Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Farkut ja muut päällysvaatteet pesuun kolmen käytön jälkeen?

Vierailija
10.10.2016 |

Miten on teillä, pestäänkö farkut, muut housut tai neulepaidat parin käytön jälkeen? Jos kyllä niin miksi? Kuka on niin likainen, että farkkujakin pitäisi pestä? Ylipäätään oikeastaan koskaan. Tuuletus ja vedessä liotus riittää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee melkein joka päivä kaikki vaatteet pyykkiin, mutta se johtuu 1- ja 2-vuotiaista lapsista.

Vierailija
2/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuihin ja muihin housihin tulee polvipussit ja alkavat lököttää muutaman päivän käytön jälkeen. Neuleita en pese kovin usein, ei minulla niitä juuri olekaan, villaiset tuuletan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkkuihin ja muihin housihin tulee polvipussit ja alkavat lököttää muutaman päivän käytön jälkeen. Neuleita en pese kovin usein, ei minulla niitä juuri olekaan, villaiset tuuletan. 

Paskarätteihin joo tulee, parempiin ei niin helposti. Eikä polvipussien takia farkkua tule rummuttaa koneessa.

Vierailija
4/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuja tuuletan ja pesen tahrat, voin myös laittaa pakkaseen ja sitten suoristumaan, pitävät muotonsa. Villaisia yms neulepaitoja tuuletan myös enimmäkseen, tarvittaessa villapesuaine on ystävä. Tahranpoistoaine on tässäkin kiva juttu.

Farkkuja pesen 30 asteessa about 4-6kk välein.

Muut housut: yleensä ostan housuja, joita tarvitsee pestä melko vähän eli tuuletus ja tahranposto riittää perushoitona

Vierailija
5/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia parempia farkkuja.

Vierailija
6/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskarätteihin joo tulee, parempiin ei niin helposti. Eikä polvipussien takia farkkua tule rummuttaa koneessa.

Mitä niille sitten pitää tehdä?

Vierailija
7/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. En ole koskaan kuullutkaan, että joku liottaisi vaatteensa vedessä pesun sijaan? Mitä hyötyä tästä on? Pesen vaatteet kun tulevat likaisiksi, esimerkiksi hienhajua ei tuulettamalla saa pois. Farkut pesen ehkä kerran kuussa, tosin en käytä sitä samaa paria joka päivä. Jotain villapaitoja jotka ovat vuosia vanhoja en ole välttämättä pessyt ikinä.

Vierailija
8/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, tätä oli tätä taas. 

Vierailija
9/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä farkkuja nyt täytyy pestä. Ei nyt ehkä kolmen käyttökerran jälkeen, mutta sanotaan viikottain. Ei se johdu ihmisen itsensä likaisuudesta niinkään, mutta ne farkut jalassa istutaan bussissa, koulussa työpaikalla jne. Lisäksi farkkuihin tulee käytössä ikävän näköiset polvipussit. Likaiset farkut haisevat kamalalle, varsinkin kastuessaan. Joskus bussissa istuu viereen ihminen joka ei ilmiselvästi ap:n tapaan pese farkkujaan. On pikkuisen satanut ja ne farkut lemuaa järkyttävälle.

Jotain neuleita nyt tietty harvemmin, riippuu ihan käytöstä. Kyllä meillä ainakin lasten päivittäisessä käytössä olevia huppareita esim. pestään ihan säännöllisesti. Enemmän siitä ulkopuolelta tulevasta liasta johtuen kuin lapsen itsensä likaisuudesta.

Vierailija
10/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva veteen ja nosta kuivumaan.

Vierailija
11/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden polvipussien takia minä esim. Suosin pakkasta farkkuihin ja villahousut housuhenkarissa roikkumaan kosteaan suihkutilaan tai suihkuttaa vähän vettä tai höyryttää raudalla...

Siis noiden oikomiseen riittää ihan kevyt kosteus.

