Oululaiset!!Kaakkurin alue-pärjääkö
siellä ilman autoa?Olisi mahdollisuus muuttaa sinne isompaan asuntoon.Tuntuu vaan,että onko liian kaukana palvelut?Vai pärjääkö siellä ilman autoa lasten kanssa?Bussit tietty kulkee,mutta kuinka usein joutuu käymään muualla asioilla?
Kommentit (22)
jossa pienempiä liikkeitä sisällä esim apteekki, muistaakseni osuuspankki, alko :), kukkakauppa jne.
Itse en kyseisellä alueella asu.
siellä on?Onko posti palveluja?Kertokaa kokemuksia..Miksi haluat/et halua asua Kaakkurissa?Kiitos :))
Koulu, päiväkoti ja kirkkokin löytyy. Citymarketissa on lisäks Nordea, optikko ym..
Bussiyhteydet on aika surkeat, mutta kyllä niitä päivisin menee. Iltasin ja viikonloppusin sit eri asia. Käy kato vaik Koskilinjojen sivulta.
Postia siel ei taida olla, jos ei nyt ihan viime aikoina ole tullut.
Muuten taitaa olla tarvittavat, iso lähikauppa, apteekki, ainakin Osuuspankin palveluja..
Mutta luulen,ettei joka päivä olis tarvetta lähteä muualle..Ainakaan näin äitiysloman aikana.Onko muuten ok seutua eli uskaltaakos siellä normaalisti iltaisin liikkua ulkona yms.?Baarit taitaa olla kaukana,mutta itsellä ei sitä tarvetta olekaan..Talot on kaikki uusia ja hyvännäköisiä..
Meillä asuu Kaakkuris paljon kavereita, eivätkä kyllä koskaan ole sanoneet mitään että ei uskaltais kulkee tms. Ihan tavallinen kaupunginosa se kai on.
Onhan siel Kaakkurin oma helmi, Night Train..=) Siis baari=)
Rauhallista siellä kuulemma on, en ole kuullut valituksia. Pari kaveria asuu siellä.
Kaakkuri ei todellakaan ole yhtä huonomaineinen kuin Toppila!
On automurtoja yms.Meillä ei siis ole autoa,enkä tunne Kaakkuria sen paremmin kuin Toppilaakaan henkilökohtaisesti alueella asuneena.En ole kuullut Kaakkurista mitään pos tai neg.Siksi täällä kyselen.Kiitos kaikille jo kommentoineille!!ap
Kaksi viimeisintä kulkee ihan vierestä.
Citymarkettiin ja sen kupeessa oleviin palveluihin on lyhyt matka, sen taittaa kävellenkin ellei ole paljon kannettavaa.
Tällä kantilla Kaakkuria ei ole levotonta mutta kuulemma marketin ympärillä sattuu ja tapahtuu. Itse en tosin ole koskaan huomannu siellä mitään häiriköintiä kun olen käynyt, en edes illemalla.
Bussiyhteydet ovat mielestäni ihan hyvät!
Meidän läheltä menee monta bussia. 1, 2, 7, 12, 13.. Siwakin tuli tohon lähelle. Rauhallista on asua, ei tarvii pelätä. Mutta uuden puolen kerrostaloihin en haluais..
on juuri uudelle asuinalueelle tyypillistä levottomuutta -kuten automurtoja yms. järjestyshäiriöitä. Menee tavallisesti n. 10 vuotta ennen kuin tilanne tasaantuu " normaaliksi" . Itse en muuttaisi Kaakkuriin ilman autoa (enkä kyllä autonkaan kanssa), sillä kyseisellä alueella ei ole mielestäni mitään muuta tarjottavaa kuin ostoskeskus ja kulkuyhteydet julkisilla keskustaan ovat vielä aika huonot. Ihan Toppilan veroinen maine Kaakkurilla ei sentään ole :). Itse asun Rajakylässä ja olen viihtynyt ihan hyvin. Tunnen kuitenkin tolkuttomasti ihmisiä, jotka eivät koskaan suostuisi tänne muuttamaan alueen levottoman maineen takia. Aika hankalaa on siis sanoa, minkä asuinalueen kukin tuntee hyväksi itselleen..
Kaakkurin alueen moittijat eivät itse täällä asu vaan nimenomaan ovat lukeneet ja kuulleet juttuja. Täällä on hyvä asua enkä ole koskaan missään näin hyvin viihtynyt =) Ihania ihmisiä joihin tutustuu helposti sekä paljon lapsiperheitä! Tiedätkö jo mistä saisitte asunnon? Mikä on tien nimi ja talon numero?
Oletettavasti näitä Sivakan taloja =) Muuta vain hyvillä mielin!
entinen kaakkurilainen.Olen koko lapsuuteni siellä asunut.Hyvä siellä on asua. Citymarketin takana kerrostaloalueella on levotonta mutta muuten siellä on ihan rauhallista asua. Linja-autoyhteydet arkisin menee puolen tunnin välein eli ihan hyvin. Viikonloppuisin harvemmin kulkee. Citymarketti on lähellä. Ja palveluita varmaan lisää on tulossa.Ihan hyvin siellä pärjää ilman autoakin jos on tottunut käyttämään linja-autoa tarvittaessa jos kaupungille haluaa päästä.
ihmettelen myös muiden kommentteja jotka ei ole koskaan siellä asunut vaan huhupuheita kuullut. Mun vanhemmat edelleen siellä asuu eikä ole valittaneet koskaan että olis rauhatonta. Itse voisin muuttaa sinne asumaan. Muuttakaa vain asumaan kaakkuriin.
ja jopa ihan pesätiellä asun:) nyt vuoden asunu ja täytyy sanoa, että en minäkään näitä hirveitä " levottomuuksia" ole näillä kerrostaloilla huomannut.. Eikohän niitä poliisejaki kiertele vähän joka paikassa..
Meille lapsi tulossa ja ei olla kyllä muuttamassa, sitten vasta kun isompaan tarvii päästä:) mun mielestä linkur menee hyvin, noista ilta aikatauluista en tiiä, mutta aina oon bussilla päässy ku tarve on ollu. Ja kun kauppa,posti, ärrä ja pitseria on vieressä ni mikäs tässä asustellessa:D
sittenkin muuttaa sinne.Voisi löytyä uusia lapsiperhetuttavuuksiakin!