Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevasta imetyksestä yms..

07.03.2006 |

Vaikuttaako tulevan imetyksen onnistumiseen tai maidon määrään mitenkään se että maitoa tihkuu jo odotusaikana?Mulla nyt rv 36+4 ja maitoa ei ole tullut koko aikana kuin joskus tippa puristaessa. Haluaisin imettää nyt pitempään, esikoista imetin vain n. 3kk..silloin edellisessä raskaudessa maitoa valui lammikoittain viimeisillä viikoilla, joten siks tätä asiaa nyt mietin.

Ja tietääkö kukaan mitä on tämä menkkamainen jomotus alavatsalla, ollut jo muutaman viikon, nyt tuntuu ihan päivittäin, edellisessä raskaudessa samoin. Silloin neuvolassa sanottiin sen olevan supistuksia, mutta maha ei kovetu läheskään aina. Viime raskaudessa kohdunsuu avautui muutamaa viikkoa ennen synnytystä n. sormelle auki,tyttö syntyi 38+2 hyvän kokoisena. Nyt n. kuukaisi sitten paikat samalla mallilla, onkohan tämäkin syntymässä enen la?miten muilla?

munsukka rv 36+4

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetykseen vaikuttaa enemmänkin maitorauhasten koko ja määrä :) Itselläni ei ole koskaan tihkunut raskausaikana ja siitä huolimatta omaan ns. suihkutissit eli maitoa tulee reippaasti enemmän kuin omaan tarpeeseen.

Tai no, viimeksi ennen synnytystä maitoa tuli kyllä raskausaikanakin, mutta se johtui siitä, että esikoinen lopetti tissittelyn vasta vähän ennen seuraavaa, eikä maidontulo siis ehtinyt loppua kokonaan.

Edellinen imetys ei välttämättä kerro mitään seuraavasta, sehän voi onnistua loistavasti! Toivottelen sinulle kaikkea hyvää!

Porenn, esikoinen 2v10kk, tissittelijä 1v2kk ja Pimpula rv 14+1

Vierailija
2/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti imetykset sujuivat hyvin, päinvastoin maitoa oli ylitarjonnaksi saakka. En usko, että tällä olisi mitään yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa en huomannut maidon tihkumista lainkaan, mutta synnytyksen jälkeen sitä tuli enemmän kuin tarpeeksi. Nyt toista odottaessa maitoa tihkuu jonkin verran, liekö syynä se että edellisestä imetyksestä on niin vähän aikaa? En siis usko että tihkuminen raskausaikana on yhteydessä myöhempään maidon määrään, vaan on paremminkin yksilöllinen ominaisuus - niin kuin kai maidon spontaani tulo yleensäkin. Minulla esim. ei maitoa juurikaan tullut muuten kuin imettäessä ja vain siitä rinnasta jota vauva kulloinkin imi. Vain ihan ensimmäisinä viikkoina toinenkin rinta valui imettäessä hieman. Useilta kavereilta olen sen sijaan kuullut, että heillä oli aina paita märkänä esim. saunomisen jälkeen, tai toisen rinnan kohdalta imettäessä.

Vierailija
4/4 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä tuleeko tämä nyt kaksi kertaa, eka viesti karkasi....

Mulla ei maito koskaan edes " noussut" sillä tavalla perinteisesti esikoisen synnytyksen jälkeen, ja näin itse ekan kerran kunnolla maitoa vasta n. 2 vko kuluttua synnytyksestä. Siitä huolimatta tyttö viihtyi hyvin rinnalla ja kasvoi tasaisesti, joten uskottava se oli että sitä maitoa tuli riittävästi. Olin siinä mielessä myös onnekas, että rintani eivät pahemmin falskanneet, eli en tarvinnut maidonkerääjiä ja suojuksiakin vain satunnaisesti. Täysimetin 5 kk, ja pulloa tyttö söi ekan kerran 9 kk ikäisenä.

Eilen huomasin ekaa kertaa tässä raskaudessa, että rinnoista erittyi pikkuisen jotain kirkasta (rv 36+3), mutta ei edes niin paljon että paita olisi kastunut. Mielenkiinnolla odotan miten seuraava imetys sujuu.

Menkkakivuista: samma här. Pehmittävät kuulemma paikkoja synnytystä varten, ei pitäisi olla sen kummempaa.