Vierailija
12/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tosiaankaan. Ihan hullun hommalta kuulostaa, anteeksi vain. :) Ja oikeasti, kyllä minä voin pestä ne olemassa olevat vaatteeni ihan niin kuin tykkään, eikö vaan, enkä mennä ostamaan jotain kalliita, parempia farkkuja, joita ei tartte pestä. 

Vierailija
13/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että luonnonkuitu joustaa ja mukautuu kehon mukaan. Täysin normaali ilmiö farkuissa, jotka ovat >97% puuvillaa. Joissain miesten puvunhousuissa on suojat polvien kohdalla, mutta muutoin harvoin näkee.

Vierailija
14/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli lehdessä artikkeli että farkkuja ei pitäisi pestä oikeastaan koskaan.

Vierailija
15/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen housuni ja villapaitani parin päivän käytön jälkeen, oli farkut tai ei. Yön yli tuuletan parvekkeella. Tosin en pidä villapaitoja kovin usein.

Vierailija
16/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin nivuset ja polvitaipeet hikoaa normaaliarjessakin sen verran, että todellakin pesen farkut viikottain. Sama miehellä. Muuten alkaa haista. Ei sitä kerrostunutta hikeä saa millään tuuletuksella pois.

Vierailija
17/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnostuin tästä, en ole koskaan aikaisemmin kuullut, että vaatteita pakastettaisiin tai vaan kasteltaisiin vedessä pesun sijaan. Löytyisikö joku luotettava lähde, missä näin neuvotaan tekemään? On outoa, etten ole näin vanhaksi elettyäni kuullut tuollaisesta koskaan ja on minulla varaa muuttaa mieltäni, jos asioita perustellaan järkevästi. Siis että mitä hyötyä on siitä että kastelee farkut sen enempiä niiden konepesuun verrattuna? Millä lailla se on järkevämpää? Kulumisen kannalta? Ei ainakaan kuivumisen kannalta, nehän kestää sitten kuivua pitkään. 

Vierailija
18/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tosiaankaan. Ihan hullun hommalta kuulostaa, anteeksi vain. :) Ja oikeasti, kyllä minä voin pestä ne olemassa olevat vaatteeni ihan niin kuin tykkään, eikö vaan, enkä mennä ostamaan jotain kalliita, parempia farkkuja, joita ei tartte pestä. 

Hullun hommaa on rummuttaa tuntikaupalla koneessa housuja jotka eivät ole LIKAISET. Koittakaa nyt tajuta, että vesipesu kuluttaa vaatteen. Kuidut irtoilee ja menee viemäriin, jos tuota joku ei tajua vaan luulee vaatteiden pysyvän ennallaan, on aika ajattelematon/tyhmä.

Vierailija
19/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullun hommaa on rummuttaa tuntikaupalla koneessa housuja jotka eivät ole LIKAISET. Koittakaa nyt tajuta, että vesipesu kuluttaa vaatteen. Kuidut irtoilee ja menee viemäriin, jos tuota joku ei tajua vaan luulee vaatteiden pysyvän ennallaan, on aika ajattelematon/tyhmä.

Onko sinulla antaa joku vaikka Marttojen neuvo tai joku muu lähde, jossa neuvotaan että vaatteille riittää kastelu? Vaatteille, joita käytetään kodin ulkopuolella hyvin vaihtelevissa oloissa. Koitin itse etsiä, mutten löytänyt. Ymmärrän kyllä tämän kulumispointin, mutta kyllähän vaatteet kuluvat, sille ei voi mitään. Kyllä minä silti mieluummin kulutan vaatteitani sillä, että ne ovat puhtaan päälläni, eivät vain kastellut ja sitten itsekseen kuivanneet. 

Vierailija
20/31 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitoja pidän korkeintaan pari päivää, farkutkin pesen yleensä noin viikon käytön jälkeen, alkaa muuten haisemaan.