorena oli pitkään täysraitis, kun vanhempien touhu oli saanut viinalle ja kaljalle allergiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi