Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuet kuntien harteille

Vierailija
08.10.2016 |

http://yle.fi/uutiset/3-9218570

Olen täysin samaa mieltä. Kuntien kuuluisi maksaa asumistuet kun ne niistä hyötyykin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein! Palkatkin laahaavat tässä maassa perässä ja vuokrat vain nousevat vuosi vuodelta.Minäkin olen työssä oleva ihminen ja ihan kohtuullisen ok bruttopalkka (2200) ja saan silti asumistukea! Eli jossain suuret päättäjät ovat katsoneet suuressa viisaudessaan että ammattiryhmäni ei voida edes odottaa elättävän itseään kokonaan kun palkka mahtuu asumistuen normeihin.

Vierailija
2/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitäs läksitte

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein! Palkatkin laahaavat tässä maassa perässä ja vuokrat vain nousevat vuosi vuodelta.Minäkin olen työssä oleva ihminen ja ihan kohtuullisen ok bruttopalkka (2200) ja saan silti asumistukea! Eli jossain suuret päättäjät ovat katsoneet suuressa viisaudessaan että ammattiryhmäni ei voida edes odottaa elättävän itseään kokonaan kun palkka mahtuu asumistuen normeihin.

Paljon sun vuokra oikein on, että saat noilla tuloilla asumistukea? Maksan itse vuokraa 870e/kk ja tulot bruttona n. 1800€ enkä saa asumistukea...

Vierailija
4/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sun vuokra oikein on, että saat noilla tuloilla asumistukea? Maksan itse vuokraa 870e/kk ja tulot bruttona n. 1800€ enkä saa asumistukea...

750;- on vuokra. Yksi huollettava alaikäinen mukana laskuissa.

Vierailija
5/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut? En oo tuo jolta kysyit mutta esim helsingissä yksin asuvan asumistuki on suurempi kuin muualla

Vierailija
6/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyssälän idea on että jos kunnat maksavat asumistuen niin ne kaavoittavat lisää tontteja köyhien asunnoille. Oikeasti siinä kävisi päinvastoin. Kunnat kaavoittaisivat vähemmän tontteja ja köyhät muuttaisivat naapurikuntien riesaksi.

Vierailija
7/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiselta kuulostava esitys.

Itse olen ollut sitä mieltä että Helsingistä pitäisi lopettaa asumislisät kokonaan. Se laskisi suoraan asumisen kustannuksia. Joo työelämän ulkopuolella olevat joutuisivat muuttamaan muualle Suomeen. Pk- seudun ulkopuolella on tuhansia tyhjiä asuntoja. Työssäkäyvät nuoret perheet voisivat muuttaa takaisin Helsinkiin lyhyempien työmatkojen päähän sieltä Kirkkonummelta, Lohjalta, Hyvinkäältä, Lahdesta tai Karjaalta.

Helsingissä voi asua vain tosi rikkaat tai ihmiset joilla on Kelan piikki auki.

Mutta linkin ehdotus olisi oikeaan suuntaan.Pakottaisi kaupungin rakennuttamaan kohtuuhintaisia kaupungin asuntoja enemmän kuin muutaman sadan vuodessa. Tarve olisi 30 000 kaupungin asuntoa heti lisää Helsingissä.

Vierailija
8/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

750;- on vuokra. Yksi huollettava alaikäinen mukana laskuissa.

Noniin. Eli lapsettomat kärsii. Kiva.

Vierailija
9/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan asumistukilaskurilla saisit noilla spekseillä yksinasuvana 60 eur ja jo yhden lapsen kanssa 280;- eli kannattaa hakea!

Vierailija
10/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut? En oo tuo jolta kysyit mutta esim helsingissä yksin asuvan asumistuki on suurempi kuin muualla

Enää nykyään ei asuinkuntaa katsota vaan kaikilla on samat laskentakaavat.

Vierailija
11/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olin ensin että heheh onpas taas hauska juttu. Kävin kuitenkin laskeskelemassa satunnaisen ihmisen asumistuen bruttopalkalla 2200. Asumistukea myönnettiin lähes 500 euroa. Nyt vaan mietin että mitähän v**ttua?

Vierailija
12/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, kun olen ymmärtänyt että kunnalla ei ole enää asuntoja, vaan ne ovat kas-asuntojen omistuksessa.  458e/kk on halvin yksiö, pohjoisessa maalaispaikkakunnalla nelisenkymmentä kilometriä kaupungista, kaksiot 600e eteenpäin. Asuntoja on vähän, ja yllätys yllätys, ne ovat vapaana suurin osa.

Hyvä kai niihin on asuttaa maahantulijoita, kun ei kenelläkään ole varaa noihin. Mutta asumistukijärjestelmä maksaa tämänkin.

Vierailija
13/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyssälän idea on että jos kunnat maksavat asumistuen niin ne kaavoittavat lisää tontteja köyhien asunnoille. Oikeasti siinä kävisi päinvastoin. Kunnat kaavoittaisivat vähemmän tontteja ja köyhät muuttaisivat naapurikuntien riesaksi.

Asumistuen saajia on vaikka Helsingissä niin suuri osa kansasta että jos niistä ei pidetä huolta ja ne uuttaa pois niin koko kaupunki vajoaa. Työntekijät lähtevät pois ja myös asiakkaat.

Samalla vuokrien hinta romahtaa ja asuntojen hinta romahtaa.

Vierailija
14/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olin ensin että heheh onpas taas hauska juttu. Kävin kuitenkin laskeskelemassa satunnaisen ihmisen asumistuen bruttopalkalla 2200. Asumistukea myönnettiin lähes 500 euroa. Nyt vaan mietin että mitähän v**ttua?

Miten 2200 euroa tienaava muka voi saada 500 euroa asumistukea? Täyttä roskaa

Vierailija
15/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan asumistukilaskurilla saisit noilla spekseillä yksinasuvana 60 eur ja jo yhden lapsen kanssa 280;- eli kannattaa hakea!

Tuossa nähdään totuus: lapsilla tienaa. Kun yhden lapsen saa niin asumistuki räjähtää käsiin ja kaupunginasunnot vapautuvat heti.

Vierailija
16/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoiselta kuulostava esitys.

Itse olen ollut sitä mieltä että Helsingistä pitäisi lopettaa asumislisät kokonaan. Se laskisi suoraan asumisen kustannuksia. Joo työelämän ulkopuolella olevat joutuisivat muuttamaan muualle Suomeen. Pk- seudun ulkopuolella on tuhansia tyhjiä asuntoja. Työssäkäyvät nuoret perheet voisivat muuttaa takaisin Helsinkiin lyhyempien työmatkojen päähän sieltä Kirkkonummelta, Lohjalta, Hyvinkäältä, Lahdesta tai Karjaalta.

Helsingissä voi asua vain tosi rikkaat tai ihmiset joilla on Kelan piikki auki.

Mutta linkin ehdotus olisi oikeaan suuntaan.Pakottaisi kaupungin rakennuttamaan kohtuuhintaisia kaupungin asuntoja enemmän kuin muutaman sadan vuodessa. Tarve olisi 30 000 kaupungin asuntoa heti lisää Helsingissä.

Tuota ei tehdä koska Helsingin kaupunginjohto on varsin kokoomus-valtainen ja arvaapa mitä puoluetta asuntosijoittajat käytännössä aina äänestää? Asuntosijoittajan tuotot on pyhiä, niitä ei missään nimessä saa alentaa.

Vierailija
17/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen saajia on vaikka Helsingissä niin suuri osa kansasta että jos niistä ei pidetä huolta ja ne uuttaa pois niin koko kaupunki vajoaa. Työntekijät lähtevät pois ja myös asiakkaat.

Samalla vuokrien hinta romahtaa ja asuntojen hinta romahtaa.

Käytännössä muu Suomi maksaa sen, että porukka asuu liian kalliisti Helsingissä. Siellä teoreettinen 1 aikuisen ja 2 lapsen perhe saisi 2200 e tuloilla asumitukea 497 e kun Forssassa samanlainen perhe saisi vain 287 e/kk (oletuksena vuokra 900 e/kk) eli kyllä pääkaupungissa asumista todella tuetaan aika lailla ruhtinaallisesti suhteessa muuhun maahan!

Vierailija
18/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kunnat maksaisivat puolet ja valtio toisen puolen

Vierailija
19/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten kaupungin asuntojen rakentaminen muka pienentään kunnan asumiseen käyttämien rahojen määrää verrattuna siihen, että kunta joutuisi sen asumistuen maksamaan. Paljon pienempi kulu joku 400 e/kk on maksaa tukena kuin ylläpitää kalliita vuokrataloja, joissa koko ajan rikotaan jotain.

Vierailija
20/39 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalle on huomattavasti halvempaa asuttaa väkeä yksityisille markkinoille ja maksaa osa asumistuesta kuin kustantaa koko asuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän