Synnytyksen käynnistys Cytoteceilla ?
Voinko saada Cytotecit, vaikka jo entuudestaan ja luonnostaan supistelee hieman. Joskus välillä menkkajomotusta joka kestää jonkun aikaa ja kivuttomia harkkasupistuksia tulee myös ylävatsalle.
Kohdunkaulaa 1 cm jäljellä ja olen yhdelle sormelle auki. Olen rv 36+4 ja voi olla pitää käynnistää hepatoosin takia.
Kommentit (34)
Cytitecet on myrkkyä.... miksi otatte sellaisia?? Lukekaas ne tuoteselosteet kunnolla läpi...
Vierailija kirjoitti:
Cytoilla hoidetaan keskenmenot, ei synnytykset :D
juu juu, mullakin sitten cytoilla keskenmeno viikolla 42+. Ihan kuitenkin terve ja elävä laps sieltä tupsahti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ottaisi käynnistystä. Lapsen hengen kanssa leikittelyä.
On sekin lapsen hengen kanssa leikittelyä, jos tämä jätetään kohtuun. Sektio taas on äidin hengen kanssa leikittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Cytitecet on myrkkyä.... miksi otatte sellaisia?? Lukekaas ne tuoteselosteet kunnolla läpi...
Luin just. Voi aiheuttaa sivuvaikutuksina ripulia, päänsärkyä tai vuotohäiriöitä. Ei sovi raskaana oleville (ymmärrettävistä syistä).
Kuulostaa lääkkeeksi harvinaisen ei-myrkylliseltä.
Mulla käynnisteliin raskausmyrkytyksen vuoksi 5 päivää tableteilla. Täysin epäkypsästä tilanteesta oli lähdetty. Lopulta meni hätäsectioon apsen hapenpuuteen vuoksi. Supistukset oli kipeämmän kun kahdessa luomusti alkaneessa synnytyksessä!
Vierailija kirjoitti:
Minä en ottaisi käynnistystä. Lapsen hengen kanssa leikittelyä.
No hepatoosi mahdollisesti tappaa sen lapsen sinne kohtuun ilman käynnistystä, eli pienemmän pahan valinta on kyseessä.
Kyllä mä mielummin synnytin terveen, käynnistetyn lapsen viikolla 38 kuin kuolleen viikolla 41, kun arvot huiteli aikamoisissa lukemissa ja käynnistystä omalla kohdallanikin mietittiin jo viikkoa aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö...
Vierailija kirjoitti:
Jos ei cyto lääkkeillä lähde käyntiin niin sit laitetaan oksitosiini ja se käynnistää takuulla. Ei huolta!
Paitsi että sekään ei välttämättä työnnä sitä lasta ulos vaan on mentävä sektioon. Nimim: kokemusta on...
AP täällä taas. Sain käynnistys päätöksen rv 37. Aloitetaan Cytoteceilla ja puolikkaalla.
Olen 2 cm auki ja 1 cm kohdunkaulaa jäljellä. Lääkäri vähän ärsytteli kohdunsuuta ja sen jälkeen olen saanut supistuksia.
Kuinka uskotte synnytyksen sujuvan?
Olen ensisynnyttäjä.
Älä ota käynnistystä vaan ota leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota käynnistystä vaan ota leikkaus.
Hölmö syy.
Minullakin käynnistettiin noin kuukausi sitten. Oli hieno kokemus. :)
Mulla käynnistys just paraikaa menossa että silleen.....
Perustele väitteesi?