Esihenkilö on töissä tyytyväinen kun teen työt hitaasti?
Olin kehityskeskustelussa ja esihenkilö oli tyytyväinen työn jälkeeni. Kuitenkin sanoi, että voisin tehdä vähän hitaammin töitä. Siis what? Eikö tehokkuus ole juuri se juttu nykyään? Teen aspan töitä ja pääsen keskiarvon yli tilastollisesti. Olen aina ollut nopea ja saanut siitä aikaisemmin muissa paikoissa kiitosta. Onko suomalainen työelämä näin paljon muuttunut, vai mikä homma? Menin niin hämilleni, että vasta nyt tajuan kehityskeskustelun kulun. Tottunut tekemään paljon töitä, kun siihen kasvatettu, että ahkera pitää olla, niin tämä on vähän vierasta minulle, että pitää tehdä työt laiskemmin.
Monesti ja etenkin viime kuukausina paljon miettinyt, että millaista olisi työskennellä ulkomailla. Ehkä saisi myös parempaa palkkaa ja saisi takoa kun rauta on kuuma. Kunhan mietin. Ei ole perhettä eikä omistusasuntoa joten siinä mielessä olisi helppo lähteä. Kaikki kallista suomessa ja palkat laahaa perässä, eikä kiitosta pahemmin tule.
Kommentit (12)
Ehkä tarkoitti sitä, ettet ole kohta burnoutissa, kun meni vähän liian lujaa. Näitä on nähty.
Mä olin aspassa jonkun aikaa. Sain palautetta, että pitäisi olla ripeämpi eikä tarttisi olla niin ystävällinen.
Arvaan, että aapeeltä on jäänyt jotain kuulematta tai ymmärtämättä. Ehkä se työnjälkeä koskeva kiitos olikin jotenkin osittainen tai ehdollinen ja oikeasti kyse on siitä, että pitäisi keskittyä vähän pitkäjänteisemmin tai kokonaisvaltaisemmin. Tai sit aapeellä on taipumus poimia työpinosta helpot ja nopeat hommat ja jättää vaikeat ja hitaat muille. Mikä saa hänet vaikuttamaan nopealta ja tehokkaalta nyt, mutta johtaa epätasa-arvoiseen tilanteeseen työntekijöiden välillä sekä aapeen oman ammatillisen kehittymisen hidastumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tehokkuus, vaan laatu.
eikö aloituksessa mainittu, että pomo ollut tyytyväinen joten mikä onglema?
ei taas jaksa lukea näitä negatiivisia kommentteja ja suomi muka onnellisin maa, jos valittaminen tekee onnelliseksi ja marmatus niin antaa palaa , onnea :D
Olin aikoinani asiakaspalvelussa töissä. Sain aina hyvää palautetta asiakkailta ja tykkäsin työstäni. Annoin asiakkaalle kerran aiheeseen liittyvää ylimääräistä infoa ja tietoa. Sain kollegoita vakavan varoituksen. Et voi palvella noin hyvin, jos teet niin, niin meiltä muiltakin aletaan vaatia samaa. Hohhoijaa. Sitten kun tuli toiminnanohjausjärjestelmät, alettiin laskea kuinka monta puhelua ja sähköpostia hoidat, mahdollisimman monta oli tavoite, palvelun laadusta viis, rimaa hipoen mentiin. Tällaista tämä nykyään on. Minä vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alsoituksessa mainittiin, että pomo oli johonkin tyytyväinen ja johonkin tyytymätön, mutta että ap myöntää itsekin menneensä sekaisin eikä ymmärtäneensä keskustelua. Onko tällöin todennäköistä, että ap on ymmärtänyt kehut ja moitteet oikein vai että hän on jotenkin sekoittanut asiaa?
Se on esimies. Toinen asia on ja minkä apn käyttämä sana tuo aina mieleen on esinahka.
Kuka noista työpaikan kuvioista ottaa selvää? Mistä tietää: esihenkilö on taistellut saadakseen pitää kaikki työntekijänsä talossa säästöjen uhatessa(ehkä on pelännyt, että omakin paikka menee jos alaiset vähenee) onneksi osa saamattomammista työntekijöistä on valittanut kiirettä. Sitten yksi sankari huiskaa työt suit sait sukkelaan ja ihmettelee mitä tekisi? Koko esihenkilön rakentama illuusio uhkaa hajota...
Olen aina ihmetellyt, miten rahaa tuottavat firmat jaksavat ylläpitää tuollaisia kummallisia viritelmiä? Jossain kunnallisella nuo teatterit ovatkin ihan omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alsoituksessa mainittiin, että pomo oli johonkin tyytyväinen ja johonkin tyytymätön, mutta että ap myöntää itsekin menneensä sekaisin eikä ymmärtäneensä keskustelua. Onko tällöin todennäköistä, että ap on ymmärtänyt kehut ja moitteet oikein vai että hän on jotenkin sekoittanut asiaa?
Voi jestas. Mitäpä jos lukisit uudestaan ja vielä sisäistäisit sen. "esihenkilö oli tyytyväinen työn jälkeeni". Mennyt hämilleen siitä, että pitää tehdä hitaammin työt. Ihan oikeasti, hei haloo! Vai oletko kateellinen, perus suomi juntti.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinani asiakaspalvelussa töissä. Sain aina hyvää palautetta asiakkailta ja tykkäsin työstäni. Annoin asiakkaalle kerran aiheeseen liittyvää ylimääräistä infoa ja tietoa. Sain kollegoita vakavan varoituksen. Et voi palvella noin hyvin, jos teet niin, niin meiltä muiltakin aletaan vaatia samaa. Hohhoijaa. Sitten kun tuli toiminnanohjausjärjestelmät, alettiin laskea kuinka monta puhelua ja sähköpostia hoidat, mahdollisimman monta oli tavoite, palvelun laadusta viis, rimaa hipoen mentiin. Tällaista tämä nykyään on. Minä vaihdoin alaa.
TÄMÄ! Jossain Amerikassa oltaisiin tyytyväisiä tehokkuudesta, eikä niin että kolleegat on kateellisia. En vain kestä tätä! Olen myös nähnyt tätä samaa. Jos ap haaveilee ulkomaille lähdöstä eikä perhettä tai taloa ole riesana, niin mene, ei siinä menetä mitään ja aina pääsee takaisin tähän leikkaus valtioon!
Asiakaspalvelussa tärkeintä on palvelun laatu. Palvelun sujuvuus on tietysti tärkeää, mutta se ei ole ainoa merkitsevä tekijä.