Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kipeä pallea...

06.09.2008 |

Voiko viikoilla 21 vauva painaa jo palleaan? Mulla päivittäin pallea kipeä, tuntuu pahalta kumartuessa ja pitää yrittää koko ajan istua selkä suorana kun tuntuu että muuten sattuu enemmän. Ihan kun joku siihen painaisi. Ja jos syö vatsan täyteen niin vatsa turpoaa ja ahdistus pahenee. Onko normaalia? En muista että olis tällasta ollut esikoisen kanssa, paitsi sitten ihan viimesillä viikoilla kun vauva jo painoi selvästi palleaa...

-tytsi80- rv 21

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihdoin kohtalotoveri!!! Mulla on viikot 20+4 ja jo viikko sitten alkoi inha tunne palleassa ja kyljissä! Mullakaan ei näin aikaisin ole aikasemmista raskauksista mitään vastaavaa tuntunut. Viime raskaudessa loppuvaiheessa vasta väsyi pallea ja kylkiluut ja oli tukala olo. Mutta tässä raskaudessa tuntuu jo nyt. En minäkään tiedä mistä johtuu kun vauva on kuitenkin vielä sen verran alhaalla. Olen miettinyt että voisko olla siitä että edellisen raskauden jäljiltä ei ole paikat ihan palautuneet (tulin raskaaksi kun kuopus reilu 6kk) ja sen takia olis tää tunne jo nyt.

Mutta täytyy myöntää että huolestuttaa.

Onko sullakin sellanen "rasittunut" ja väsynyt olo ihan ylävatsalla tai kylkiluissakin? Mä en osaa tätä omaa oloani edes selvästi kuvailla..selvää kipua ei ole..mutta ei mikään normaali olokaan. Ja illasta maha on kuin ilmapallo..lähtee palleasta lähti maha nousemaan kuin olis pidemmälläkin raskaana!

Toisaalta olen miettinyt että voisko olla selänlihaksista johtuvaa? Mulla jotenkin kiristää selkääkin..

Mamti rv 20+4

Vierailija
2/2 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kipua mullakaan. kylkiluissa mulla ei oo tuntunu, mulla vatsa on pyöreä pallo, joka sojottaa suoraan eteenpäin, pyöreyttä ei oo tullu muualle. vaikea tosiaan kuvailla tunnetta, mutta välillä tulee ihan huono olo, kun tuntuu niin inhottavalle. oon huomannut, että aamuisin on aina hyvä olo, tunne tulee vasta päivän mittaan ja pahin se on iltaisin, jolloin mahakin on turvonnu hirveeks palloks. mietin, että voisiko se liittyä ruokavalioon jotenkin, esim. rasvanen ruoka tms. ja sit mulla on myös ummetusta ja ilmaa kertyy suolistoon, mietin että jos se aiheuttaa sen ikävän tunteen. ja sillon en pysty selällään kunnolla makaamaan, tulee ahdistava olo. ihan joka päivä mulla ei tätä oo, mutta tosi usein. kai se sit vaan on yks näistä raskauden vaivoista, mulla on viikon päästä neuvola, ja kysäsen asiasta siellä.

Jaksamisia sullekin tän vaivan kanssa!

-tytsi80- rv 21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla