Minusta tulee isoäiti 37-VUOTIAANA!!!!!!!!
JA TÄMÄ EI SITTEN OLE PROVO!!!!!
Poikani tuli tyttöystävänsä kanssa eilen kertomaan uutisen. Ovat jo pari kymppisiä joten ei ollut mikään sokki. Mutta mulleppa valkeni vasta illalla että olen sitten 37-vuotiaana jo isoäiti. En oikein tiedä olenko järkkytynyt vaiko ylpeä siitä että olen isoäiti jo niin " nuorena" ...
Mutta sen tiedän että ylpeä mummi, mamma, mummu, mami, miksi ikinä sitten kutsuvatkaan, minusta ainakin tulee. Mutta tuo ikä....
Eräs ystäväni odottaa tällä hetkellä esikoistaan ja voidaan sitten kävellä jokirannassa ylpeinä vaunujen kanssa, mutta minäpä olenkin jo isoäiti... Huvittava ajatus sinänsä.=) Saman ikäisiä kun ollaan.
Ja olen todella onnellinen poikani ja tyttöystävänsä puolesta. Ovat olleet jo sen verran kauan yhdessä, että onnellinen perhe varmasti tulevat olemaan. Eli ei mikään muutaman kuukauden juttu.
Itse hämmästyin todella tätä minun reaktiotani omaan ikään. En ajatellut edes silloin ikääni kun poikani sain. Silloin vasta nuori olin.
Taisin kyllä saada tämän tekstin kuulostamaan todella itsekkäältä, mutta päälimmäinen tunteeni tällä hekellä on ilo. Onnellinen kuitenkin olen..
Kommentit (11)
Eikös tuo ole ihan normaali ikä mummoutua ;)?
Olet kyllä melkoinen harvinaisuus nykypäivänä.
Et silti ole nuorin tuntemani isovanhempi. Työkaverini pojasta, joka on kanssani saman ikäinen, tuli isoisä 35 vuotiaana =). Ei ole tullut kysyttyä minkä ikäinen tämän työkaverini pojan ex eli mummo sitten on, todennäköisesti vielä nuorempi...
Kirjoituksesi kuulosti ihanan positiiviselta, poikasi ja miniäsi saavat sinusta varmasti hyvän mummon lapselleen.
kun minä olen 37v niin esikoiseni tulee täysi-ikäiseksi. Jos äidistään ottaa mallia niin minäkin mummoudun alta nelikymppisenä =)
Ei ole yhtä ainutta oikeaa ikää tulla äidiksi, eikä mummoksikaan. Tänä päivänä elämme hyvinkin yksilöllisessä maailmassa, jossa tehdään myös yksilöllisiä ratkaisuja ja joskus joudutaan yksilöllisiin kohtaloihin.
kuka tulee nuorena mummoksi tai äidiksi. Mitä ihmeellistä tässäkin nyt on??? Voit vielä silti tulla itsekin äidiksi, ja sekin on aivan normaalia. JOskushan äiti ja tytär ovat jopa samaan aikaan synnyttämässä.
Kyllästyttää, kyllästytää..............
Siis onnea, todella paljon! Mutta havahduin vain itse tajuamaan, että voisin kohta itsekin olla jo mummo, jos olisin tehnyt lapsia heti kun oli mahdollista. Milloin minusta näin vanha tuli..?
Minusta ainakin nuori mummo on vain positiivinen asia! Silloin jaksaa paremmin ja ehtii todennäköisemmin nähdä lapsenlapsensa aikuisenakin kuin jos olisi vanhempi mummo.