Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa karkkia/vessapaperia/keksejä kauppaavat lapset

Vierailija
09.10.2016 |

On taas ovikello soinut, kun lähistön lapset kerjäävät rahaa harrastuksiinsa kauppaamalla karkkeja, keksejä, vessapaperia, pesuaineita ja viimeisimpänä vitamiineja!

Miksi meidän muiden lapsiperheiden pitäisi tukea naapurin lapsen jääkiekko- tai sählyharrastusta, saatika kuoromatkaa Unkariin. Mä en vaan käsitä tätä logiikkaa! Omienkin lapsien harrastukset maksavat, eikä tulisi mieleenkään pyytää niihin rahaa naapureilta.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin naapurissa mukavat lapset kauppaavat ja monesti vanhempi seisoo vähän matkan päässä pihalla. Todella epämiellyttävää kieltäytyä ja sitten on tullut pakosti joskus ostettua jotain paskaa, ettei koko kylä juorua, kuinka 'noillakin on rahaa, mutta mitään eivät osta'.

Mulla on niin hyvä itsetunto ettei  mua saa ostamaan noita tavaroista sosiaalisen paineen avulla. Ihan sama mitä äitylit keskenään juoruaa, evvk. Kustantakoot lastensa harrastukset ihan itse, rahoitan veroissani jo  niiden koulutusta.

Vierailija
22/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää kehtaa myydä niitä kenellekään. Viimeksi kävi koululta käsky, että jokaisen on pakko myydä 25 pakettia sukkia. Arvatkaapa kuinka paljon niitä perkeleen sukkia on nyt meidän kaapissa?

Siellä kaapissa on myös monen monituista pakettia Pikkuveljen parhaita ja Isoäidin suklaakeksjä. Jokunen paali paskapaperia.

Kun kukaan ei halunnut niitä ostaa, oli pakko ostaa itse ne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuen huonossa tilanteessa eläviä lapsia parin järjestön kautta. En voi käsittää, kuinka minun pitäisi tukea hyvin toimeentulevien perheiden lasten harrastuksia.

Ap

Vierailija
24/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on oikein kiva tukea lasten harrastuksia. Ostan kyllä lähes aina, jos joku lapsi tai nuori myy harrastuksen tai koululuokan hyväksi.

Oikeasti ne ostokset on yleensä alle 10 euroa!

Töissäkin on useita "myyjiä" tälläkin hetkellä. Myyntiartikkelit on kahvihuoneen pöydällä ja halutessaan voi ostaa ja laittaa rahat kirjekuoreen. Kerään ei häiritse.

Sukat ovat olleet kestäviä, kesäkukat oikein kauniita ja karkit sekä keksit ovat maistuneet meidän perheessä!

Vierailija
25/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita oveen lappu "Kerjääminen ja kaupustelu kielletty".

Meillä on töissä näitä lappuja, ihmiset totaalisen kyllästyneitä näihin vanhempien myyntikamppanjoihin.

Vierailija
26/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin heti ostaa vaikka 5 pkt niitä toffeekarkkeja, jos joku niitä täällä päin möisi :(

Vierailija
27/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei selviä millään 7 euron toffeella. Vitamiinit maksavat 30 euroa satsi. Ja mitä näistä jää lapsille?

Vierailija
28/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun ei ole pakko ostaa mitään. Usko jo.

Vierailija
29/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää yhtään pakettia mitään näistä epämääräisistä rahastusfirmoista, kuten sukat tai karkit/keksit. Sen sijaan tuen aina niitä, jotka pitää myyjäisiään esim kaupan eteisessä. Vaikka minulla onkin keliakia, enkä voi niitä leipomuksia syödä, niin silti ostan aina. Niistä se tuotto menee suoraan sille koululuokalle tai harrastusporukalle. Syötän ne ostokset sitten töissä porukoille tai kuivatan pullat hevosille.

Vierailija
30/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää kehtaa myydä niitä kenellekään. Viimeksi kävi koululta käsky, että jokaisen on pakko myydä 25 pakettia sukkia. Arvatkaapa kuinka paljon niitä perkeleen sukkia on nyt meidän kaapissa?

Siellä kaapissa on myös monen monituista pakettia Pikkuveljen parhaita ja Isoäidin suklaakeksjä. Jokunen paali paskapaperia.

Kun kukaan ei halunnut niitä ostaa, oli pakko ostaa itse ne!

No ei kukaan voi tuollaisia käskyjä jaella. Kasvata selkärankaa ja kieltäydy.

Pikkuveljen parhaat on muuten tosi hyviä. Ostaisin jos joku kävisi kaupittelemassa.

Vierailija
31/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineet on kohtuuhintaisia ja hyviä. Samoin guzzin tuotteet

Me myydään myös pakasteita ja niitä joudun itse ostamaan paljon. Ei ole kyllä kalliita

Tyttö myi lakritsaa kovalla hinnalla. Itse ostettiin kaikki

Vierailija
32/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on nämä mainitut Pilkkoset?

Vierailija
33/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalle kuin vuokkoset, ehkä intiimihygieniaa?

Vierailija
34/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa esimerkiksi tämä sukkafirma. yksi paketti sukkia maksaa noin 11e, josta koululaisille menee 4e. Seitsemän euroa kolmen sukkaparin paketista menee siis sille firmalle. Sukat ei kestä kuukauttakaan ehjänä. Aika hiton kalliita huonolaatuisia sukkia. Perusmarketista saa samaan hintaan 10 paria sukkia jotka kestää ehjänä paljon pitempään.

Vielä kun pienellä paikkakunnalla useampi luokka myy näitä samoja sukkia, ei kukaan enää niitä halua ostaa.

Ai, mulla on pilkkosten sukat kestänyt monta vuotta käytössä. Raitakuosi on myös ihana. Sukat on myös melko saman hintaisia kun esim hm/ lindex sukat. Ei tulis mieleenkään ostaa marketista sukkia 1o kpl/10€. Pikkuveljen parhaita ostaisin myös, jos joku tulisi kauppaamaan. Yleensä ostan työpaikalta tai naapurin lapsilta näitä juttuja ihan mielelläni

Vierailija
35/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalle kuin vuokkoset, ehkä intiimihygieniaa?

Kertokaa nyt joku mitä nää on?

Vierailija
36/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku firma mistä saa alkkareita,sukkia, heijastimia ja saunatekstiiliä

Vierailija
37/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillekin tyttären poika möi suklaapatukoita koulun luokkaretkeä varten! Ostettiin muutama pakkaus sanoi , että hävettää ovelta ovelle käydä. Jos et myö, joudut itse maksamaan. Omat lapset ,kun olivat koulussa leivoin useamman kerran munkkeja myyjäisiin,samoin kakkuja.  Koulussa oli myyjäiset, sieltä voi sitten ostaa.  Miksi ei voi koulu tai kaupunki maksaa, eihän kaikilla ole rahaa retkelle?

Vierailija
38/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkoset selviää ihan muutamassa sekunnissa kun kirjoitat (tai copy-pasteat tästä) hakukenttään "Pilkkoset sukat / Pilkkoset varainhankinta" Ei ole vaikeaa selvittää IHAN ITSE mistä on kyse. 

Mitä tulee tähän kaiken maailman myynnin inhoamiseen; miten harrastuspiirien tai koululuokkien luokkaretkiä  sitten pitäisi rahoittaa? Harrastusmaksut kaikilta ylös jolloin entistä suurempi osa ei voi osallistua harrastukseen? Vanhemmilta pakkomaksut ? Lakkautetaan harrastuksia kokonaan?

Se varojenkerääminen on aika toivottoman rasittavaa kun  (otos vain yksi seura tältä syksyltä)

- Kaikki karkit ja keksit valmistajasta riippuen ovat aina jonkun mielestä paskaa tai ylihintaista tai hiilarihöttöä tai muuten vaan huonoa ravintoa

- Sukat /alusvaatteet tms. väärä valmistaja, väärä väri, väärä myyntiajankohta jne

- Mausteet, pesuaineet, pakasteet, vessapaperi --> liian suuret myyntierät, ei ole säilytystilaa

- joulukalenterit tai arvat --> silkkaa huijausta

- joulukuuset --> ihan väärännäköisiä, hintaisia tai väärään aikaan toimitettuja

- jne. kaikki on aina huonosti. Ja liian kallista. Ja kausimaksu on liian kallis. Ja seuravaate on liian kallis. Ja mokkapala puffetissa on leivottu väärän ruokavalioon sopivaksi. 

Vierailija
39/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten vanhemmille todellinen rasite, kun jokaisen on myytävä määrä X tuotetta. Muistan, kun vanhempani jo ärähtivät ollessamme siskojeni kanssa ala-asteella, ettei meidän perhe todellakaan voi ottaa kahdeksaa paalia vessapaperia per mukula, koska tilaa niille ei ole. Sama homma noilla kekseillä: harvan tuttavapiiriin saa myytyä 3 x 10 laatikkoa sikahintaisia, keskinkertaisia pipareita.

Oma lapsi on nyt sillä kalleimman asuinalueen ala-asteella, jossa pääasiassa vain taloudellisesti hyväosaisia lapsia. Täällä keksejä ja toffeita tuli juuri myyntiin vanhempainyhdistyksen kautta niin, että kysyttiin halukkaita myyjiä ja jokainen tilasi haluamansa määrän tai oli myymättä lainkaan. Oli helppo kysyä tutuilta, ''haluavatko ostaa kalliita kannatuskeksejä'' (jätin mielestäni näin kysymällä hyvin portin auki kohteliaalle kieltäytymiselle :D ) ja 14 pakettia sain myydyksi.

Ihan kaikkein mieluiten suoraan lahjoitan rahaa, euro kuukaudessa onnistuu vaikka toimeentulotukilaiselta. 

Vierailija
40/59 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko harrastaa kalliisti? Eikö lapsille enää kelpaa potkupallo koulun pihalla kaveriporukassa, vai onko ne sittenkin vanhemmat, joilla on liian suuret luulot jälkikasvun kyvyistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi