Onko palstalla yksinäistä gourmantteja?
Tässäpä ongelmani, tykkään käydä ulkona syömässä, mutta ystäväpiirissä ei ole juurikaan muita foodie-persoonia, joilla löytyy samaa kiinnostusta.
Kyse ei ole mistään snobbailusta tai hifistelystä, kaikenlaiset mukavat (varsinkin uudet) ruokapaikat kiinnostavat ja hyvä ruoka on parempaa, kun kokemus on jaettu ja voi yhdessä hehkuttaa makuja. Onko palstalla jotakuta samanhenkistä ihmistä, jolla olisi samanlaista ongelmaa ja joka tykkäisi lähteä seuraksi syömään ja vaihtamaan kuulumisia?
Säännölisen epäsäännölliseti, jos juttu luistaa.
Haen siis ruokaseuraa, siten vastaajan sukupuolella ei ole niinkään väliä, itse olen mies.
Kommentit (28)
Missä päin Suomea asut? Tykkäätkö jostain tietystyyppisestä ruoasta vai kokeiletko mielelläsi mitä tahansa?
Pääkaupunkiseudulla, olen ruoan suhteen avoin, tykkään kokeilla kaikenlaista. Minulle sopii niin street-food kitchen, kuin fine dining, myös eri keittiöt, mukaanlukien kotimainen. Hyvä ruoka hyvässä seurassa on pääasia. Pidän myös ruokamatkailusta, niin kotimaassa, kuin ulkomaillakin.
ap
Joo on, mutta tällainen nilkuttava pieni lähes kuuskymppinen mummeli ei taida olla ihan sitä seuraa, jota haet :D
Vierailija kirjoitti:
Joo on, mutta tällainen nilkuttava pieni lähes kuuskymppinen mummeli ei taida olla ihan sitä seuraa, jota haet :D
Kyllä tämä on ihan oikea ruokaseuran haku, eikä verhoiltu treffikutsu :-)
ap
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu :) Foodie-seura kyllä kelpaisi mutta ruma, alle 160-senttinen lähes 50-vuotias keskivartalolihava nainen ei taida olla se, mitä etsit. Keskivartalon lisäksi myös lompakko on kyllä lihava, joten sinun ei tarvitsisi ruokakokeiluja maksaa. Mutta silti... :) Onnea metsästykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu :) Foodie-seura kyllä kelpaisi mutta ruma, alle 160-senttinen lähes 50-vuotias keskivartalolihava nainen ei taida olla se, mitä etsit. Keskivartalon lisäksi myös lompakko on kyllä lihava, joten sinun ei tarvitsisi ruokakokeiluja maksaa. Mutta silti... :) Onnea metsästykseen.
Sama vastaus sinullekin, bona fide-ruokaseura tässä on hakusessa, mennään vaikka kolmistaan syömään, jos haluatte, perustetaan av:n foodie-klubi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän oltais sitten kuin kaksi marjaa. Jos otetaan ap mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on ihan oikea ruokaseuran haku, eikä verhoiltu treffikutsu :-)
ap
Miten sut tavoittaa? Mä en ole mitenkään erityisen yksinäinen, mutta aika vähän on sellaista seuraa, jotka lähtisivät kanssani ihan vaan ravintolaan syömään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vastaus sinullekin, bona fide-ruokaseura tässä on hakusessa, mennään vaikka kolmistaan syömään, jos haluatte, perustetaan av:n foodie-klubi.
ap
Sopisi mulle :)
t. Se nilkuttava mummeli
perse, minä lähtisin heti mutta asun Oulussa (tämän kaupunkin ravintolaskene...en edes alota...) ja pääkaupunkiseudulla käydessäni on yleensä aina seuraa vanhoista siellä asuvista kavereista.
Tästähän saadaan vielä jotain aikaiseksi. Tein aiheeseen sopivan sähköpostin, kirjoittakaa sinne:
Kertokaa samalla, saako teille viestittää ryhmässä (t.s. niin,, että muutkin näkevät sähköpostiosoitteenne, johon vastaan tuosta osoitteesta) vai haluatteko jäädä anonyymiksi.
Järjestetään ruoka-aiheista menoa yhdessä/erikseen sen mukaan
ap
Kiva kuulla, käyn usein pääkaupunkiseudulla ja olisi mukavaa tutustua paremmin alueen ravintolatarjontaan. Ulkomailla tulee myöskin etsittyä mielenkiintoisia ravintoloita, ja tykkään tehdä paljon ruokaa kotona. Ruoan kanssa nautittaviin alkoholeihin en ole erikoistunut eivätkä ne juuri kiinnosta. Olen siis tuo ensimmäinen vastaaja.
Jaahas. Tämä menikin nyt hauskaksi. Mikäs teitä kiinnostaisi nyt Helsingin tarjonnassa? Venäläiset on jo juostu, japsit on kiinnostavia silloin kun tarjolla on muutakin kuin sushia. Ramen-paikoista olen kokeillut vasta yhden Kalliossa. Muuta?
Vierailija kirjoitti:
Tästähän saadaan vielä jotain aikaiseksi. Tein aiheeseen sopivan sähköpostin, kirjoittakaa sinne:
Kertokaa samalla, saako teille viestittää ryhmässä (t.s. niin,, että muutkin näkevät sähköpostiosoitteenne, johon vastaan tuosta osoitteesta) vai haluatteko jäädä anonyymiksi.
Järjestetään ruoka-aiheista menoa yhdessä/erikseen sen mukaan
ap
Sähköpostia laitettu.
Pari ilmoittautunutta jo tullut, keräilen tämän päivän nimiä ja ruvetaan sitten järkkäämään jotain yhdessä! Myöhemminkin saa toki tulla mukaan ja jos joku ei halua tavata isommalla porukalla, niin sekin käy, jos ujostuttaa.
ap
Ai kun ihana idea! Nauttikaa ruuasta. Ap kuulostaa aidosti sivistyneeltä gourmantilta, jonka seura on varmasti nautittavaa ilman herkkujakin. Ja hyvässä seurassa maistuvat nuudelitkin luksukselta. Bon ap!
Vierailija kirjoitti:
Ai kun ihana idea! Nauttikaa ruuasta. Ap kuulostaa aidosti sivistyneeltä gourmantilta, jonka seura on varmasti nautittavaa ilman herkkujakin. Ja hyvässä seurassa maistuvat nuudelitkin luksukselta. Bon ap!
Merci de vos compliments, madame!
ap
Uuu, kultturellia! <3
T. Kateellinen persaukinen Jyväskylästä
äh, gourmantti jäi monikkomuotoon otsikkoon, pahoittelut.
ap