Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa karkkia/vessapaperia/keksejä kauppaavat lapset

Vierailija
09.10.2016 |

On taas ovikello soinut, kun lähistön lapset kerjäävät rahaa harrastuksiinsa kauppaamalla karkkeja, keksejä, vessapaperia, pesuaineita ja viimeisimpänä vitamiineja!

Miksi meidän muiden lapsiperheiden pitäisi tukea naapurin lapsen jääkiekko- tai sählyharrastusta, saatika kuoromatkaa Unkariin. Mä en vaan käsitä tätä logiikkaa! Omienkin lapsien harrastukset maksavat, eikä tulisi mieleenkään pyytää niihin rahaa naapureilta.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varojenkerääminen on aika toivottoman rasittavaa kun  (otos vain yksi seura tältä syksyltä)

- Kaikki karkit ja keksit valmistajasta riippuen ovat aina jonkun mielestä paskaa tai ylihintaista tai hiilarihöttöä tai muuten vaan huonoa ravintoa

No koska ne oikeasti on sitä, paskaa paketissa hirveällä hinnalla.

- Sukat /alusvaatteet tms. väärä valmistaja, väärä väri, väärä myyntiajankohta jne

Nää on oikeasti huonolaatuisia ja rumia, jos siis Pilkkosista puhutaan, törkeän hintaisia myös.

- Mausteet, pesuaineet, pakasteet, vessapaperi --> liian suuret myyntierät, ei ole säilytystilaa

Kuka tarvitsee tukkupakkauksen jotain tiettyä maustetta tai pyykkipulveria, jos ei ole lessuperhe?

- joulukalenterit tai arvat --> silkkaa huijausta

- joulukuuset --> ihan väärännäköisiä, hintaisia tai väärään aikaan toimitettuja

Ei mene maalla kaupaksi, koska kaikilla on omaa tai sukulaisen metsää, josta saa ilmaiseksi.

- jne. kaikki on aina huonosti. Ja liian kallista. Ja kausimaksu on liian kallis. Ja seuravaate on liian kallis. Ja mokkapala puffetissa on leivottu väärän ruokavalioon sopivaksi. 

Lisäksi kun näitä pienellä paikkakunnalla joka luokka myy ja joka luokassa on 25 oppilasta, niin eihän nyt koko paikkakunnalla edes riitä potentiaalista asiakaskuntaa, kun kaikki on jo ostaneet joltain näitä. Vielä kun ensin näitä myy koululuokka ja sitten eri harrastusporukat, niin tarjontaa on aivan liikaa kysyntään nähden. Keksikää jotain muuta kuin nämä "perinteiset" aina samat tuotteet.

Vierailija
42/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on nämä mainitut Pilkkoset?

Huonoja sukkia, huonoja alusvaatteita ja huonoja pyyhkeitä. Kallista paskaa mikä ei menis muuten kaupaksi, niin laitetaan koululaiset ja harrastajat myymään ja porukka ostaa säälistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksikää jotain muuta kuin nämä "perinteiset" aina samat tuotteet.

No mitä sinä ostaisit? 

Vierailija
44/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni pitää ostaa, jos joku kerran näkee vaivaa ja tulee myymään. On aika törkeätä olla ostamatta.

Vierailija
45/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperin ja talouspaperin myynnissä hyötyy myös se ostaja

Vierailija
46/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä ostaisit? 

En ole keltä kysyit, mutta minä annan mielelläni pullot kun käyvät niitä keräämässä. Ei mulla paljon ole, mutta ne vähät pyörivät viikkokausia. Myyjäiset, joihin saa itse mennä ostamaan, on kanssa ok. En kyllä uskalla ostaa leivonnaisia, mutta olen ostanut mm. joulukoristeita. En niitä tarvitse, mutta mm. ostamani kranssi on ihan nätti ja laitan oveen joulun aikaan.  

Vierailija
47/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi, joka harrastaa. Myyntiin on tullut kalenteria, shampoota, lakua, pesuainetta, teatterilippuja ym... Lisäksi lasten serkut harrastavat ja sieltä tarjotaan ostettavaksi wc- paperia, gutzia jne... En kerta kaikkiaan pysty kauppaamaan näitä tavaroita kenellekään enkä halua lapseni kiertävän ovilla kauppaamassa. Joten meillä on sitten pesuainetta seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. Maksaisin paljon mieluummin nettohinnan. Ai niin, kohta saa taas raaputella unelma-arpoja...

Vierailija
48/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, tulee ihan omat ala-asteajat mieleen kun me natiaiset kiersimme kauppaamassa tuoksukynttilöitä 1990-luvulla! Hintaa en enää tarkkaan muista, mutta aika kalliita ne taisivat olla. Aika moni kynttilä taisi "mennä kaupaksi" lopulta jollekulle empaattiselle sukulaiselle. :*D

Vierailija
49/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ASUTKO KUOPIOSSA?

Vierailija
50/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse erikosliikkeessä töissä ja tällä paikkakunnalla suosituin tapa kerätä rahaa näyttäisi tällä hetkellä olevan ilmaisten tuotteiden "kerjääminen" arpajaisiin. Siis näitä käy ihan julmetun paljon. Säälittää ne lapset, jotka tätä on pakotettu tekemään, selvästi suurin osa tekisi ihan mitä vaan mieluummin kun tulisi pyytämään ilmaista tavaraa. Osa ei edes kehtaa, vaan antaa lapun käteen tai vanhempi tulee lapsen puolesta. Olisi aika keksiä jotain muuta, ei ole saalis tainnut olla kovin hyvä viime aikoina.

Kannatan pullojen keräystä: postiluukkuun pyyntö että jos voisitte jättää tyhjiä pulloja oven taakse tiettyyn kellonaikaan. Ei ole kiusannut tämä.

Vierailija
51/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee ovessa jehovat ja kaupustelijat sekä kerjäläiset voivat painua vittuun.

Vierailija
52/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapsemme joutui syytetyksi rikoksesta kun tilattuja ja maksettuja keksejä ei oltu toimitettu ajoissa.

Kyllä, tämä ihminen oli soittanut koulun rehtorille ja syyttänyt varkaudesta. Asiassa oli sellainen mutta, että ne tuotteet tulivat vasta sinä päivänä kun niistä soitettiin koululle. 

Tulos = emme myy enää koskaan mitään ja välit naapureihin menivät poikki, koska kukaan ei kerro kuka tuo soittaja on.

Peruskoulun pitäisi muuten olla maksuton koulu, täällä on nillitetty vääristä lenkkareista ja verkkareista. Jos joku paskantärkeä liikunnanopettaja alkaa puhua suksien hankinnasta ensi talvena niin...

Vierailija
53/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun antaa suoraan rahaa.

Vierailija
54/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä ostaisit? 

Jotain itse tehtyä. Esim myyjäisistä kakkua, pullaa tai vaikka arpoja yms. Näistä tuotto menee lyhentämättömänä sille keräävälle porukalle, eikä leijonan osaa vie joku firma.

Vierailija
55/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimia voisivat myydä. Minä en ainakaan uskalla syödä mitään leivonnaisia, ties mitä karvoja niissä on.

Vierailija
56/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni pitää ostaa, jos joku kerran näkee vaivaa ja tulee myymään. On aika törkeätä olla ostamatta.

Kuinka paljon sinulla on rahaa näihin laitettavaksi. Meille on tänä syksynä viisi tenavaa kaupitellut sukkia, jos jokaiselta ostan yhden paketin, se tekee jo 55e! Seuraavalta ostan rasia toffeeta ja toiselta rasian keksejä, taas meni 20e. Sitten ostan vessapaperia paalin ja seuraavalta talouspaperia tekee yhteensä 35e. Sitten tarjotaan mausteita, yksi pönikkä on noin 10e. Sitten pitää kytätä koska tulevat ne tuomaan ja rahaa pitää olla varattuna sen varalle.

Koko syksyn saldona 120e pelkkään turhuuteen. Tästä summasta koulu tai urheiluporukka saa rahaa ehkä 30e, loput menee näille yrityksille.

Vierailija
57/59 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa esimerkiksi tämä sukkafirma. yksi paketti sukkia maksaa noin 11e, josta koululaisille menee 4e. Seitsemän euroa kolmen sukkaparin paketista menee siis sille firmalle. Sukat ei kestä kuukauttakaan ehjänä. Aika hiton kalliita huonolaatuisia sukkia. Perusmarketista saa samaan hintaan 10 paria sukkia jotka kestää ehjänä paljon pitempään.

Vielä kun pienellä paikkakunnalla useampi luokka myy näitä samoja sukkia, ei kukaan enää niitä halua ostaa.

Kannattaisi ehkä hoitaa jalkojen kovettumat kuntoon, jos sukat menevät noin nopsaan rikki. Meillä on osa ko. firman sukista ollut parikin vuotta käytössä. Kyseiset sukat on olleet meillä niin tykättyjä, että olen tilannut niitä suoraankin, kun kukaan ei ole sattunut myymään niitä. Sukat eivät ole toki halpiskuraa, mutta koska ne kestävät pitkään, ne ovat äärimmäisen edullisia.

Vierailija
58/59 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin arpoja, joilla rahoitettiin kunnan voimistelujoukkueen matka ulkomaille arvokisoihin. Arvat kaupattiinkin fiksusti: Facebookissa oli ilmoitus, ja ilmoittaja kävi tuomassa ostetut arvat ovelle asti sovittuna aikana.

En ostaisi itsekään, jos ovelleni ilmestyisi tyhjästä vessapaperia tai keksiä kauppaava lapsi. Ei minulla edes ole käteistä kotona.

Vierailija
59/59 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapset myy jotain itse tekemäänsä myyjäisissä tai Facebookin kautta?

Aikuiset seuroissa/kouluissa eivät jaksa suunnitella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi