Pelottaa!!!
Harrastin viime keväänä suuseksiä erään miehen kanssa, siten että omat vaatteeni pysyivät koko ajan päällä. Eli imin miehen munaa. Kävin myöhemmin hiv-testissä, mut nyt alko pelottamaan että jos mulla sitteki vois olla joku muu sukupuolitauti. Voiko näin pitkän ajan päästä vielä olla?
Kommentit (8)
(edellyttäen ettet ole sitä aiemmin sairastanut). Mene ihmeessä, jos asia sinua on jäänyt vaivaamaan.
Ehkä herpeksen olisit voinut saada, mutta etköhän olisi huomannut imeväsi näppyläistä munaa.
Jos kerran kävit hiv-testissä, ei sulla ainakaan sitä sitten ole. Sehän näkyy jo 2 viikon päästä tartunnasta eiks vaan?
HIV EI näy välttämättä testeissä kuin vastan 6kk kuluttua. Se on tosin melko huono tauti tarttumaan, yllättävää kyllä.
Klamydia EI aiheuta näppyläistä ihottuama (mistä tällainen käsitys). Oireena voi olla miehellä kellertävä/harmaa erittely tai sitten ei mitään. Nainen on usein täysin oireeton, jotain pientä alavatsajomotteluja voi olla. Se on kavala tauti ja mielestäni ap:n olisi hyvä käydä lääkärissä asian tiimoilta, kun se selvästi häntä vaivaa.
Ystävällisin terveisin lääkäri.
jos mietityttää käy vielä testissä, muuten unohda jo koko juttu ja anna itselles anteeksi.
luulen että nuo tautiepäilyt johtuvat vaan omantunnon kolkutuksesta..
itsekin olen saman kokenut ja sydän tykyttäen hiv-testi tulosta odotellut.
sanoivat muuten että toisin kuin yleensä luullaan, hiv on huonosti tarttuva virus (verrattuna vaikka flunssaan) ja että yleensä tarvitaan monta altistuskertaa ja tosi harvoissa tapauksissa on todistettu että joku on saanu hivin suuseksissä.
ja en nyt tällä todellakaan kehota ketään riskeeraamaan itseensä!
silloin kun minä kouluja kävin sanottiin, että HIV-epäilyssä viimeinen testi kannattaa tehdä 6kk kuluttua altistuksesta. Voi olla, että käytäntö on nykyisellään muuttunut, en enää toimi yleislääkärinä jotta nämä asiat olisivat kohdallani " päivittyneet" .
Tällaista tämä lääketiede on. Tieto vanhenee nopeasti ja äkkiä huomaa olevansa potilasta tyhmempi...
T. äsken vastannut lääkäri.
naisen ottaessa mieheltä suihin ei ole sitä " lima" kontaktia jos et tietysti ole sitä munaa nieluun asti imeny itellesi...
Eka testi voidaan tehdä 3kk kuluttua suojaamattomasta yhdynnästä ja toinen testi 3kk ekan testin jälkeen! Toinen testi (eli 6kk jälkeen otettu) vasta antaa 100% varman tuloksen.
T. testeissä käynyt
mutta ois tod.näk jotain oireita.